Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Subject "Eğitim ve Öğretim"
Now showing items 1-20 of 49
-
8.sınıf öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerilerine yönelik özyeterlik algılarının incelenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-13)Dijital dünyanın giderek büyüdüğü günümüzde bilgisayarlar ve mobil cihazlar daha kolay ulaşabildiğimiz, günlük yaşantımızın vazgeçilmez öğeleri haline gelmişlerdir. Bu gelişim zaman içerisinde toplumda ekonomik ve sosyal ... -
Akıl ve zeka oyunlarının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcı düşünme, üst bilişsel farkındalık, dikkat ve sosyal beceri düzeylerine etkisinin incelenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)İçinde bulunduğumuz yüzyıl, yaşanan teknolojik gelişmeler sayesinde bireylerin sahip olmaları gereken yeni yetkinlikleri de beraberinde getirmektedir. Yirmi birinci yüzyıl becerileri olarak tanımlanan bu beceriler, bireylere ... -
Arduino kullanımının lise öğrencilerinin akademik başarılarına ve programlamaya yönelik tutumlarına olan etkisi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Teknolojik gelişmelerin hızlı bir şekilde ilerlediği günümüz dünyasında,günlük yaşamda karşılaşılan problemler için yaratıcı çözümler üretebilen bireylereihtiyaç duyulmaktadır. Bu durum öğrencilere, problemleri basamaklarına ... -
Bilgi güvenliğine yönelik öğrenci, öğretmen, veli ve okul yöneticilerinin farkındalıklarının incelenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-27)Yapılan araştırmanın amacı, devlet okulları ve özel okullarda yer alan öğrencilerin, velilerin, öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin bilgi güvenliği konusundaki farkındalıklarını araştırmak ve söz konusu bu paydaşların ... -
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi çevrimiçi ödevlerine verilen duygusal motivasyonel geri bildirim mesajlarının akademik başarıya etkisi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-02)Bu araştırmada iki önemli değişken bir strateji altında birleştirilmiştir. Duygu ve motivasyonun birlikte olduğu geri bildirim mesajlarıyla sadece motivasyonun olduğu geri bildirim mesajları arasındaki farklılık incelenmiştir. ... -
Bilişsel tanı modellerinde data/q matris genişletme yönteminin örtük sınıf dağılımları üzerine etkisi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-17)Bu araştırmada çoktan seçmeli ve yapılandırılmış yanıtlı madde formatlarında kısmi puanlamanın bilişsel tanı modellerine göre örtük sınıf değişmezliği üzerine etkisi incelenmiştir ve karma maddelerden oluşan test üzerinde ... -
Bilişsel tanı modellerinde hata q matrisi yöntemi ile öğrencilerin hata profillerinin belirlenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-23)Bu tezde, `Uluslararası Geniş Ölçekli Sınavlarda Türkiye'nin Matematik Başarısını Arttırabilmek İçin Bir Model Önerisi: Bilişsel Tanıya Dayalı İzleme Modelinin Etkililiği.` 115K531 numaralı TÜBİTAK projesi kapsamında ... -
Bilişsel tanı modellerinde madde parametreleri üzerinden örtük yetenek sınıflarının eşitlenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu araştırmada Bilişsel Tanı Modellerine uygun olarak geliştirilen iki testten elde edilen örtük yetenek sınıflarının eşitlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 'Uluslararası Geniş Ölçekli Sınavlarda Türkiye'nin Matematik ... -
Bilişsel tanı modellerinden dina ve fusion modellerinin madde parametreleri, olasılık dağılımları ve öğrenci örtük sınıf kestirimleri üzerinden karşılaştırılması
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-11)Bu teze, 115K531 numaralı TÜBİTAK projesi olan `Uluslararası Geniş Ölçekli Sınavlarda Türkiye'nin Matematik Başarısını Arttırabilmek İçin Bir Model Önerisi: Bilişsel Tanıya Dayalı İzleme Modelinin Etkililiği.` isimli ... -
Doktora programlarının uluslararasılaşma bağlamında incelenmesi: İsviçre örneği
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Uluslararasılaşmayı hedefleyen yükseköğretim kurumlarının eylem planlarının, stratejilerinin ya da modellerinin oluşturulmasına katkıda bulunabilecek öneriler geliştirmek üzere, uluslararası lisansüstü eğitim veren İsviçre ... -
Ebeveynlerin ve öğretmenlerin oyun inançlarının çocuğun akran etkileşimi ve mizacı üzerindeki etkisi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu araştırmada ebeveynlerin ve öğretmenlerin çocukların oyun zamanları hakkındaki inançlarının çocukların akran etkileşimine ve mizaçlarına nasıl yansıdığını belirleyebilmek amaçlanmıştır. Araştırmaya 2017-2018 eğitim ... -
Eğitsel videolardaki sorulara yönelik geri bildirim türünün öğretmen adaylarının başarı ve bilişsel yüklerine etkisi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-04)Bu çalışmanın amacı; etkileşimli eğitsel videolarda gömülü sorulara verilen geribildirim türünün lisans düzeyindeki öğrencilerin başarıları ve bilişsel yükleri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Çalışmada deneysel araştırma ... -
Eğitsel videolarla desteklenen harmanlanmış öğretim tasarımının öğretmen adaylarının derse yönelik güdülenmelerine etkisi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-19)Bu çalışmanın amacı, eğitsel videolarla desteklenen iki farklı lab-rotasyon modeli temelli harmanlanmış öğretim tasarımının Türkçe öğretmen adaylarının derse güdülenmelerine etkisini incelemek ve öğretmen adaylarının ... -
Erken çocukluk döneminde özel gereksinimli çocuklarda cinsellik: Ebeveyn görüş ve deneyimleri
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada erken çocukluk döneminde özel gereksinimli çocuğa sahipebeveynlerin, çocuklarının cinsellikleriyle ilgili görüş ve deneyimlerinin tespitedilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda katılımcıların, çocuklarının cinsellikleri ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin eğitimde müze kullanımıyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-28)Eğitim alanında yapılan değişikliklerle birlikte öğrenme faaliyetlerine yeni bir boyut kazandırılmıştır. Artık eğitimde farklı teknikler geliştirilerek sınıf içi öğrenim ortamları geniş çerçeve kazanmıştır. Böylelikle ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin eleştirel düşünme ve öğretimi hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma; fen bilimleri öğretmenlerinin eleştirel düşünme kavramı ve öğretimi üzerine görüşlerinin incelenmesini, fen bilimleri öğretmenlerinin derslerine eleştirel düşünmeyi nasıl entegre ettiklerini ve bu kavram ... -
Genellenebilirlik kuramında kayıp veri ile baş etme yöntemleri üzerine bir araştırma
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-16)Bu araştırmada, G kuramında varyans bileşenlerinin ve güvenirlik katsayılarının kestirilmesi için kullanılan veri setinde kayıp veri olması durumunda; kayıp veri ile baş etme yöntemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi ... -
Görsel sanatlar öğretmenlerinin figüratif soyutlamalarıyla okul müdürü profilinin incelenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-23)ÖZETOkul müdürleri öğretmenlerin iş doyumlarının, verimliliklerinin ve iş yaşamları hakkındaki vizyonlarının geliştirilmesinde belirleyici bir role sahiptirler. Okul müdürleri ve öğretmenler sadece entelektüel akademik ... -
Hazırlık okulu öğrencilerinin ingilizceye yönelik demotivasyon, özyeterlilik ve kaygı düzeylerinin incelenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-11)Bu araştırmanın amacı; bir devlet üniversitesindeki hazırlık sınıflarında yabancı dil eğitimi gören öğrencilerinin; yabancı dil kaygısı, yabancı dile yönelik öz-yeterlilik inancı ve demografik değişkenleri (anne-baba eğitim ... -
İnformal ortamlarda fen etkinlikleri tasarımına ilişkin öğretmen ve öğretim elemanlarının görüşlerinin incelenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-26)İnformal ortamlarda fen öğretimi sürecini daha etkili hale getirecek önerilereulaşmak üzere; öğretmen ve öğretim elemanlarının informal ortamlarda fen etkinliğitasarım ve uygulama süreci ile ilgili görüşlerini ortaya koymak ...