Browsing TEZLER by Author "Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı"
Now showing items 1-20 of 33
-
An analysis of requestive emails in Turkish to an academic advisor
Ünal, Sibel (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-25)Bu çalışma Türk öğrenciler tarafından dört yıllık bir zaman diliminde bölüm danışmanına yazılan rica (söz eylemi) içeren e-postaları inceler. Çalışma, e-postalarda özellikle ricada bulunma söz eylemine odaklanır.Ayrıca, ... -
Assessment of textual level efl reading comprehension: A cognitive and contextual investigation
Kayarkaya, Burcu (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10-18)Bu çalışma, sınavlarda sıklıkla kullanılan çoktan seçmeli test tekniğinin öğrencilerin okuma sonrasında metinleri bütünsel olarak anlamalarını ne kadar mümkün kıldığını ölçmek için yapılmıştır. Okuma metninin bütününe hakim ... -
Computer-mediated communication acts in non-native English speakers` electronic mail exchanges
Sevingil, Eray (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı ana dili İngilizce olan ve olmayan farklı ülkelerdeki üniversite öğrencisi katılımcıların, bilgisayar destekli iletişimde elektronik posta yoluyla önceden belirlenen konular üzerinde Şubat 2008 ve Mayıs ... -
Determining linguistic demands of texts for eap proficiency tests using automated analyses and expert judgment
Ateş, Bekir (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-11-22)Bu araştırma akademik amaçlı İngilizce yeterlilik sınavlarında kullanılacak okuma metinlerinin bağlam geçerliliği için kanıt toplanmasında uzman görüşlerinin ve otomatik metin analiz araçlarının kullanımını incelemektir. ... -
Effectiveness of corpus consultancy in teaching verb+noun collocations to first-year elt students
Akinci, Mehmet (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, veriye dayalı öğrenme yönteminin, belirgin öğretimin ve birleştirilmiş yöntemin ileri seviyede İngilizce öğrenen Türk öğrencilerine eylem+ad söz öbeklerini öğretmedeki etkinliğini incelemektir. Söz ... -
Effectiveness of corpus consultation through concordancing on the formulaic academic language use of freshman ELT students
Anğ, Fatma (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)KISA ÖZET`Concordance' Adlı Sorgu Yazılımı ile Derlem İncelemenin İngilizce ÖğretmenliğiBirinci Sınıf Öğrencilerinin Akademik Dile Özgü Kalıp Kullanımları ÜzerindekiEtkililiğiFatma AnğBu çalışmanın amacı `concordance' ... -
Effects of multimedia modality and L2 working memory capacity on L2 comprehension
Kozan, Kadir (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma sunu modunun yol açtığı harici bilişsel yükün ve İngilizce sözel işlek bellek kapasitesinin öğrenici tarafından yönetilen çoklu bir öğrenme ortamında sunulan, yoğun içsel-bilişsel yük taşıyan bir öğrenme materyali ... -
Effects of the presentation mode of multimedia annotations on L2 reading comprehension and incidental vocabulary learning
Türk, Emine (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez multimedya açıklayıcı notlarının sunu modunun ikinci dilde okuduğunuanlama ve rastlantısal kelime öğrenme üzerine etkilerini araştırmayı amaçlamaktadır.Sunu modu iki çeşittir: eş zamanlı ve ard arda. Eş zamanlı sunu ... -
Evaluation of the Boğaziçi University English proficiency test
Hatipoğlu, Çiler (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-24) -
Everyday interactions between local and refugee women in a Turkish town: Identity construction and negotiation
Saygi, Hasret (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-08-28)Bu doktora projesi Türkiye'nin orta ölçekli bir şehrinde yaşayan mülteci ve yerel kadınlar arasındaki günlük etkileşimin dinamiklerini inceler. Bu dilbilimsel etnografik çalışma, bir yıl boyunca yerli ve Iraklı Türkmen ... -
Exploring burnout and participation in professional learning activities among university prep Turkish EFL instructors
Kulavuz, Derya (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez, İstanbul ilindeki üniversite İngilizce Hazırlık programlarındaçalışmakta olan Türk İngilizce okutmanları arasında tükenmişlik ve meslekiöğrenim etkinliklerine katılımı araştırmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda ... -
Exploring the interplay between a non-native English language teacher`s pedagogical beliefs, classroom practices and her students` learning experiences regarding L2 grammar
Serdar, Hande (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Anadili İngilizce Olmayan Bir İngilizce Öğretmeninin Dilbilgisi ile İlgili Pedagojik İnanışları, Sınıf İçi Uygulamaları ve Öğrencilerinin Dilbilgisi Öğrenme Deneyimleri Arasındaki Etkileşimin Araştırılması?Bu çalışmanın ... -
Exploring the role of multimedia glosses and strategy use in second language listening comprehension and incidental vocabulary learning in a mobile environment
Çakmak, Fidel (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma mobil ortamda, çoklu ortam açıklayıcı notlarının ikinci dilde dinlediğini anlama ve rastlantısal kelime öğrenme üzerindeki rolünü araştırmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda ikinci dil öğrenen bireylerin, ikinci ... -
Graduate-level thesis writing in a second language:Perspectives of students and advisors
Yildirim, Selin (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-28)Bu çalışma (1) lisansüstü öğrencilerinin tezlerini yazmada yaşadıkları zorlukları, (2) yüksek lisans öğrencilerinin ve danışmanların tez denetimindeki sorumluluklarına ilişkin algılarını ve (3) birbirlerinden ve üniversiteden ... -
Hedging in academic writing: The use of can in university students` argumentative essays at an English medium university in Turkey
Tikaç, Saadet (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki bir devlet üniversitesinde İngilizce öğretmenliği bölümünde okuyan 1. sınıf öğrencilerinin, akademik metinlerde kaçınma ifadelerini nasıl kullandıklarını araştırmaktır. Bu çalışmada ... -
High school ninth grade students` awareness of and preferences for the cultural content of the EFL textbooks: A case in Turkey
Danaci, Seda (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez İngiliz dili eğitiminde kullanılan ?The New English File Elementary? ders kitabının kültürel içeriğini ve lise dokuzuncu sınıf öğrencilerinin bu kitabın içeriği hakkındaki farkındalıkları ve tercihleri incelemektedir.Tez ... -
Possible effects of in-service education on efl teachers` professional development in terms of teacher efficacy and reflective thinking
Özçalli, Sema (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETÖz yeterlik inancı (Teacher Efficacy) ve yansıtıcı düşünce yetkinliği (reflectivethinking) açısından hizmetiçi eğitim programının öğretmenlerin mesleki gelişimiüzerindeki olası etkileriSema ÖzçallıBu çalışmanın amacı ... -
Predictors of emerging reading skills in Turkish: Evidence from Kurdish-Turkish bilingual early readers
Öz, Mahsume (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-22)Türkiye'de Kürtçe, Türkçe'den sonra en çok konuşulan dillerin başında gelir. Ancak, Kürtçe-Türkçe çift dilli çocukların Türkçe'de okuma edinimi başarısını doğrudan inceleyen yeterince çalışma olmadığı ... -
Processing reflexives in the second language: Evidence from eye tracking
Özturhan, Münir (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-04)Bu çalışma, İngilizce öğrenen Türklerin İngilizce'deki dönüşlülük zamirlerini (himself/herself) nasıl işlemlediklerini incelemektedir. İngilizce öğrenenlerin dönüşlülük zamirleri için öncül geri alma davranışlarında ... -
Reading acquisition in early bilingualism: Reading skills of Turkish-child l2 learners of English
Özata, Hatice (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, anadili Türkçe olan çift dilli çocuklarla anadili İngilizce olan tek dilli çocukların sözcük okuma becerilerini etkileyen faktörleri incelemektedir. Özellikle, ses farkındalığı, sessel bellek ve hızlı otomatik ...