Sosyal bilgiler dersinin düşünme becerilerini kazandırma düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler dersinin düşünme becerilerinikazandırma düzeyine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılan bu araştırmadatarama modeli kullanılmıştır. Bu model çerçevesinde, ilköğretim okullarında görevyapan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin konu ile ilgili görüş ve önerileri ortayakonulmaya çalışılmıştır.Araştırma, Eskişehir il merkezinde bulunan Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlıilköğretim okullarında görevli 134 Sosyal Bilgiler öğretmeni üzerindegerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, 4 bölümden oluşan ?SosyalBilgiler Dersinin Düşünme Becerilerini Kazandırma Düzeyine lişkin Anket Formu?kullanılmıştır.Araştırma verilerinin çözümlenmesi aşamasında, öğretmenlerin görüşlerifrekans, yüzde ve aritmetik ortalamalar ile ortaya konulmuştur. Yapılan istatistikselçözümlemeler sonucunda, şu sonuçlara ulaşılmıştır.Araştırmaya katılan öğretmenler Sosyal Bilgiler dersinin eleştirel düşünme,â¢yaratıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini ?kısmen?kazandırdığı görüşündedirÖğretmenler Sosyal Bilgiler dersinde düşünme becerilerinin yeterinceâ¢kazandırılamamasını etkileyen etmenler içinde en çok etkili olanların?Sosyal Bilgiler dersinde düşünme becerilerinin kazandırılması için yeterliortam ve olanakların sağlanamaması? ve ?Öğrencilerin okulda öğrendikleriile okul dışında öğrendikleri arasında bir tutarlılık sağlanamaması? olduğugörüşündedir.Öğretmenler, Sosyal Bilgiler dersinin düşünme becerilerini kazandırmaâ¢açısından etkili, uygun, ideal, malzemesi geniş bir ders olduğunu ancak,program ve mevcut ezberci eğitim sisteminden kaynaklanan eksikliklerolduğu görüşündedir. Öğretmenler Sosyal Bilgiler dersinde düşünmebecerilerini kazandırmak için en fazla araştırma ödevleri vermeyi tercihetmektedirler. In the present study, which was done to determine to what extent the SocialStudies course helps the students acquire the thinking skills, scanning model was used.The opinions and suggestions of Social Studies teachers were presented.The research was conducted at the primary schools in Eskişehir and `AQuestionaire About the Influence of Social Studies Course on the Students? ThinkingSkills?, which has 4 parts and 60 questions, was applied to 134 Social Studies teachersand was used as a data collection instrument.In the analysis phase of the data, teachers? opinions were presented in numbers,percentages and aritmetic means.As a result of the statistical analyses, the following results were obtained in thepresent study:The teachers who participated in the research believe that Social Studiesâ¢course partly help the students acquire the critical thinking, problem solvingand decision making skills.Among the factors influencing the students? not acquiring the thinking skillsâ¢well enough in the Social Studies course, teahers find `the difficulty ofproviding the students with enough opportunities and environment for themto acquire the thinking skills in Social Studies course? and `theinconsistency between what they learn at school and out of school? the mostinfluential.Teachers believe that Social Studies course, in terms of acquiring theâ¢thinking skills, is an effective, suitable and ideal course; however, there aresome insufficiencies due to the program and the present education systemwhich is based on memorizing. Social studies teachers prefer to give researchassignments to students for them to acquire the thinking skills.
Collections