EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Browse by
Recent Submissions
-
Fen eğitiminde yaratıcı düşünmeye dayalı öğrenmenin öğrenme ürünlerine etkisi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2003)m ÖZET FEN EĞİTİMİNDE YARATICI DÜŞÜNMEYE DAYALI ÖĞRENMENİN ÖĞRENME ÜRÜNLERİNE ETKİSİ1 (Doktora Tezi) Özlem (CANSUNGÜ) KORAY GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Kasım, 2003 Sürekli ve çok hızlı bir şekilde değişen ... -
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin hikâye edici metin unsurlarına ilişkin tercihleri
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2007) -
Okul yöneticileri ve öğretmenlerin yaşadıkları etik ikilemler: nedenler ve baş etme stratejileri
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu araştırmanın amacı resmî ortaokullarda görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenler tarafından yaşanan etik ikilemler ve nedenleri ile okul yöneticileri ve öğretmenlerin bu etik ikilemlerle baş etme stratejilerini ... -
Artırılmış gerçeklik temelli okuma çalışmalarının bazı okuma değişkenleri ve derse katılım üzerindeki etkisi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın temel amacı; artırılmış gerçeklik temelli okuma çalışmalarının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama, okuma motivasyonu, okumaya yönelik tutumu ve derse katılımı üzerindeki etkisini incelemek ve ... -
Öğretmenlerin mesleki profesyonelliği ile algılanan örgütsel destek ve inisiyatif alma arasındaki ilişki
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin mesleki profesyonelliği ile algılanan örgütsel destek ve inisiyatif alma arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini, Çankırı İli'nde bulunan resmi ilkokul ve ... -
PISA verilerine göre öğrencilerin fen okuryazarlığını etkileyen bazı faktörlerin analizi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Betimsel modele sahip bu çalışmanın genel amacı, PISA uygulamasına katılmış Türkiye, Finlandiya, Amerika Birleşik Devletleri ve İsrail öğrencilerinin fen okuryazarlığını etkileyen faktörleri belirlemektir. Bu çalışmada 15 ... -
Türkiye'deki askeri bando şefi yetiştirme ve geliştirme sürecine yönelik bir model önerisi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Türkiye'de askeri bando şefliği eğitimi; Hacettepe Üniversitesi, Ankara Devlet Konservatuvarı, Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Ana Sanat Dalı bünyesindeki Bando Şefliği Sanat Dalında yürütülen 4 yıllık lisans programı ... -
Ortaokul fen projeleri sergisinin öğrencilerin motivasyonlarına, kaygı düzeylerine ve tutumlarına etkisi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu tez çalışmasının amacı; ortaokul fen projeleri sergisinin, proje yapıp sergileyen öğrencilerin ve proje sergisini gözlemleyen öğrencilerin fen öğrenimine yönelik motivasyonlarına, fen dersi kaygı düzeylerine ve fen proje ... -
Koçluk desteğinin okul öncesi öğretmeninin okuma yazmaya hazırlık uygulamaları ile çocukların okuma yazmaya hazırlık becerilerine etkisi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmada öğretmenlerin okuma yazmaya hazırlık becerilerine yönelik koçluk desteği almalarının öğretmenin okuma yazmaya hazırlık uygulamalarına ve öğretmenin okuma yazmaya hazırlık becerilerine ilişkin uygulamalarının ... -
Kültür odaklı çeviri ögeleri bağlamında Orhan Pamuk'un `Yeni Hayat` romanının Arapça çevirileri
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, yazıldığı kaynak dilin kültürünü en açık şekilde belirten roman gibi edebi bir türün bünyesindeki kültürel ögelerin ne derece korunarak erek dile aktarıldığını ortaya koymak, çevirmenlerin söz konusu ... -
Okul öncesi çocukların problem çözme becerilerine zekâ oyunları eğitim programının etkisi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi çocukların problem çözme becerilerine zekâ oyunları eğitim programının (ZOEP) etkisini incelemektir. Araştırma nicel ve nitel yöntemlerin birlikte kullanıldığı açıklayıcı karma yöntemle ... -
Blok temelli kodlama programı ile verilen fen eğitiminin çocukların bilimsel süreç becerilerine etkisi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırma okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocuklara yönelik olarak hazırlanan blok temelli kodlama programı ile verilen fen eğitiminin çocukların bilimsel süreç becerilerine etkisini incelemek amacıyla ... -
Öğretmen ve öğrenci bakış açısından öğretmenlerin eğitim teknolojisi öz yeterlikleri ve yaratıcılık algıları
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın temel amacı, lise düzeyi okullarda görev yapmakta olan öğretmenlerin eğitim teknolojisi öz yeterlikleri ile yaratıcılık algılarını incelemek, ders içi yaratıcı uygulamaların öğrenci gözünden nasıl değerlendirildiğini ... -
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin hikâye edici metin unsurlarına ilişkin tercihleri
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2007) -
Fen eğitiminde yaratıcı düşünmeye dayalı öğrenmenin öğrenme ürünlerine etkisi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2003)m ÖZET FEN EĞİTİMİNDE YARATICI DÜŞÜNMEYE DAYALI ÖĞRENMENİN ÖĞRENME ÜRÜNLERİNE ETKİSİ1 (Doktora Tezi) Özlem (CANSUNGÜ) KORAY GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Kasım, 2003 Sürekli ve çok hızlı bir şekilde değişen ... -
Ortaokul fen projeleri sergisinin öğrencilerin motivasyonlarına, kaygı düzeylerine ve tutumlarına etkisi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu tez çalışmasının amacı; ortaokul fen projeleri sergisinin, proje yapıp sergileyen öğrencilerin ve proje sergisini gözlemleyen öğrencilerin fen öğrenimine yönelik motivasyonlarına, fen dersi kaygı düzeylerine ve fen proje ... -
Artırılmış gerçeklik temelli okuma çalışmalarının bazı okuma değişkenleri ve derse katılım üzerindeki etkisi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın temel amacı; artırılmış gerçeklik temelli okuma çalışmalarının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama, okuma motivasyonu, okumaya yönelik tutumu ve derse katılımı üzerindeki etkisini incelemek ve ... -
Öğretmenlerin mesleki profesyonelliği ile algılanan örgütsel destek ve inisiyatif alma arasındaki ilişki
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin mesleki profesyonelliği ile algılanan örgütsel destek ve inisiyatif alma arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini, Çankırı İli'nde bulunan resmi ilkokul ve ... -
Okul yöneticileri ve öğretmenlerin yaşadıkları etik ikilemler: nedenler ve baş etme stratejileri
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu araştırmanın amacı resmî ortaokullarda görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenler tarafından yaşanan etik ikilemler ve nedenleri ile okul yöneticileri ve öğretmenlerin bu etik ikilemlerle baş etme stratejilerini ... -
PISA verilerine göre öğrencilerin fen okuryazarlığını etkileyen bazı faktörlerin analizi
(GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Betimsel modele sahip bu çalışmanın genel amacı, PISA uygulamasına katılmış Türkiye, Finlandiya, Amerika Birleşik Devletleri ve İsrail öğrencilerinin fen okuryazarlığını etkileyen faktörleri belirlemektir. Bu çalışmada 15 ...