SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 3859
-
Mimar Sinan'ın İstanbul camilerinde mihrap
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Yüzyıllar boyunca birçok medeniyete ev sahipliği yapmış olan İstanbul, tarihi ve kültürel açıdan büyük bir öneme sahiptir. Kültürlerin harmanlandığı bu bölgede, zengin mimari eserler ortaya konmuştur. Bu eserlerin oluşmasında ... -
Türk resim sanatında ışık (1850-1950)
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Canlıların görme duyusunun etkisi diğer duyulardan daha fazladır ve ışık da canlıların görmesini sağlayan olgudur. Resim tarihinin erken dönemlerinden itibaren sanatçılar ışık üzerine araştırmalar yapmışlar ve ışık etkilerini ... -
İnovatif insan kaynakları: İşe alım, yerleştirme ve geliştirme süreçlerinde 4.0 teknolojisinin ve 4. endüstri devriminin yansımaları
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Endüstri 4.0 bir diğer deyiş ile dördüncü endüstri devrimi, Almanya'da 2011 yılında yapılan bir teknoloji fuarı sonrası, teknolojik gelişmelere odaklı firmaların bir yıl boyunca yaptığı çalışmalar sonucu ortaya çıkan ... -
Roma Dönemi deniz ticaretinde kargo problemleri
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışma Roma İmparatorluk Dönemi'nde deniz ticaretinde kargo problemlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Roma İmparatorluğu'nun Akdeniz içerisindeki konumu ve Akdeniz'in Roma İmparatorluğu için önemi ... -
Erken Arkaik Dönem'de Phokaia antik kentinin Akdeniz ve Karadeniz kıyılarındaki kolonizasyon faaliyetleri
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Günümüzde İzmir'in Eski Foça ilçesinde bulunan Phokaia Antik Kenti denizcilikteki becerisi sayesinde döneminde ün kazanmış ve antik kaynaklarda da bu yönü ile sıkça bahsedilen, denizci bir halk olarak karşımıza ... -
Propaganda aracı olarak sosyal medya: TBMM'de grubu bulunan siyasi partilerin Twitter hesaplarına yönelik bir çalışma
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Sosyal medyanın ortaya çıkmasıyla birlikte bilgi ve enformasyon alışverişi hiç bu kadar kolay olmamıştır. Bu kolaylık beraberinde kitleyi ya da bireyi herhangi bir konu için ikna etmek isteyen kullanıcılarıda beraberinde ... -
Dijital eşitsizlik ortamında diyalogsal iletişim: Halkla ilişkiler bakış açısıyla bir inceleme
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Dijital eşitsizlik hem kamular hem de örgütler için bir gerçektir. Halkla ilişkiler alanında ideal diyalogsal iletişimin gerçekleştirilememesinde dijital eşitsizlik önemli bir bariyer oluşturmaktadır. Bu durum, alan yazınında ... -
Sosyal medya kullanım davranışları ile yalnızlık olgusu arasındaki ilişki üzerine bir araştırma
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Günümüzde yeni iletişim teknolojilerinin, internetin ve sosyal medyanın kullanımının yaygınlaşması ile insanların bankacılık işlemlerini, iletişimlerini, alışverişlerini, doktor randevularını ve daha birçok günlük ihtiyaçlarını ... -
Apollonik-Dionyzyak dünya algısı: Kadına yönelik şiddetin toplumsal cinsiyet boyutu
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Şu anda eril liberal rekabetçi ekonominin çözüldüğü ve cinsel tabuların gevşediği post-modern dönemde yaşıyor olsak da, dünyanın her yerinde kadınlar hala, beden/zihin ayrımı gözetilerek oluşturulan cinsiyet/ toplumsal ... -
Dijital ortamda itibar yönetimi: E-ticaret sektörü üzerine bir araştırma
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Günümüzde değişen pazar yapısı ve artan rekabet koşulları kurumların yeni pazar yapısına yönelik stratejiler geliştirmesine neden olmaktadır. Bu bağlamda kurumların rakiplerinden farklılaşabilmek amacıyla ürün ve hizmet ... -
Sosyal medya ile birlikte değişen mahremiyet algısı: Dijital yerliler ve dijital göçmenlere yönelik bir analiz
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Sosyal medya uygulamalarının yaygın kullanımını birçok toplumsal değerlerin değişime uğramasında etkili olmuştur. Bu araştırmada; 1980 yılı sonrası doğan dijital yerliler ile 1980 yılı öncesinde doğan dijital göçmenlerin ... -
Marka deneyimi perspektifinden tüketici algılarının belirlenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Anlık değişen tüketici ihtiyaçları ve artan rekabetle beraber markalar tüketicilerini elde tutma adına daha fazla yatırım ve çalışmalarda bulunmaktadırlar. Yapılan çalışmalarla sundukları hizmetin kaliteli olması ve ... -
Bir reklam çekiciliği olarak milliyetçilik: Tüketici algısı üzerine nörobilimsel bir analiz
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Markalar reklamlar üzerinden hedef kitleleri ile iletişim kurmaya çalışmakta ve oluşturdukları etkili mesajlar aracılığıyla hedef kitle algısında kendileri hakkında olumlu bir izlenim yaratmayı amaç edinmektedir. Bu amacı ... -
Kişisel markalaşma sürecinde dijital benlik sunumu: Mikro-ünlüler üzerine nitel bir araştırma
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada, kişisel markalaşma sürecindeki dijital benlik sunumunun rolü mikro-ünlüler üzerinden incelenmiştir. Bu kapsamda, sosyal medya fenomenleri olan mikro-ünlülerin markalaşma süreçlerinde başvurdukları benlik ... -
Fantastik sinemada medyalararası ilişkiler: Harry Potter'ın transmedyal yolculuğu
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Postmodernizm ile birlikte çeşitlenen anlatı yapıları, teknolojinin gelişmesi ile birlikte farklı mecralara yayılma olanağı bulmuştur. Transmedya hikâye anlatıcılığı, postmodern bir anlatım yöntemi olan metinlerarasılık ... -
Gelenekselden dijitale sinemada görsel efekt kullanımının gelişimi ve sinemaya etkisi: 1929'dan 2018'e efekt kategorisinde Oscar ödüllü filmler örneği
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Geçmişten günümüze teknoloji aracılığıyla gelişimini sürdüren görsel efektler, filmin gerçekliğini ve inandırıcılığını yoğunlaştırırken, seyretme zevkini ve izleyici deneyimini de etkilemektedir. Bu açıdan sinemada kullanılan ... -
Ahmet Yesevi, Hakim Ata ve Yunus Emre'de Tanrı tasarımı
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)İnsanın hayatını etkileyen birçok unsur vardır ve bunlardan biri inançtır. İnancın merkezinde ise Tanrı tasarımı yer alır. İnsan düşünce ve eylemlerini, aklının yanı sıra inancına, dolayısıyla da zihnindeki Tanrı tasarımına ... -
Beden ve tüketim ilişkisi bağlamında simgesel şiddetin yeniden üretildiği bir alan olarak sosyal medyada kadın bedeninin temsili
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Kadın bedenine yönelik tasarlanan ideal kalıplar aracılığıyla simgesel şiddet, toplumsal ilişkilerde işlemektedir. Simgesel şiddet, tüketim ilişkisi bağlamında toplumsal dinamiklerde gizli tutulmaktadır. Şiddetin kibar ... -
Gündelik hayatın tıbbileştirilmesi ve toplumsal cinsiyet rollerinin sağlık haberleri üzerinden yeniden üretimi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu tez çalışması, geleneksel medya araçlarından olan gazetelerde yer alan sağlık haberlerinde, gündelik hayatın tıbbileştirilmesi yönündeki pratiklerin neler olduğu, sağlık ve hastalık kavramlarının erkek- kadın cinsiyetleriyle ... -
Simülasyonun yeniden üretildiği bir alan olarak yeni medya: Dijital habercilik ve yeni gerçeklik algısı
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Medyanın dijitalleşmesiyle beraber habercilik, geleneksel habercilikte hiçbir biçimde karşılaşmadığımız pek çok enstrümanı bünyesine katmış, bu vesileyle de anlamı ve gerçekliği kurma sürecinde büyük bir dönüşüm yaşamaktadır. ...