İngilizce öğretmenlerinin derse başlamada etkin öğrenme stratejilerini uygulama durumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK L SANS TEZ ÖZÜNG L ZCE ÖĞRETMENLER N N DERSE BAŞLAMADA ETK N ÖĞRENMESTRATEJ LER N UYGULAMA DURUMLARIZühal DÜZTEPEL LEREğitim Bilimleri (Eğitim Programları ve Öğretim) Anabilim DalıAnadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ocak, 2006Danışman: Yard. Doç. Dr. Kıymet SELVEtkin öğrenme stratejileri, ngilizce öğretiminde öğrencilerin kendilerine güvenmelerini,hata yapmaktan korkmamalarını, derse katılmaktan mutluluk duymalarını, çalışmalarınıyönetmelerini, arkadaşları ve yöneticilerle olumlu ilişkiler kurmalarını, çevresindekibireylerin duygu ve düşüncelerinin farkına varmalarını sağlamaktadır. ngilizcederslerinde derse başlama sırasında uygulanan etkin öğrenme stratejileri ise öğrencilerinbirbirlerini tanımalarını, birbirleriyle uyum içinde çalışmalarını, daha önceöğrendiklerini gözden geçirmelerini, dersi öğrenmek için yapacaklarını planlamayısağlamakta, öğrencilerde konuyu öğrenme ve derse katılma isteği uyandırmaktadır.ngilizce öğretmenlerinin derse başlamada etkin öğrenme stratejilerini uygulamadurumlarını saptamayı amaçlayan bu araştırmada tarama modeli uygulanmıştır.Araştırma 2005-2006 öğretim yılının birinci yarısında, Eskişehir il merkezinde bulunanilköğretim, ML O ve özel ilköğretim okullarında görev yapan 139 ngilizce öğretmeniüzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmacı tarafından, Silberman'nın ?Öğrencileri DersBaşında Etkin Hale Getirme? ve Harmin'in ?Etkin Öğrenmede Derse BaşlamaStratejileri?nden yararlanılarak beşli derecelendirilmiş bir anket hazırlanmış ve bu anket15 Eylül-10 Ekim 2005 tarihleri arasında uygulanmıştır. Araştırmada elde edileniiiverilerin çözümlenmesinde SPSS for Windows 13.0 kullanılmıştır. statistiksel teknikolarak; öğretmenlerin etkin öğrenme stratejilerini uygulama durumlarını saptamak içinyüzde, frekans ve aritmetik ortalamadan, ikili küme karşılaştırmasında ?t? testinden,ikiden çok küme karşılaştırmalarında ise, Tek Yönlü Varyans Çözümlemesindenyararlanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi olarak 0,05 alınmıştır.Araştırma sonunda; ngilizce öğretmenlerinin derse başlamada etkin öğrenmestratejilerini ara sıra uyguladıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin cinsiyetlerine görederse başlamada etkin öğrenme stratejilerini uygulama durumlarına bakıldığında, erkeköğretmenlerin bu stratejileri kadın öğretmenlere göre daha sık uyguladıklarısaptanmıştır. Öğretmenlerin kıdemlerine, mezun oldukları yükseköğretim kurumlarınave görev yaptıkları okullara göre derse başlamada etkin öğrenme stratejilerini uygulamadurumlarının anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna varılmıştır.iv ABSTRACTAPPLICATION OF ACTIVE LEARNING STRATEGIES OF ENGLISH TEACHERSIN BEGINNING LESSONSZühal DÜZTEPEL LERAnadolu University Graduate School of Educational Sciences Department of EducationalSciences Curriculum and Instruction ProgramJanuary 2006Supervisor: Asst. Prof. Dr. Kıymet SelviActive learning strategies that are applied in English classes enable the students to haveself-esteem, not to be afraid of making mistakes, to be happy to involve in lessons, to managetheir learning by themselves, to have positive relationships with their friends and authorities,to be aware of the feelings and thoughts of the people around them. In English classes,applying active learning strategies at the beginning of lessons enable students to know eachother, to work together in agreement, to remember and review the subjects that have beenlearned before, to plan the activities to learn the subject. These strategies also increasewillingness of learning the subject and involving in lessons.In the research that aimed to define application of active learning strategies of elementaryEnglish teachers in beginning lessons, descriptive method is applied. The research wasconducted on 139 English teachers who work in the state, MLIO and private elementaryschools situated in the center of Eskişehir in the first semester of academic year of 2005-2006.A five-scaled questionnaire utilizing Silberman?s ?How to Get Students Active from theStart? and Harmin?s ?Strategies for Beginning a Class? strategies was prepared and it wasapplied between 15th September and 10th November. SPSS for Windows 13.0 was used toanalyze the data that were obtained from the research. Percentage, frequency and arithmeticalmeans were used in the analysis of the frequency of application of the strategies. t test wasused to compare two groups and F test was used to compare more than two groups in theanalysis of comparing the personal differences and the application of the strategies. In order toidentify meaningful relations between variables, meaningful level was taken as 0,05.vAs a result; it was identified that the English teachers who work in elementary schools inEskişehir sometimes apply active learning strategies. In terms of gender; male teachers applyactive learning strategies in beginning lessons more than female teachers. In terms ofseniority, schools of graduate and the schools of work; there weren?t any meaningfuldifference in applying active learning strategies in beginning lessons.vi
Collections