Normal İlköğretim okulu ve Yatılı ilköğretim bölge okullarının SBS puanına göre matematik başarı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Yatılı ilköğretim okulu öğrencileri ve Normal İlköğretim Okulu öğrencilerinin SBS puanları, YSB puanları, SBS matematik netleri ve YSB matematik puanlarının incelenmesi amacıyla yapılmış betimsel bir çalışmadır. Çalışmada Elazığ' ın Maden ilçesi ve Tunceli' nin Çemişgezek ilçesinde bulunan ilköğretim okulları ve YİBO' larda okuyan öğrencilerin SBS puanları ve yılsonu okul başarı puanları veri olarak kullanılmıştır. Elde edilen veriler yatılı okul ve normal okul olarak ikiye ayrılmış ve bu okul türlerinin analiz sonuçları karşılaştırılmış. Ayrıca bu verilerle kıyaslanmak üzere, veriler yatılı okul ve normal ilköğretim okulu diye ayrılmadan tüm öğrencilerin verileri de bir bütün olarak analiz edilmiş ve karşılaştırmalar yapılmıştır. Bu veriler üzerinde çeşitli bağımsız değişkenlerin etkileri incelenmiştir. Verilerin parametriklik ve nonparemetriklik durumları belirlenmiş ve buna göre uygun istatistiki analiz yöntemleri uygulanmıştır.Analizler sonucunda okul türleri arasında, ilçeler arasında ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı farklılaşmalara rastlanmıştır. Başarısı düşük olan yatılı okulların başarılarını yükseltmeye yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur. This research is a kind of descriptive study that has been done on the purpose of surveying the Boarding Regional Primary School students? and the Primary School students? SBS (Placement Test) total scores and YBS ( Year-End Success Test) total scores, SBS (Placement Test) Maths scores and YBS (Year?End Success Test )Maths scores. In this research, SBS (Placement Test) scores and Academic Year- End School Success Grades of the Primary Schools students and the Boarding Regional Primary Schools students in the counties of Elazıg, Maden and Tunceli, Cemisgezek have been used as data. The acquired datas have been separated as Boarding Regional Primary School and Primary School, and the analysis results of these school types have been compared. Also ; in order to be compared with these datas ; before being separated of the datas as Boarding Regional Primary School and Primary School, all the students? datas have been analyzed as a whole and the comparisons have been made. The effects of various independent variables have been surveyed on these datas. The parametric and non-parametric aspects of datas have been specified and as regards these aspects proper statistical analysis methods have been applied.As a result of these analyses, there have been found significiant differentials as regards among school types and counties and also gender variables. There are some suggestions about low-performanced Boarding Regional Primary Schools in order to increase their performances.
Collections