Effectiveness of corpus consultation through concordancing on the formulaic academic language use of freshman ELT students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KISA ÖZET`Concordance' Adlı Sorgu Yazılımı ile Derlem İncelemenin İngilizce ÖğretmenliğiBirinci Sınıf Öğrencilerinin Akademik Dile Özgü Kalıp Kullanımları ÜzerindekiEtkililiğiFatma AnğBu çalışmanın amacı `concordance' adlı sorgu yazılımı aracılığıyla derlem (corpus)üzerinde inceleme yapmanın, İngilizce Öğretmenliği bölümünde okumakta olanbirinci sınıf öğrencilerin akademik dil kalıplarını kullanmayı öğrenmektekietkililiğini incelemektir. Söz konusu inceleme üç noktada odaklanmaktadır: Biraraştırma makelesinin özetini çıkartmakta ve bir araştırma yazısının giriş bölümündegeçen belirli retorik adımlara özgü dilin kullanımı; bu tarz metinleri yazmayaduyulan güven ve `concordance' kullanımı ile ilgili görüşler. `Concordance'kullanan denek grubu 30 öğrenciden, kontrol grup ise 28 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmanın nicel verileri karma değişke çözümlemeleri ve bağımsız örneklem t-sınaması ile incelenmiştir. Kalıp kullanımının özet çıkartmada sınandığı üç ayrıölçümde de iki grup arasında istatistik açıdan anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ancakbirinci ve üçüncü ölçümler arasında her iki grupta da istatistiksel açıdan anlamlı birartış görülmüştür. Ayrıca bir araştırma yazısının giriş bölümünde geçen dilkalıplarının kullanımında ve bu tarz kullanıma ilişkin bilgi düzeyini ölçme sınavındagruplar arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Öğrencilerin kendilerinideğerlendirdikleri anket ve yarı yapılı soruların yönlendirildiği görüşmelerçalışmanın nitel verilerini sağlamıştır. Anket sonuçlarına göre iki grup arasında sözvkonusu metinleri yazmaya duyulan güvende bir farklılık görülmemiştir; ancak her ikigrup da bir araştırma yazısının giriş bölümünü yazmakta daha fazla güven dilegetirmiştir. Görüşme dökümlerinin tümevarımlı içerik çözümlemelerinden çıkansonuca göre, derlem üzerinde `concordance' ile çalışmak, öğrencilerin uzmanyazarlarca kullanılan akademik dil kalıplarının farkına varmalarını ve dilaraştırmacısı rolünü üstlenmelerini sağlamıştır. Bu tarz bir çalışmanın bireyselfarklılıkları gözeterek öğrencileri iyi yönde zorlayan ve motive eden ders etkinlikleriçerçevesinde sunulması gereği saptanmıştır.vi ABSTRACTEffectiveness of Corpus Consultation through Concordancing on the FormulaicAcademic Language Use of Freshman ELT StudentsbyFatma AnğThis study aims to examine the effectiveness of corpus consultation throughconcordancing on non-native English speaker freshman ELT students? use of theformulaic language features characterizing the summary of a research article and therhetorical moves of the research paper introduction (RPI) within a genre-specificperspective; the reported confidence levels of the learners with respect to thesewriting tasks and their opinions about concordancing. The experimental group usingconcordancing included 30 and the control group 28 participants. Quantitative datawere analyzed via mixed design analyses of variance and independent samples ttests. Results showed that the means of the three measurements of summary writingfor the experimental group did not differ significantly from those for the controlgroup. However, a main effect of time was found for both groups from the first tothe last measurement. Furthermore, the groups did not significantly differ in their useof formulaic sequences in an RPI and in productive and receptive knowledge of thesesequences. A self-evaluation questionnaire and semi-structured interviews served asthe qualitative data. The questionnaire data revealed no significant difference in thelevels of reported confidence in summarizing a research article and writing an RPI.However, both groups reported higher level of confidence in writing an RPI.Inductive content analysis of the interview data revealed that while concordancingiiihelped learners gain awareness of the formulaic academic language used by expertwriters, and act as researchers of language, such activity needed to be tailored toindividual differences through challenging and motivating task design.iv
Collections