Okulöncesi öğretmenlerin müzik etkinliklerini gerçekleştirme durumları ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okulöncesi eğitim kurumlarının hedeflerine ulaşması ancak etkili biçimde hazırlanan vegerçekleştirilen eğitim programları ile olanaklıdır. Okulöncesi eğitim programları içindeyer alan ve belirlenen amaçlara ulaşmada bir araç olan günlük etkinliklerin nitelikli bi-çimde planlanıp uygulanması bu bağlamda önem taşımaktadır.Okulöncesi eğitim programının temel amaçlarının gerçekleşmesine yardım edecek et-kinliklerden biri de ?müzik etkinlikleri? dir. Günlük etkinlik programında grup etkinlik-leri içinde önemli bir yer tutan müzik etkinlikleri, çocukların çok yönlü gelişmelerineyardım eden bir etkinlik çeşididir. Müzik etkinlikleri doğru ve etkili biçimde kullanıldı-ğında, okulöncesi eğitim programının amaçlarına başarıyla ulaşmasını sağlayacak ö-nemli bir etkinlik çeşididir. Bu nedenle okulöncesi öğretmeninden müzik etkinliklerini,okulöncesi çocuğun gelişim alanlarını destekleyecek biçimde etkili değerlendirmesibeklenir.Okulöncesi öğretmenlerinin müzik etkinliklerini beklenen biçimde etkili gerçekleştir-meleri ise onların müzik etkinliklerine yönelik yeterliklerine bağlıdır. Onların yeterlik-lerinin geliştirilmesi ise müzik etkinliklerine ilişkin eğitim gereksinmelerinin belirlen-mesi ile olanaklıdır. Bu araştırmada, okulöncesi öğretmenlerinin müzik etkinliklerinigerçekleştirme durumları ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırma tarama modelinde olup 2005-2006 öğretim yılında Şanlıurfa il merkezindeMilli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim bünyesindeki anasınıflarında ve resmi anao-kullarında görevli öğretmenler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada 25 okulöncesiöğretmeniyle görüşülmüştür.Araştırma verileri, öğretmen görüşlerinin derinlemesine ortaya çıkarılması amacıylanitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Veri-lerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmış ve elde edilen bulgularnicel olarak sunulmuştur.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin tamamına yakını prog-ramda müzik etkinliklerinin önemli olduğunu, ancak etkili gerçekleşmediğini düşün-mektedir. Bunun yanında öğretmenlerin temel müzik bilgileri ve örnek etkinlik uygula-maları, enstrüman çalma becerisi, müziğin drama ile kullanımı, müzik etkinliklerindekullanılan yöntem ve teknikler, dağarcık geliştirme ve okulöncesi müzik türleri, sınıfyönetimi, müzik etkinliklerinin diğer etkinliklerle kullanımı, bireysel ve yaratıcı müziketkinlikleri, müzik etkinliklerini gözlem aracı olarak kullanımı gibi konularda eğitimgereksinmelerinin olduğu saptanmıştır. Pre-school educational institutions can only achieve their aims through educationprograms prepared and implemented efficiently. In this context, planning andimplementing daily activities efficiently as a tool to achieve the aims included anddetermined within pre-school educational programs are very important.One of the activities to help achieving fundamental aims of pre-school educationalprograms is `musical activities`. Musical activities having an important role in groupactivities of daily activity program is a kind of activity contributing to sophisticateddevelopment of children. Musical activities are such kind of activity which can ensurepre-school educational program to achieve its aims successfully if utilized correctly andefficiently. For this reason, pre-school teachers are expected to turn musical activities togood purpose in such a way to support development areas of pre-school children.Pre-school teachers can only turn musical activities to good purpose through their ownefficiency in musical activities. And their efficiency can only be improved bydetermining their educational requirements related with musical activities. This researchaims to determine situation of pre-school teachers in performing musical activities andtheir educational requirements.The research is in the form of scanning and was conducted in kindergartens in scope ofelementary schools dependent of the Ministry of Education in Şanlıurfa city center andon teachers functioning in state kindergartens during 2005-2006-education term. 25 pre-school teachers were interviewed during the research.Research data were collected through semi-structuring interview technique as one of thequalitative research methods in order to deeply determine viewpoints of teachers.Descriptive analysis technique was used while analyzing the data and obtained findingswere presented quantitatively.According to findings obtained as a result of the research, nearly all teachers thinks thatmusical activities are important in the program but cannot be performed efficiently.Moreover, it was determined that the teachers have educational requirementsconcerning basic music knowledge, model activity application, skill of playing aninstrument, utilization of music with drama, methods and techniques used in musicalactivities, improvement of musical knowledge and pre-school music types, classmanagement, utilization of musical activities with other activities, personal and creativemusical activities, utilization of musical activities as an observation tool.
Collections