EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 496
-
Atomun yapısı konusunu öğrenmede klasik yöntemler ile bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkileri
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrencilerin çevrelerindeki dünyayı anlamalarına yardımcı olan Fen ve Teknoloji dersinin önemi, bilimsel süreçler düşünüldüğünde bir kez daha öne çıkmaktadır. Ancak günümüzde fen öğretiminde, bazı kavramların öğretilmesinde ... -
Zihin haritalama tekniğinin öğrencilerin Türkçe okuma metinlerini anlama, başarı ve öğrenmelerinin kalıcılığına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde zihin haritalama tekniği kullanımının Türkçe okuma metinlerini anlama becerileri, başarı ve öğrenmelerinin kalıcılığı üzerindeki etkisini ... -
İlköğretim 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan şiirlerdeki anlam olaylarının incelenmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tezde, şiirin tanımı, şiirin unsurları, şiir inceleme yöntemleri, şiir metinlerinin ana dili öğretimindeki yeri ve önemi, anlam bilimi, anlam olayları, şiir incelemelerinde anlam olaylarının yeri ve katkısı üzerinde ... -
İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri ile derslerindeki akıllı tahta kullanımına yönelik görüşleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilgi iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesi okullarımızda da bu teknolojilerin yaygın olarak kullanımı konusunda adımlar atılmasını zorunlu kılmaktadır. Artık, öğretim sürecinde birçok yeni teknoloji kullanılmaktadır. ... -
Fen öğretimi laboratuar dersi fizik deney gruplarının işbirlikli öğrenme etkinliklerinin incelenmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ile İşbirlikli Öğrenme Yöntemi İle Geleneksel Öğrenme Yönteminin, Üniversite Öğrencilerinin Fen Öğretimi Laboratuar dersindeki laboratuara karşı tutumları, öğrencilerin bilimsel ve sosyal becerileri üzerindeki ... -
Çevrimiçi bulmaca kullanımının öğrencilerin akademik başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Her gün gelişen ve büyüyen internet teknolojileri her alanda olduğu gibi eğitim alanında da öğrenmeyi kolaylaştırmak ve desteklemek için eğitimcilere fırsatlar sunmaktadır. Çevrimiçi ve çevrimdışı olarak gerçekleştirilen ... -
İlköğretimde fen ve teknoloji dersini yürüten öğretmenlerin öğretim sürecinde yaşadıkları sorunlar: Elazığ ili örneği
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma Elazığ ilindeki İlköğretim fen ve teknoloji dersini yürüten öğretmenlerin öğretim sürecince yaşadıkları sorunları belirlemek amacıyla yapılmış bir çalışmadır.Araştırmanın çalışma evrenini, Elazığ iline bağlı ... -
Türkiye`de ilköğretim okullarında eğitim denetimi: Bir meta-sentez çalışması
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Türkiye'deki ilköğretim okulları dikkate alınarak, eğitim denetimine ilişkin mevcut durumu, 1995-2012 yıllarında yapılan araştırma sonuçlarından yola çıkarak meta-sentez yöntemi ile ortaya koymak amacına ... -
Fen ve teknoloji dersinde bilgisayar destekli zihin haritası oluşturmanın öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına ve kalıcılığa etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmanın amacı, Fen ve Teknoloji dersinde bilgisayar destekli zihin haritası kullanımının öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına ve kalıcılığa etkisini belirlemektir. Araştırma, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında ... -
E-öğrenme ortamında kullanılan öğrenme stil ve stratejilerinin web kullanım madenciliği ile analizi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre e-öğrenme ortamlarının düzenlenmesi eğitim teknolojileri alanının önemli bir çalışma konusudur. Öğrencilere öğrenme süreci başlangıcında uygulanacak testler ile öğrenme stillerinin ... -
Harmanlanmış öğrenme ortamının fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası ve bilimsel araştırmayı anlamaları üzerine etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, yüz yüze öğrenme ortamına kıyasla sosyal yapılandırmacılığa dayalı oluşturulan harmanlanmış öğrenme ortamının, Fen Bilgisi (FB) öğretmen adaylarının bilimin doğası ve bilimsel araştırmayı anlamaları üzerine ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel boyuttaki çevresel sorunlara ilişkin teknolojik pedagojik alan bilgisi ve sınıf içi uygulamalarının araştırılması
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi (FB) öğretmen adaylarının küresel boyuttaki çevresel sorunlar (KBÇS) (küresel ısınma, asit yağmurları, ozon tabakasının seyrelmesi) kapsamındaki Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) ve ... -
Normal İlköğretim okulu ve Yatılı ilköğretim bölge okullarının SBS puanına göre matematik başarı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma Yatılı ilköğretim okulu öğrencileri ve Normal İlköğretim Okulu öğrencilerinin SBS puanları, YSB puanları, SBS matematik netleri ve YSB matematik puanlarının incelenmesi amacıyla yapılmış betimsel bir çalışmadır. ... -
İngilizce öğrenmede eğitsel bilgisayar oyunu kullanmanın erişiye, kalıcılığa ve motivasyona etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, İngilizce öğrenmede eğitsel bilgisayar oyunu kullanmanın erişiye, kalıcılığa ve motivasyona etkisini belirlemektir. Çalışma Elazığ ili Merkez Vali Lütfullah Bilgin İlköğretim Okulu'nda altıncı ... -
Web madenciliği entegre edilmiş semantik Web tabanlı öğrenme ortamlarının öğrenci akademik başarı ve tutumlarına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İnternet eğitim-öğretim faaliyetlerinde, akıllı (sanal) sınıflar, uzaktan eğitim, öğrenme yönetim sistemleri (ÖYS), e-portfolyo, bilgisayar destekli eğitim gibi birçok farklı uygulamayla kullanılmaktadır. Son dönemde ... -
Yedinci sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programının Robert M. Gagne`nin öğrenme ürünleri sınıflandırmasına göre içerik bakımından incelenmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada yedinci sınıf SBÖP (Sosyal Bilgiler Öğretim Programı) Robert M. Gagne'nin öğrenme ürünleri sınıflandırmasına göre içerik açısından incelenmiştir.Araştırma, veri kaynakları ve verilerin analizi süreci ... -
Sosyal becerilerin kazanımı sürecinde örtük programın işlevi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Elazığ ili ilköğretim okullarındaki beşinci sınıf öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerini ve bu becerilerin kazandırılmasında örtük programın işlevini belirlemektir. Araştırma 2009-2010 eğitim-öğretim ... -
Birleştirilmiş sınıflı okullarda dizgeli eğitimin akademik başarıya ve tutuma etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı, birleştirilmiş sınıflarda dizgeli eğitimin akademik başarıya ve tutuma etkisini belirlemektir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2010-2011 öğretim yılı ... -
Ortaöğretim kurumlarında harmanlanmış öğrenme ortamının akademik başarıya ve öğrenci tutumlarına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, harmanlanmış öğrenme yaklaşımının, ortaöğretim kurumu öğrencilerinin akademik başarısına ve öğrencilerin tutumlarına etkisini incelemektir. Harmanlanmış öğrenmenin etkisini incelemek için ... -
Yabancı dil eğitiminde eğitsel oyunlar aracılığıyla mobil öğrenme
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Mobil cihazların kullanımı her geçen gün yaygınlaşmakta ve bu cihazları kullanan bireylerin yaş aralıkları da genişlemektedir. İlköğretim öğrencilerinin kendi mobil cihazlarının olduğu bilinmekte ya da ebeveynlerinin mobil ...