Perspectives of undergraduate students towards IBDP and mone high school education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Uluslararası Bakalorya Diploma Programı (UBDP) ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) lise müfredatı uygulayan liselerden mezun olup, üniversite öğrenimine devam eden öğrencilerin aldıkları lise eğitimine bakış açılarını araştırmaktır. Bu amaçla Ankara'da özel bir üniversitede okuyan 75 UBDP ve MEB mezunu öğrenciye 21 soruluk 5'li Likert tipi ölçekli anket uygulanmış, 5 öğrenciyle de yarı yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Anket sonuçları üniversiteye hazırlık, müfredatın getirileri, genel memnuniyet, stres ve müfredatın götürüleri olmak üzere 5 faktör altında önce UBDP ve MEB bazında t-test kullanılarak, sonra alan bazında ANOVA kullanılarak analiz edilmiş, yapılan mülakatlardaki görüşler anket sonuçlarını değerlendirirken nitel bir şekilde kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre UBDP mezunları üniversiteye hazırlık, müfredatın getirileri ve genel memnuniyet faktörlerinde MEB mezunlarına göre daha pozitif görüşlere sahip, MEB mezunlarının ise stres ve müfredat götürüleri bakımından UBDP ye göre daha pozitif görüşlere sahip olduğu bulunmuştur.Anahtar kelimeler: Uluslararası Bakalorya, MEB, Eğitim programları, Görüş,Üniversite öğrencileri The study examined the perspectives of undergraduate students who had graduated from high school with both an International Baccalaureate Diploma Program (IBDP) and a Ministry of National Education Program (MoNEP), and those who graduated with MoNEP alone. The researcher conducted a 5-point Likert scale survey of 21 questions with 75 undergraduate students studying at a private university in Ankara. In addition, five undergraduate students were interviewed using a semi-structured interview. The survey results were analyzed with regard to five factors: university preparedness, benefits of the curriculum, overall satisfaction, stress and detriments of the curriculum. To differentiate between IBDP and MoNEP t-tests were conducted. ANOVA was used to differentiate between subject areas. Interview results were summarized for deeper insight of the factors. IBDP graduates had more positive results than MoNEP graduates in preparedness, benefits and satisfaction factors, whereas MoNEP graduates had more positive results in stress and detriment factors.Keywords: IBDP, MoNE, Curriculum, Perspectives, Undergraduates
Collections