Otaokullarda Türkçe öğretiminde en çok kullanılan öğretim metotları ve bu metotların uygulanmasında karşılaşılan problemler (Ankara ilinde bir inceleme)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, Ankara merkez ortaokullarında görev yapan Türkçe öğretmenlerinin, en çok kullandıkları öğretim metotlarım ve bu metotların uygulanmasında karşılaşılan sorunların neler olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, beş alt problemden oluşmuştur: 1. Birinci alt problemde, Türkçe ders programının yürütülmesinde (süre, kitap, araç-gereç, dilbilgisi öğretimi, sınıf durumu yönünden) karşılaşılan problemler hakkında ortaokul Türkçe öğretmenlerinin görüşlerine yer verilmiştir. 2. İkinci alt problemde, ortaokul Türkçe öğretmenlerinin, öğretim metotlarının uygulanması konusunda kendilerini yeterli ya da yetersiz görmeleriyle, aldıkları eğitim ve meslekte hizmet süreleri arasında bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. 3. Üçüncü alt problemde, ortaokullarda Türkçe öğretiminde en çok kullanılan öğretim metotlarının neler olduğu belirlenmek istenmiştir. 4. Dördüncü alt problemde, ortaokullarda Türkçe öğretiminde kullanılan öğretim metotlarının uygulanmasında ne gibi sorunlarla karşılaşıldığı araştırılmıştır. 5. Beşinci alt problemde, ortaokullarda Türkçe öğretiminde, öğrencilerin en çok yaptıkları hataların neler olduğu araştırılmıştır. Araştırmanın verileri, anket yoluyla elde edilmiştir. Verilerin yorumlanmasında yüzde (%) ve kay-kare (X2) tekniğinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular tablolar halinde düzenlenmiş ve yorumlanmıştır. n SUMMARY This research has been made for the determination of the most used teaching methods and the problems faced with the application of these methods about Turkish Teachers who works at the Ankara Central Secondary School. This research formed by five sub-problem: 1. At the first sub-problem; we asked the opinions of Secondary Schools Turkish lesson teachers about the problems (time, book, tools, teaching grammer, the condition of the class) faced with in carrying out Turkish lecture programme. 2. At the second sub-problem; we investigated the relation between the acceptance of the teachers of this Secondary School themselves as qualified or not about the application of teaching methods and the time they are on duty. 3. At the third sub-problem, it was wanted to determine what were the most used teaching methods on Turkish Teaching at Secondary Schools. 4. At the fourth sub-problem, it was searched what were the problems about the application of teaching methods on Turkish Teaching of Secondary Schools. 5. At the fifth sub-problem, it is investigated that what kind of mistakes are made by the students in learniing Turkish in Secondary Schools. The datas were goined by the way of polling. The techniques of percent (%) and kay-square (X2) were used to interpret the datas. These datas were arranget and interpreted as tables.
Collections