Çevrimiçi bulmaca kullanımının öğrencilerin akademik başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Her gün gelişen ve büyüyen internet teknolojileri her alanda olduğu gibi eğitim alanında da öğrenmeyi kolaylaştırmak ve desteklemek için eğitimcilere fırsatlar sunmaktadır. Çevrimiçi ve çevrimdışı olarak gerçekleştirilen çeşitli araçlar öğrencilere daha zevkli ve daha kalıcı bir öğrenme sağlamaktadır. Bu çalışmada, öğrenmede kalıcılığı arttırmak için çevrimiçi bulmaca ortamının geliştirilmesi ve derslerde kullanımına ilişkin araştırma yapılmıştır. Geliştirilen bu sistem dersin öğretim elemanının derse gelmeden önce, işleyeceği konunun tekrarını sağlayacak bir bulmaca etkinliği hazırlamasına imkân tanımaktadır. Konuya ait sorular ve cevaplar sisteme girilerek, sistemin cevaplara uygun en iyi çözümü bulmaca olarak üretmesi sağlanmıştır. Dersin öğretim elamanı tarafından tanımlanan öğrenciler, kullanıcı adı ve şifrelerini kullanarak sisteme giriş yaparak bulmacayı çözmüşlerdir. Sistem öğrencilerin vermiş oldukları cevaplara anında geri dönüt vererek hatalarını düzeltmeye imkân tanımaktadır. Ayrıca sistem öğrencilerin bulmaca çözümlerinin sonuçlarını hesaplayarak sınıf içerisinde bir yarışma ortamı da oluşturmaktadır.Bu araştırmada çevrimiçi bulmaca ile işlenen Bilişim Teknolojileri dersinin Meslek Lisesi 10. Sınıf öğrencilerinin başarı ve kalıcılık düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın evreni, 2011 ? 2012 eğitim-öğretim yılı Elazığ ili Gazi Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi'nde okuyan tüm 10. sınıf öğrencileridir. Araştırmanın örneklemini 10-A sınıfında okuyan 30 öğrenci ile 10-B sınıfında okuyan 30 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada öğrencilerin 10. sınıf Bilişim Teknolojileri dersinde Ağ Temelleri konusunda, çevrimiçi bulmacalarla öğretim yönteminin akademik başarıyı ve kalıcılığı nasıl etkilediğini ölçmek amacıyla; Ağ Temelleri Başarı Testi kullanılmıştır.Araştırmada ön-test ve son-test gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının denk olduğu toplam 60 öğrenci çalışmada yer almıştır. Araştırma sürecinde kontrol grubunda öğretim geleneksel (örgün öğretimdeki normal öğretim yöntemleri kullanılarak gerçekleştirilen öğretim) olarak yürütülmüş, deney grubunda ise geleneksel öğretimin yanı sıra tasarlanan Çevrimiçi Bulmaca Sistemi kullanılarak bulmaca etkinliği yapılmıştır.Çalışmanın nicel verilerinin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilmiş akademik başarı testi ve Çevrimiçi Bulmaca Kullanım Tutum Ölçeği uygulamaları yapılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına ön-test ve son-test uygulanmış ve uygulamanın bitiminden 4 hafta sonra kalıcılığı ölçmek için akademik başarı testi tekrar uygulanmıştır. Araştırmada belirtilen hipotezleri test etmek için veriler yüzde, frekans ve bağımlı-bağımsız gruplar için t-testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Toplanan nicel verilerin analizinde bilgisayar destekli istatistiksel analiz programı kullanılmıştır.Verilerin analizi sonucunda ön-test sonuçları deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığını son-test sonuçları ise deney grubu lehine anlamlı farklılığın olduğunu ortaya çıkarmıştır. Yapılan kalıcılık testinde de yine deney grubu lehine anlamlı farklılığın olduğu gözlenmiştir. Yapılan araştırma sonucunda çevrimiçi bulmaca kullanımının öğrencilerin öğrenmelerindeki kalıcılığı artırdığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Çevrimiçi bulmaca, Çevrimiçi eğitim, e-öğrenme ABSTRACTMaster ThesisThe Effect of Using Online Puzzle to The Secondary School Students' Fundamentals of Network Course in Academic Achievement and Retention of LearningEmrah AYDEMİRThe University Of FıratThe Institute Of Education ScienceDepartment of Computer Education and Instructional TechnologyElazığ ? 2012, Pages: XIII + 98Internet technologies which are improving and increasing each day, found usage in many fields. Especially in education, those technologies are used for supporting and providing ease for learning. Online and offline, many different tools are used in very different ways for giving students more permenant and enjoyable education. Various materials are developed for support in education. In this study, an online puzzle is developed for increased permanence in education. With help of this developed medium, the instructor had opportunity to repeat his/her lesson before he actually started. By inputting answers to system, it created a puzzle. User names and passwords were given to students defined by instructor. After lesson is finished, students logged into system by their user names and password, and solved the puzzle. By principle of instant feedback in education, their wrong answer shown in red and correct answers shown in green instantly. By this way, students could change their answers. Their scores are calculated by the system, depending on their timing, answers and entry amount; thus, a competitive enviroment is created.This research is done to prove usage of online puzzle in learning process improves permenance of learned information. It is believed the findings of this research will make a significant contribution into support of diciplinary education by new technologies.In research pre-test and final-test grouped experimental pattern is used. Sixty students participated in the study, whom seperated into experiment and control groups equally.During the process, control groups had their lessons traditionally while the experiment groups used the online puzzle with the prepared medium, along with traditional methods.As a quantitative information gathering method, success test and survery methods developed by researcher are used. Experiment and control groups had pre-test and final-test applied and after four weeks of experiment, academic success test is repeated again to measure permanence. Hypothesis are evaluated by ratio frequency and t-test for dependent-independent groups. In the analysis of quantitative information was used as computer supported stastical software. As a result of analysis, no meaningful difference is founded between experiment and control groups of pre-test. In final-test, a difference found in favor of experiment group. In permenance test, a difference found in favor of experiment group again. As a result of research, it has been reached usage of online puzzle improves permenance of learned information.Key Words: Online puzzle, Web based learning, e-learning
Collections