Eğitsel videolarla desteklenen harmanlanmış öğretim tasarımının öğretmen adaylarının derse yönelik güdülenmelerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, eğitsel videolarla desteklenen iki farklı lab-rotasyon modeli temelli harmanlanmış öğretim tasarımının Türkçe öğretmen adaylarının derse güdülenmelerine etkisini incelemek ve öğretmen adaylarının geliştirilen eğitsel videolar hakkında görüşlerini ele almaktır. Eğitsel videoların yüzyüze dersin öncesinde mi yoksa sonrasında mı derse yönelik güdüyü ya da motivasyonu daha fazla etkilediği sorusuna bu çalışmada yanıt aranmaktadır. Ek olarak, harmanlanmış bir derste etkili eğitsel video tasarımı konusunda araştırmacı ve uygulayıcılara yönelik önerilere ulaşmak hedeflenmektedir.Çalışmada çift gruplu öntest-sontest kontrol grupsuz yarıdeneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcıları, 2019-2020 Akademik Yılı Bahar Döneminde, Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü ikinci sınıfta okuyan 52 öğretmen adayıdır. Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı dersinde gerçekleşen denel işlem, toplam dört hafta sürmüştür. Çalışmada, Deney Grubu-1'in yüzyüze ders başında, Deney Grubu-2'nin ise yüzyüze ders sonrasında izlediği, toplam 11 konuya yönelik 15 eğitsel video tasarlanmış ve uygulanmıştır.Çalışmanın veri toplama araçları arasında; araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu, eğitsel videoları değerlendirme formu, araştırmacı günlükleri ve Büyüköztürk, Akgün, Kahveci ve Demirel (2004) tarafından geliştirilen ders güdülenme ölçeği yer almaktadır. Katılımcılar, her videonun ardından eğitsel videoları değerlendirme formlarını doldurmuştur. Çalışmanın bulgularına göre; lab-rotasyon temelli harmanlanmış öğretim tasarımı, öğretmen adaylarının Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı dersine yönelik güdülenmelerini anlamlı düzeyde artırmıştır. Deney grupları arasında ise derse yönelik güdü arasında anlamlı fark bulunmamaktadır. Eğitsel videoların işe koşulduğu bu harmanlanmış ders tasarımının, derse yönelik güdüyü olumlu etkilediği, öğrenenlerin haftalık video değerlendirme formunda belirttikleri görüşlerle de desteklenmektedir. Eğitsel videolar ile destekli harmanlanmış öğretim tasarımının, dersin hem giriş hem hem de kapanış kısımlarında güdüleyici olduğu ve yükseköğretimde farklı derslerde de bu tasarımın uygulanması önerilmektedir.Anahtar Sözcükler: Harmanlanmış öğrenme, lab-rotasyon modeli, eğitsel video, öğrenme güdüsü The aim of this study is to examine the effects of two different lab-rotation models based on blended learning-based Instructional Material Design course supported by educational videos on teacher candidates' motivation and to discuss their opinions about educational videos. In this study, an answer is sought to the question whether educational videos affect before the lesson or after the lesson lesson for face-to-face learners course motivation. In addition, it is aimed to reach recommendations for researchers and practitioners on educational video design in a blended course.In the study, a semi-experimental double group pretest-posttest research design without a control group was used. The participants of the study are 52 pre-service teachers who study in the second year of Ege University Faculty of Education, Turkish Language Teaching Department in the Spring Term of 2019-2020 Academic Year. The experimental process that took place in the Insructional Material Design course in teaching lasted a total of four weeks. In the study, 15 educational videos were designed and applied for 11 subjects, which were followed by Experimental Group-1 before the face-to-face lesson and Experiment Group-2 after the face-to-face lesson.Among the data collection tools of the study; personal information form, educational videos evaluation form, research diaries developed by researcher and course motivation scale developed by Büyüköztürk, Akgün, Kahveci and Demirel (2004). According to the findings of the study; the experimental groups found a significant difference in their motivation towards the Instructional Material Design course with blended instructional design. However, no significant difference was found between the two groups had no significant difference were found between the evaluation scores of the educational videos. It was observed in the evaluation views of the learners that the educational videos showed positive results for the motivation of the course. It is suggested that blended instructional design with supported by educational videos, has a motivating factor at every stage of education and teachers should be included in the lecture process.Keywords: Blended learning, lab-rotation model, instructional video, motivation for learning
Collections