EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 7764
-
Koçluk desteğinin okul öncesi öğretmeninin okuma yazmaya hazırlık uygulamaları ile çocukların okuma yazmaya hazırlık becerilerine etkisi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmada öğretmenlerin okuma yazmaya hazırlık becerilerine yönelik koçluk desteği almalarının öğretmenin okuma yazmaya hazırlık uygulamalarına ve öğretmenin okuma yazmaya hazırlık becerilerine ilişkin uygulamalarının ... -
Okul öncesi çocukların problem çözme becerilerine zekâ oyunları eğitim programının etkisi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi çocukların problem çözme becerilerine zekâ oyunları eğitim programının (ZOEP) etkisini incelemektir. Araştırma nicel ve nitel yöntemlerin birlikte kullanıldığı açıklayıcı karma yöntemle ... -
Türkiye'deki askeri bando şefi yetiştirme ve geliştirme sürecine yönelik bir model önerisi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Türkiye'de askeri bando şefliği eğitimi; Hacettepe Üniversitesi, Ankara Devlet Konservatuvarı, Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Ana Sanat Dalı bünyesindeki Bando Şefliği Sanat Dalında yürütülen 4 yıllık lisans programı ... -
Kültür odaklı çeviri ögeleri bağlamında Orhan Pamuk'un `Yeni Hayat` romanının Arapça çevirileri
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, yazıldığı kaynak dilin kültürünü en açık şekilde belirten roman gibi edebi bir türün bünyesindeki kültürel ögelerin ne derece korunarak erek dile aktarıldığını ortaya koymak, çevirmenlerin söz konusu ... -
Blok temelli kodlama programı ile verilen fen eğitiminin çocukların bilimsel süreç becerilerine etkisi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırma okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocuklara yönelik olarak hazırlanan blok temelli kodlama programı ile verilen fen eğitiminin çocukların bilimsel süreç becerilerine etkisini incelemek amacıyla ... -
Öğretmen ve öğrenci bakış açısından öğretmenlerin eğitim teknolojisi öz yeterlikleri ve yaratıcılık algıları
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın temel amacı, lise düzeyi okullarda görev yapmakta olan öğretmenlerin eğitim teknolojisi öz yeterlikleri ile yaratıcılık algılarını incelemek, ders içi yaratıcı uygulamaların öğrenci gözünden nasıl değerlendirildiğini ... -
Kategorik bireysel farklılıkların izlendiği ölçme modelleri için örtük sınıf ve geçiş modelleri: Psikolojik dayanıklılık üzerine boylamsal bir uygulama
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-26)Boylamsal çalışmaların, eğitim bilimleri ve sosyal bilimler gibi, merkezinde `değişim` kavramının olduğu alanlarda popülerliği gittikçe artmaktadır. Değişim kavramı, niteliksel veya niceliksel olarak ele alınabilmektedir: ... -
Örtük büyüme ve örtük sınıf modelleri: Bireysel iyi oluş durumu üzerine prospektif bir alan uygulaması
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-26)Bu çalışmada, birey-içi ve bireyler-arası değişim eğrilerini tanımlama, bu eğrileri açıklamada kullanılabilecek yordayıcı değişkenleri belirleme ve bu eğrilerde kategorik farklılıklar var ise bu farklılıkların örtük gelişim ... -
İlköğretim müfettişlerinin teftiş sorunları; (Ankara ili örneği)
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İlköğretim müfettişlerinin çalıştıkları örgüt yapısı, yönetici ve öğretmen davranışları ile teftiş sürecinin değerlendirme boyutunda karşılaştıkları sorunların neler olduğunun belirlenmesi bu araştırmanın amacını ... -
Teknik liselerin değerlendirilmesi (Ankara ilinde bir inceleme)
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Rapid advancements experienced in Technology resulted in individuals that were not only assessing certain set of knowledge and trying to adapt themselves to the community but also adapting themselves to the rapidly changing ... -
Sektörlerde iş kazalarının etkenlerinden biri `eğitim eksikliği` (T.K.İ. Orta Anadolu linyitleri (O.A.L.) üzerine bir inceleme
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)SUMMARY This research has been made in order to determine whether lack of education is an effective factor to cause employment accidents in sectors. This research has been administered for 18 months. The research has been ... -
Ankara ili merkez ilçelerindeki ilkokullara ve ilköğretim okulları birinci kademesine sınıf öğretmeni olarak atanan branş öğretmenlerinin meslekle ilgili sorunları ve bu sorunların çözümüne yönelik beklentiler
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)This research is conducted in order to reveal out teh vocational prob lems of the subject teachers appointed to the primary schools as guider teac hers to central counties of Ankara province, and their expectations for the ... -
Ankara ili merkez ilçelerindeki halk eğitim merkezlerinde görevli eğitici personelin (öğretmenlerin) yetişkin eğitimcisi olarak eğitim ihtiyaçlarının saptanması
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Ankara ili merkez ilçelerindeki Halk Eğitim Merkezlerinde görev yapmakta olan kadrolu ve kadrosuz usta öğreticiler dışındaki, kadrolu eğitici personelin (öğretmenlerin) yetişkin eğitimi konusundaki yeterliklerini ... -
Ankara merkez ilköğretim okullarındaki 5. sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ile zeka, kaygı ve tutum puanları arasındaki ilişki
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu araştırmada, ilköğretim okullarının 5. sınıfinda okuyan öğrencilerin matematik başarısında etkili görülen bazı faktörler saptanmaya çalışılmıştır. Arastana kapsamına matematik başarısında etkili görülen bazı ... -
İlköğretim ikinci kademe branş öğretmenlerinin teftiş-rehberlik etkinlikleri hakkındaki görüşleri (Ankara ili örneği)
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ü ÖZET Bu araştırmanın amacı, ilköğretim II. kademe branş öğretmenlerinin, ilköğretim müfettişleri tarafindan yapılmakta olan teftiş ve rehberlik etkinlikleri hakkındaki görüşlerini saptamaktır. Araştırmanın amacını ... -
Birleştirilmiş sınıf sosyal bilgiler dersi amaçlarının gerçekleşme düzeyi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ill ÖZET Bu araştırmada, birleştirilmiş sınıflarda Sosyal Bilgiler ders programı amaçlarının gerçekleşme düzeyi tespit edilmiştir. Bu araştırmada, betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçme araçları, ... -
Otaokullarda Türkçe öğretiminde en çok kullanılan öğretim metotları ve bu metotların uygulanmasında karşılaşılan problemler (Ankara ilinde bir inceleme)
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu araştırma, Ankara merkez ortaokullarında görev yapan Türkçe öğretmenlerinin, en çok kullandıkları öğretim metotlarım ve bu metotların uygulanmasında karşılaşılan sorunların neler olduğunu belirlemek amacıyla ... -
Lise öğrencilerinin öğrenilmiş çaresizlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu araştırmada lise öğrencilerinin öğrenilmiş çaresizlik düzeyleri yaş, cinsiyet, akademik basan, anne-babanın eğitim durumu, algılanan ana-baba tutumu, yaşamın Çoğunu geçirdiği yerleşim birimi ve gelir durumuna göre ... -
Karma yöntemin ilköğretim okulu 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrenci erişisine etkisi (Konya ilinde bir araştırma)
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu araştırmanın amacı; `Karma Yöntem` in eğitim durumunda öğrenci erişisine etki edip etmediğini tespit etmek ve bu yöntemin kullanılmasına ortam hazırlamaktır. Bu araştırma, Konya ili Kulu ilçesi Zincirlikuyu İlköğretim ... -
Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin öğretmenlik tutumları (Ankara ilinde bir araştırma)
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu araştırma, ilköğretim okullarının Il.kademeleri ile ortaokullarda görev yapan Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi öğretmenlerinin öğrencilere ve okul çalışmalarına ilişkin tutumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. ...