İlköğretim beşinci sınıfta teknoloji destekli proje tabanlı öğrenme uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
DOKTORA TEZ ÖZÜLKÖĞRET M BEŞ NC SINIFTA TEKNOLOJ DESTEKL PROJE TABANLIÖĞRENME UYGULAMALARIAli ERSOYlköğretim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Doktora ProgramıAnadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri EnstitüsüDanışman: Prof. Dr. Şefik YAŞARBu araştırmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıfta teknoloji destekli proje tabanlıöğrenme (PTÖ) uygulamalarının nasıl gerçekleştirildiğini belirlemektir. Araştırma,durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın uygulaması, 2005-2006 öğretimyılı güz döneminde Eskişehir li Avukat Mail Büyükerman lköğretim Okulu'ndagerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, 5/A sınıfındaki 18'i kız, 12'si erkek olmak üzeretoplam 30 öğrenci ile sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırma verileri, sekiz farklı veritoplama aracıyla toplanmış ve betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmada şusonuçlar ortaya çıkmıştır:Gerçekleştirilen Teknoloji destekli PTÖ planlama, uygulama ve değerlendirmeâ¢aşamaları içinde en fazla sorun değerlendirmede yaşanmıştır.Öğrenciler, projelerini çoklu ortam öğelerini kullanarak Powerpoint sunusuâ¢biçiminde hazırlamıştır.Öğrenciler genelde yaptıkları projeleri beğendiklerini, diğer derslere göre daha çokâ¢eğlendiklerini belirtmişlerdir.Öğretmen teknoloji destekli PTÖ sürecine ilişkin görüşlerini; ilgili kaynaklarıâ¢okumasına karşın, uygulama öncesi kaygılı olduğu biçiminde açıklamıştır.Öğrenciler PTÖ sürecinde, bilgisayar, nternet, televizyon ve dijital fotoğrafâ¢makinesi gibi teknolojiler yoğunlukla kullanılmıştır.Gerçekleştirilen teknoloji destekli PTÖ sürecinde, öğrenci, öğretmen ve okulâ¢kaynaklı sorunlar yaşandığı belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Durum çalışması, lköğretim, Proje tabanlı öğrenme, Teknoloji. ABSTRACTTECHNOLOGICALLY SUPPORTED PROJECT-BASED LEARNINGAPPLICATIONS AT THE FIFTH GRADE OF PRIMARY SCHOOLAli ERSOYDepartment of Primary Education, Ph.D. ProgramAnadolu University Graduate School of Educational SciencesAdvisor: Prof. Dr. Şefik YAŞARThe purpose of this study is to determine how technologically supported project-basedlearning (PBL) applications are carried out at the fifth grade in primary education. Thisresearch was designed as a case study. The study was conducted at Avukat MailBüyükerman Primary School in Eskişehir Province in the Fall term of 2005-2006educational year. The participants of the study are 18 female, 12 male students, and theteacher of 5/A class. The data were gathered through eigth as different data-collectioninstruments. The data were analyzed descriptively. The following results of this study:The technologically supported PBL was carried out in three stages; planning,â¢practice, and evaluation. Most of the problems occured in the evaluation stage.Students prepared their projects through multi-media elements as Powerpointâ¢presentation and by joining their projects together.The students stated that they generally liked their Project and enjoyed more inâ¢comparison to other courses.Before practicing the technologically supported PBL, the teacher stated that he hadâ¢concerns about technologically supported PBL process even though he had read therelated resources.The students used different technologies such as computer, Internet, television, andâ¢digital camera intensively in the process of technologically supported PBL carriedout in this study.In the process of technologically supported PBL some problems originating fromâ¢student, teacher, and school were determined.Key Words: Case study, Primary education, Project-based learning, Technology.
Collections