Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Subject "Academic achievement"
Now showing items 1-6 of 6
-
Do students who engage in regular physical activity perform better in school? implications for instruction
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-26)Bu çalışmanın amacı fiziksel aktivitenin lise öğrencilerinin akademik başarısı üzerine etkisini araştırmaktır. Bu amaçla, sporcu öğrenciler, düzenli fiziksel aktivite yapan öğrenciler ve düzenli fiziksel aktivite yapmayan ... -
Identifying factors related to students` English proficiency levels through a segmentattion method
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İngilizce tüm dünyada ortak dil olarak kabul görmektedir. Politika, ekonomi, turizm ve eğitimi de içeren birçok alanda iletişim dili olarak İngilizce kullanılmaktadır. İngilizce iletişim kurmaktaki ihtiyaç arttıkça yabancı ... -
Quality of motivation, well-being and achievement in preparatory programs for English language: Implications for curriculum and instruction
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-17)Bu çalışmanın amacı Türk öğrencilerin İngilizce hazırlık okullarındaki otonom ve kontrol motivasyonlarını ve bunların korelasyonlarını incelemektir. Bu çalışma, özellikle, hazırlık okulu öğrencilerinin İngilizce derslerine ... -
Student need satisfaction and learning strategies: The relation to mastery goals and underlying reasons
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma öğrencilerin ihtiyaç tatmini ve mahrumiyetinin görev yaklaşımlı (olabildiğince fazla öğrenmek) ve görev uzaklaşımlı (mümkün olandan daha az öğrenmekten kaçınmak) hedefler aracılığıyla öğrenme stratejileri ... -
What kinds of teacher-related and school-related factors foster student resiliency to socioeconomic status in Turkey
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-18)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de sosyoekonomik açıdan dezavantajlı öğrencilerin okuryazarlık alanında başarılarını etkileyen öğretmen ve okulla ilgili etkenleri incelemektir. Bu amaçla, bu etkenlerin dezavantajlı ... -
Write in class or write at home?
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, yazma ortamının öğrencilerin yazma ödevlerinin kalitesi ve ödevlerin yazım süreçleri üzerindeki etkisini araştırmıştır. Çalışma ayrıca öğrencilerin sınıfta ve evde yazılan ödevlere karşı yaklaşımlarını da ...