Fantastik sinemada medyalararası ilişkiler: Harry Potter'ın transmedyal yolculuğu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Postmodernizm ile birlikte çeşitlenen anlatı yapıları, teknolojinin gelişmesi ile birlikte farklı mecralara yayılma olanağı bulmuştur. Transmedya hikâye anlatıcılığı, postmodern bir anlatım yöntemi olan metinlerarasılık ve medya içeriklerinin medya araçları arasındaki dolaşımını ifade eden medyalararasılık kavramlarından beslenmektedir. Transmedya genel olarak büyük bir hikâye yapısına sahip olan metinlerin parçalanarak farklı medyalar üzerinden yayınlanmasını ifade etmektedir. Hayran ve katılımcı kültür odaklı bir yapıya sahip olan transmedya, medyalar arası dolaşımda yayılmacı bir politika izlemektedir.Harry Potter'ın bir fantastik roman olarak başlayan yolculuğu, anlatının çoğullanarak ve izlek değiştirmesi ile birlikte tiyatro, kısa film, uzun metraj film, mobil oyun, video oyunu şeklinde devam etmektedir. Bu haliyle Harry Potter anlatısı diğer tüm medyalar ve mecralarda yeniden yazılmakta ve metinler arası ilişkileri pekiştirmektedir. Bu bağlamda Harry Potter evrenine ait olan medya ürünlerinin öncül metinler ile olan ilişkisi metinlerarası ilişkiler, medya dolaşımı açısından medyalararası ilişkiler ve hikayenin medyalar arasında çoğullanarak yeniden yazılması bakımından transmedya hikâye anlatıcılığı kapsamında incelenecektir. The narrative structures that diversified with postmodernism have found the opportunity to spread to different media with the development of technology. Transmedia storytelling is fed by the concepts of intertextuality, which is a postmodern narrative method, and intermedia, which expresses the circulation of media contents among media tools Transmedia generally refers to the fragmentation of texts, which have a large story structure, to be published over different media. Transmedia, which has an admiring and participatory culture-oriented structure, follows an expansionist policy in the circulation of mediaHarry Potter's journey, which started as a fantasy novel, continues in the form of theater, short film, feature film, mobile game, video game with the multiplication of the narrative and changing the track. As such, the Harry Potter narrative is rewritten in all other media, and reinforces intertextual relations. In this context, the relationship of media products belonging to the Harry Potter universe to the predecessor texts will be examined within the scope of transmedia storytelling in terms of intertextual relations, intermedia relations in terms of media circulation and rewriting of the story by multiplexing between media.
Collections