Eğitsel videolardaki sorulara yönelik geri bildirim türünün öğretmen adaylarının başarı ve bilişsel yüklerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; etkileşimli eğitsel videolarda gömülü sorulara verilen geribildirim türünün lisans düzeyindeki öğrencilerin başarıları ve bilişsel yükleri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Çalışmada deneysel araştırma yöntemlerinden son test kontrol gruplu deneysel model tercih edilmiştir. Araştırmacı tarafından `IP ve IP Sınıfları` konusunda eğitsel video hazırlanmıştır. Videonun belli zaman dilimlerine gömülü sorular yerleştirilmiştir. Çalışmanın kontrol grubuna cevapları doğrultusunda geri bildirim verilmemiştir. Deney gruplarına açıklayıcı ve doğrulayıcı geri bildirim sunulmuştur. Eğitim fakültesinde lisans düzeyinde öğrenim gören 180 gönüllü öğrenciye `IP ve IP Sınıfları` konusunda daha önceki ilgi düzeylerinin belirlenmesine yönelik Konu İlgisi Ölçeği uygulanmış ve konuya ilgisi düşük 91 öğretmen adayı ile çalışılmıştır. Uygulama bilgisayar laboratuvarında gerçekleştirilmiş olup, uygulama sonunda grupların seviyelerini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen Başarı Testi, bilişsel yüklenmeleri belirlemek amacıyla da Bilişsel Yük Ölçeği kullanılmıştır. Gruplar arası başarı puanları ve bilişsel yük puanlarının, geri bildirim türlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile belirlenmiştir. Geri bildirim türleri incelendiğinde açıklayıcı geri bildirim verilen gruptaki öğrencilerin akademik başarılarının artmasında anlamlı derecede etkili olduğu tespit edilmiştir (F(2, 90) = 6,62, p < ,05). Çoklu Ortamla Bilişsel Öğrenme Kuramı ilkeleri doğrultusunda hazırlanan etkileşimli eğitsel videoya gömülü sorulara açıklayıcı geri bildirim verildiğinde öğrencilerin bilişsel yüklenmelerinin azaldığı tespit edilmiştir (F(2, 90) = 6,39, p < ,05). Çalışmada, açıklayıcı geri bildirim verilen gruptaki öğrencilerin kontrol ve doğrulayıcı geri bildirim verilen gruplardaki öğrencilere göre daha başarılı, ayrıca bilişsel olarak daha düşük yüklendikleri sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Etkileşimli Video, Geri Bildirim, Eğitsel Video, Bilişsel Yük, Video Arası Soru, Gölümü Soru This study aims to investigate the effect of feedback type given to embedded questions in interactive educational videos on the achievement and cognitive load of teacher candidates. In the study, the experimental model with the post-test control group was chosen as one of the experimental research methods. The researcher prepared an educational video about IP and IP classes. Embedded questions are added in certain time frames of the video. No feedback was given to the control group according to their responses. Experimental groups were given explanatory and corrective feedback. One hundred eighty volunteer students in undergraduate level in the faculty of education were subjected to the Topic Interest Scale to determine their previous level of interest in IP and IP Classes and the study was completed with 91 students which has low interest. The experiment was carried out in the computer laboratory. At the end of the experiment, Achievement Test was used to determine the levels of the groups, and Cognitive Load Scale was used to determine the cognitive loadings. A test was developed by the researcher. One-way analysis of variance (ANOVA) was used to determine whether achievement success scores and cognitive load scores differ between groups according to feedback types. When the types of feedback were examined, it was found to be significantly effective in increasing the academic success of the students in the group given explanatory feedback (F (2, 90) = 6.62, p <.05). When the explanatory feedback was given to the questions embedded in the interactive educational video prepared according to the principles of Cognitive Learning Theory with Multimedia, it was found that the cognitive load of the students decreased (F (2, 90) = 6.39, p <, 05). In the study, it was concluded that the students in the group given explanatory feedback were more successful and cognitively lower than the students in the control and corrective feedback groups.Keywords: Interactive Video, Feedback, Educational Video, Cognitive Load, Interpolated Question, Embeded Question
Collections