Beden eğitimi ve spor öğretmenliği programında alan bilgisi derslerinde amaçların gerçekleşme düzeyi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitimin genel amacı, bireylerin fiziksel, bilişsel, duyuşsal ve sosyal gelişimlerini en üstdüzeyde geliştirerek, onların topluma sağlıklı ve verimli bir şekilde uyum sağlamalarınayardımcı olmaktır. Eğitimin bu genel amacı, eğitim etkinliklerinin belli bir programçerçevesinde, planlı ve düzenli olarak uzman kişilerce uygulandığı okul ortamındagerçekleştirilir. Okullar, bireyin ve toplumun gereksinimlerine göre oluşturulan eğitimprogramları doğrultusunda bireylerin fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimlerininsağlanmasına dönük çeşitli derslerin öğretiminden sorumludurlar. Okullardaöğrencilerin fiziksel, bilişsel, duyuşsal, sosyal ve estetik yönlerden gelişimlerininsağlanmasına dönük derslerden birisi de Beden Eğitimi dersidir.lk ve ortaöğretim okullarının eğitim programında yeralan Beden Eğitimi dersininamaçlarının gerçekleştirilebilmesi için Beden Eğitimi öğretmenlerinin, öğretmenlikeğitimi sürecinde, öğretmenlik eğitiminin üç boyutunu oluşturan genel kültür, alanbilgisi ve öğretmenlik meslek bilgisi alanlarındaki amaçların göstergeleri olan bilgi,beceri, tutum ve değerleri yeterli düzeyde kazanmış olmaları gereklidir. Bu açıdan,Beden Eğitimi öğretmeni olacak öğretmen adaylarında öğretmenlik eğitiminin sonundaeğitim programının amaçlarının gerçekleşme düzeyinin bilinmesi, gerek hizmetöncesigerekse hizmetiçi eğitim programlarının geliştirilmesi için önemli bir gerekliliktir. Bugereklilikten yola çıkılarak girişilen bu araştırmada, öğretmen adayı öğrencileringörüşlerine göre, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Programında alan bilgisiderslerinde amaçların gerçekleşme düzeyinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırma, 2004-2005 öğretim yılında, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni yetiştiren 8bölümün 4. sınıflarında okuyan 260 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Taramamodelinde yapılan araştırmanın verileri, öğretmen adaylarına uygulanan anketaracılığıyla toplanmıştır. Anketin birinci bölümünde, öğretmen adaylarının kişiselbilgilerine yönelik sorular, ikinci bölümünde, Beden Eğitimi ve Spor ÖğretmenliğiProgramlarında alan bilgisi derslerinde amaçlarının gerçekleşme düzeyininbelirlenmesine yönelik 146 önerme, üçüncü bölümünde de Beden Eğitimi ve SporÖğretmenliği Bölümünde alan bilgisi derslerinin öğretim ortamlarına ilişkin görüşlerinbelirlenmesine yönelik 12 önermeye yer verilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerinçözümlenmesinde SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) for Windows 13.0programı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde istatistiksel teknik olarak frekans,yüzde ve aritmetik ortalama değerleri kullanılmıştır.Araştırmada, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Programında alan bilgisi derslerindeamaçların gerçekleşme düzeyine ilişkin bulgulardan, genel olarak amaçlarınçoğunluğunun orta düzeyde ve derslerin çoğunluğunda da amaçların orta düzeydegerçekleştiği; öğretim ortamlarına ilişkin bulgulardan da, kuramsal ve uygulamalı alanbilgisi derslerinde kullanılan araç ve gereçlerin yeterli olmasına karşın, bu araç vegereçlerin alandaki gelişmeler doğrultusunda yenilenmediği; kuramsal alan bilgisiderslerinde kullanılan dersliklerin ve öğretim elemanı sayısının yeterli olduğu, ancakuygulamalı alan bilgisi derslerinde kullanılan tesislerin ve öğretim elemanı sayısınınyetersiz olduğu; kuramsal ve uygulamalı alan bilgisi derslerindeki sınıfların kalabalıkolmadığı; öğrencilerin ders dışında spor tesislerinden yararlanabildikleri ve donanımın(aydınlatma, ısıtma, havalandırma, vb.) yeterli olduğu; ancak alan bilgisi alanındakiseçmeli derslerin öğretmen adaylarının ilgi, istek ve gereksinmelerini doğrultusundaaçılmadığı sonucuna varılmıştır. The general aim of the education is to help individuals to live in accordance with thecommunity by improving their physical, emotional, cognitive and motionaldevelopment. These aims are realized at schools which are planned and regularactivities which are applied by experts. Schools are responsible for instruction ofdifferent courses to improve individual?s physical, emotional, cognitive developmentsaccording to education programmes that are formed with respect to the needs of thesociety and individuals. One of the courses that improves students? motional, cognitive,emotional, social and esthetics development is Physical Education.To realize the aims of Physical Education and Sports courses including in educationalprogramme of elementary and secondary schools, Physical Education and Sportsteachers must obtain qualifications of knowledge of skill, value and attitudes that areindicators of the fields of general culture courses, Physical Education field courses andprofessional education courses that form the three dimensions of teacher trainingcourses. At this point, it is important to know the realization of level of educationprogramme?s aims of the candidate teachers who will be Physical Education teachers atthe end of the teacher training courses to improve the education programmes both for inservice and pre service education. The aim of this research is to define the realizationlevel of aims of Physical Education field courses in Physical Education and SportsTeacher Training Programme according to the ideas of the candidate Physical Educationteachers.The research is conducted on 260 candidate teachers who are the 4th class of 8department that trains students as Physical Education teachers. The research is adescriptive model and the data has been obtained by a questionnaire. At the first part ofthe questionnaire, there are some questions to define the individual characteristic, at thesecond part, there are 146 items to define the realization of the aims, at the third part,there are 12 items to define the opinions about the environment of Physical Educationfield courses. SPSS for windows 13.0 is applied to analyze the data and frequency,percent and arithmetic means are applied as statistical techniques.In the research, the realization level of the aims of the field knowledge courses in thePhysical Education and Sport Teacher Training Programme are those; the most aims arealmost at middle level and the aims of most courses are also at middle level. In additionto these, the findings related to teaching environment are resulted in such that thematerials that are used in theoretical and practical courses are efficient but they haven?tbeen modernized in accordance with the development of the field; the number ofclassrooms that are used for theoretical classes and teachers are efficient but the numberof sports facilities and teachers aren?t efficient; neither the classrooms of theoreticallessons nor the classrooms of practical lessons are crowded, the students can utilizesports facilities whenever they want, and the installation (lightening, air condition,heating) is efficient. It is also defined that the elective classes aren?t selected inaccordance with the students opinions.
Collections