EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 181-200 of 1042
-
İlköğretim 5. sınıf bilgisayar derslerinde çoklu zeka alanlarına göre düzenlenen öğretim etkinliklerine ilişkin öğrenci görüşlerinin alınması
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETİLKÖĞRETİM 5. SINIF BİLGİSAYAR DERSLERİNDE ÇOKLU ZEKAALANLARINA GÖRE DÜZENLENEN ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİNÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN ALINMASIEsra EKE DEMİRCİAnadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri EnstitüsüBilgisayar Ve ... -
İlköğretim birinci basamakta görev yapan öğretmenlerin ilkokuma yazma öğretiminde çözümleme (cümle) ve bireşim (harf) yöntemlerinin etkililiğine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-16)lkokuma yazma öğretimi, yalnızca eğitim sisteminin değil, yaşamboyu öğrenmenin detemelini oluşturmaktadır. Ancak, yapılan araştırmalar ilköğretimde okuma ve yazmaöğretiminde başarısızlıkların görüldüğünü; başarısızlıkların ... -
Müfredat laboratuvar ilköğretim okullarında 6. 7. ve 8. sınıflarda görev yapan alan öğretmenlerinin küçük grupla öğretim yöntem ve tekniklerini uygulama durumları
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-16)Bir çok gelişmiş ülkede okulun performansını artırmaya yönelik olarak eğitimsisteminde yeniliklere gidilmiştir. Bu yenilikler kapsamında çok sayıda okul geliştirmeprojesi ortaya çıkmıştır. Okul geliştirme, okulun sorunlarını ... -
The Effect of explicit listening comprehension strategy training on listening comprehension strategy use and listening proficiency level
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-16)Bu çalışmanın amacı dinlediğini anlama açık strateji eğitiminin öğrencilerin dinlemeanlama stratejilerini kullanımını arttırıp arttırmadığını ve dinleme anlama düzeyine etkisiniaraştırmaktır.Osmangazi Üniversitesi Yabancı ... -
Sosyal bilgiler dersinin düşünme becerilerini kazandırma düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler dersinin düşünme becerilerinikazandırma düzeyine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılan bu araştırmadatarama modeli kullanılmıştır. Bu model çerçevesinde, ilköğretim ... -
5th grade English teachers` evaluations of curriculum objectives
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)The aim of this study was to investigate the 5th grade English teachers?evaluations of the objectives of the 5th grade English course curriculum in terms of thecharacteristics of a well-written objective. To achieve this ... -
Türkiye`nin Avrupa Birliği ile bütünleşmesi sürecinde sosyal bilgiler dersinin işlevselliği
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Geçmişi eski olmakla birlikte son yıllarda hızlanmış olduğu gözlenen Türkiye'ninAB ile bütünleşmesi süreci, tüm toplumsal olguları olduğu gibi eğitimi deetkilemektedir. Sosyal Bilgiler dersi de bu süreçten etkilenmektedir. ... -
İngilizce öğretmenlerinin derse başlamada etkin öğrenme stratejilerini uygulama durumları
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK L SANS TEZ ÖZÜNG L ZCE ÖĞRETMENLER N N DERSE BAŞLAMADA ETK N ÖĞRENMESTRATEJ LER N UYGULAMA DURUMLARIZühal DÜZTEPEL LEREğitim Bilimleri (Eğitim Programları ve Öğretim) Anabilim DalıAnadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri ... -
The Effectiveness of establising meaningful groups in terms of their learning styles and administrating teachers accordingly
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-16)Bu çalışmanın amacı öğretmen ve öğrencilerin öğrenme stillerininbirbirleriyle benzerlik göstermesi durumunda dil öğrenmede herhangi bir fark oluşupoluşmayacağını belirlemektir. Başka bir deyişle, bu çalışma, öğrenci ve ... -
Beden eğitimi ve spor öğretmenliği programında alan bilgisi derslerinde amaçların gerçekleşme düzeyi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitimin genel amacı, bireylerin fiziksel, bilişsel, duyuşsal ve sosyal gelişimlerini en üstdüzeyde geliştirerek, onların topluma sağlıklı ve verimli bir şekilde uyum sağlamalarınayardımcı olmaktır. Eğitimin bu genel amacı, ... -
Türkiye`deki ve Hollanda`daki İngilizce öğretmenliği programlarının karşılaştırması
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)In the knowledge age, it is quite easy to reach knowledge as a result of the rapidprogress of information and communication technologies. Besides, learning Englishhas become almost compulsory since it is the language of ... -
Otistik özellikler gösteren çocuklara zincirleme serbest zaman becerilerinin öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimin ve eşzamanlı ipucuyla öğretimin gömülü öğretimle sunulmasının etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmada, otistik özellikler gösteren çocuklara zincirleme serbest zaman becerilerininöğretiminde sabit bekleme süreli öğretim ile eşzamanlı ipucuyla öğretimin gömülüöğretimle sunulmasının etkililik ve verimliliklerinin ... -
Puanlama yönergesine (Rubrik) dayalı değerlendirme ve geleneksel değerlendirme açısından ilköğretim öğrencilerinin bilgisayar dersi başarılarının karşılaştırılması
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZPUANLAMA YÖNERGES NE (RUBR K) DAYALI DEĞERLEND RME VEGELENEKSEL DEĞERLEND RME AÇISINDAN LKÖĞRET MÖĞRENC LER N N B LG SAYAR DERS BAŞARILARININKARŞILAŞTIRILMASITurgay ALAKURTBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi ... -
Tanzimat döneminde (1839-1876) kadın yaşamındaki modernleşme
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK L SANS TEZ ÖZÜTANZ IMAT DÖNEM NDE (1839-1876) KADIN YAŞAMINDAK MODERNLEŞMEFigen AYDINGÖRTarih Anabilim DalıAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ağustos, 2006Danışman: Prof. Dr. Cahit Yalçın B L MTanzimat ... -
Das sprachliche handeln der lehrkraft und der studenten im fremdsprachenunterricht lesefertigkeit i
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)iiYÜKSEK L SANS TEZ ÖZÜYABANCI D L ?OKUMA BECER LER I? DERS NDEK ÖĞRET MELEMANININ VE L SANS ÖĞRENC LER N N D LSEL DAVRANIŞLARIEdimbilim'e Dayalı Ampirik bir AraştırmaÖzlem ERÖZDEM RAlman Dili Eğitimi Anabilim DalıAnadolu ... -
İngilizce öğretmenlerinin strateji öğretimi ile ilgili inançları
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK L SANS TEZ ÖZÜNG L ZCE ÖĞRETMENLER N N STRATEJ ÖĞRET MLE LG L NANÇLARIlke SÖKMENEğitim Bilimleri (Eğitim Programları ve Öğretim) Anabilim DalıAnadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri EnstitüsüAralık 2006Danışman: Y. ... -
Teachers` oral corrective behaviours and learners` reactions to feedbacks received in grammar lessons
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)1YÜKSEK L SANS TEZ ÖZÜGRAMER DERSLER NDE ÖĞRETMENLER N KULLANDIKLARI SÖZLÜDÖNÜT TEKN KLER VE ÖĞRENC LER N BU DÖNÜTLERE GÖSTERD KLERTEPK LERCemil ŞAH Nngiliz Dili Eğitimi Anabilim DalıAnadolu Universitesi Eğitim Bilimleri ... -
EFL instructors` perceptions on learner autonomy at Anadolu University
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK L SANS TEZ ÖZÜANADOLU ÜN VERS TES NG L ZCE OKUTMANLARININ OTONOMÖĞRENME ALGILAMALARIAbdulkadir DURMUŞngiliz Dili Eğitimi Anabilim DalıAnadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eylül 2006Danışman: Doç. Dr. ... -
İlköğretim beşinci sınıfta teknoloji destekli proje tabanlı öğrenme uygulamaları
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)DOKTORA TEZ ÖZÜLKÖĞRET M BEŞ NC SINIFTA TEKNOLOJ DESTEKL PROJE TABANLIÖĞRENME UYGULAMALARIAli ERSOYlköğretim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Doktora ProgramıAnadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri EnstitüsüDanışman: Prof. ... -
Okulöncesi öğretmenlerin müzik etkinliklerini gerçekleştirme durumları ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Okulöncesi eğitim kurumlarının hedeflerine ulaşması ancak etkili biçimde hazırlanan vegerçekleştirilen eğitim programları ile olanaklıdır. Okulöncesi eğitim programları içindeyer alan ve belirlenen amaçlara ulaşmada bir ...