Dijital eşitsizlik ortamında diyalogsal iletişim: Halkla ilişkiler bakış açısıyla bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dijital eşitsizlik hem kamular hem de örgütler için bir gerçektir. Halkla ilişkiler alanında ideal diyalogsal iletişimin gerçekleştirilememesinde dijital eşitsizlik önemli bir bariyer oluşturmaktadır. Bu durum, alan yazınında yer alan bu açığı gidermek amacıyla dijital eşitsizlik bağlamında diyalogsal iletişim üzerine araştırma yapılması ihtiyacı oluşmuştur. Bu bağlamda, dijital eşitsizliklerin farkında olabilmek, dijital eşitsizliklerin olduğu ortamda diyaloğu hayata geçirebilmek ve dijital eşitsizlik ortamında diyalogsal iletişimi sağlamak adına yapılması gerekenler halkla ilişkiler alanında araştırılması gereken bir konu haline gelmiştir. Tez çalışması kapsamında dijital eşitsizlik olgusu diyalogsal iletişim ile birlikte değerlendirilerek yorumlanmaktadır. Çalışmanın araştırma bölümünde ise 65 yaş ve üzeri bireylerde dijital eşitsizlik boyutlarını daha iyi kavrayabilmek amacıyla görüşmeler yapılmıştır. Araştırma kapsamında görüşme soruları yarı yapılandırılmış görüşme formunda oluşturulmuştur. Katılımcılarla derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Soruların içeriği alan yazınından hareketle oluşturulmuştur. Görüşme sonucunda elde edilen veriler temalara ayrılarak betimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma birimi olarak seçilen Garanti BBVA Bankasının diyalogsal iletişim düzeyi ise Köseoğlu ve Köker (2014) tarafından niceliksel içerik analiz tablosu kullanılarak yapılmıştır. Elde edilen veriler ışığında ileri yaş düzeyindeki bireylerin dijital kullanımları ve diyalogsal iletişim arasındaki ilişkiler ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.Anahtar Sözcükler:Dijital Eşitsizlik, Dijital Bölünme, Diyalogsal İletişim Digital inequality is a reality for both publics and organizations. Digital inequality constitutes an important barrier in the realization of ideal dialogic communication in the field of public relations. This situation necessitated research on dialogic communication in the context of digital inequality in order to fill this gap in the literature. In this context, what needs to be done to be aware of digital inequalities, to implement dialogue in an environment of digital inequalities, and to ensure dialogic communication in an environment of digital inequality has become a subject that needs to be investigated in the field of public relations. In this context, providing dialogic communication in an environment of digital inequality represents a problem that should be emphasized by organizations and public relations experts. Within the scope of the thesis, the phenomenon of digital inequality is evaluated and interpreted together with dialogic communication. In the research part of the study, interviews were conducted with people aged 65 and over in order to better understand the dimensions of digital inequality in older individuals. Within the scope of the research, interview questions were formed in a semi-structured interview form. In-depth interviews were conducted with the participants. The content of the questions was created based on the literature. The data obtained as a result of the interview were divided into themes and analyzed by descriptive analysis method. The dialogic communication level of Garanti BBVA Bank, which was chosen as the research unit, was determined by Köseoğlu and Köker (2014) using a quantitative content analysis table. In the light of the data obtained, it was tried to reveal the relationships between the digital use of elderly individuals and dialogic communication.Keywords: Digital Inequality, Digital Divide, Dialogic Communication
Collections