Relationship between IB DP English scores, English proficiency exam scores and student selection examination scores: A correlational study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İngilizce eğitimi ulusal Türk eğitim sisteminin ayrılmaz bir parçası olmuştur. Uluslararası Bakalorya, Uluslararası Ortaöğretim Genel Sertifikası ve İleri Düzey Yerleştirme Programı gibi uluslararası programların ortaya çıkmasıyla İngilizce eğitimi Türkiye'de ve dünyada yeni bakış açıları kazanmıştır. Türk eğitim sistemindeki İngilizce eğitimi daha çok okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi kavrama ve üretici beceriler üzerine yoğunlaşırken uluslararası programların müfredatları daha çok hedef dilde eleştirel düşünebilme becerilerine yoğunlaşmıştır. Hedef dilde eleştirel düşünebilme daha çok üzerine yoğunlaşmış olan Uluslararası Bakalorya Diploma Programı İngilizce eğitimi almış bir öğrencinin yazma, konuşma, dinleme ve okuma becerilerine yönelik İngilizce yeterlilik sınavında Türkiye bağlamında nasıl bir performans göstereceği sorusu cevapsız bırakılmıştır. Bu çalışmanın amacı Bilkent Erzurum Laboratuvar Okulu mezun öğrencilerinin Uluslararası Bakalorya İngilizce puanları, İngilizce yeterlilik sınavı (COPE) puanları ve Öğrenci Seçme Sınavı puanları arasında nasıl bir bağlantı olduğunu saptamaktır. Bu çalışma 119 Bilkent Laboratuvar Okulu mezunu öğrencilerinin Uluslararası Bakalorya Diploma Programı İngilizce puanları, İngilizce yeterlilik sınavı (COPE) puanları ve Öğrenci Seçme Sınavı Puanlarının veri olarak kullanılmasıyla gerçekleşmiştir. Veriler Korelasyon yöntemiyle analiz edilmiştir. Uluslararası Bakalorya Diploma Programı İngilizce tahmini puanlar ve COPE puanları arasında istatiksel olarak güçlü bir ilişki saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Uluslararası Bakalorya, Diploma Programı, İngilizce yeterliliği, İngilizce eğitimi, Bilkent COPE sınavı, Öğrenci Seçme Sınavı. English language teaching has become one of the most inseparable parts of Turkish National Education Curriculum. With the emergence of international programs such as International Baccalaureate, International General Certificate of Secondary Education and Advanced Placement English language teaching and language proficiency gained new perspectives in Turkey and around the world. While the English curriculum in Turkish national system focuses on receptive and productive skills; reading, listening, writing and speaking, the curriculum of international programs focus more on critical thinking skills in the target language. The question of how well a student who received IB Diploma Programme English education can perform in a standardized English proficiency test which focuses on critical thinking skills rather than four skills remains unanswered in Turkish context. This study aimed to explore the relationship between IB DP English scores, a standardized English test scores (COPE) and student Selection Examination (OSS) scores of Bilkent Erzurum Laboratory School graduates. This study was completed by using the IB DP English, COPE and SSE scores of 119 students as instruments. The data were analysed with correlational analysis approach. Statistically significant relationships were discovered between COPE exam scores and IB predicted grades.Keywords: International Baccalaureate, Diploma Program, Language Proficiency, English education, COPE exam, Student Selection Examination.
Collections