NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 3342
-
ADDIE tasarım modeline göre 7.sınıf matematik dersi geometri ve ölçme öğrenme alanında öğrenme ortamı tasarlanması
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, 7. sınıf öğrencilerinin matematik dersi geometri ve ölçme öğrenme alanı konularına yönelik ADDIE tasarım modeline göre öğrenme ortamı tasarlamaktır. Araştırma modeli olarak karma yöntem araştırma ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin fen laboratuvarına yönelik tutumlarının belirlenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, fen bilimleri öğretmenlerinin fen laboratuvarına yönelik tutumlarını belirleyerek, öğretmenlerin mesleki deneyimleri, haftalık ders saatleri, laboratuvarda ilgili öğretim yöntemlerini uygulamaları ve öğretmenlerin ... -
Fen lisesi biyoloji ders kitaplarındaki `enerji` kavramının incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Günümüzde en yaygın materyallerden olan ders kitapları biyoloji dersinde sıkça kullanılmaktadır. Biyoloji eğitiminde `enerji` genellikle karmaşık bir kavram olarak adlandırılan kavram kategorisi içerisinde değerlendirilmektedir. ... -
Modellemeye dayalı fen öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin fen, mühendislik ve girişimcilik becerilerine etkisinin incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu tez çalışmasının amacı modellemeye dayalı fen öğretiminin, öğrencilerin fen, mühendislik ve girişimcilik becerilerine olan etkisini incelemektir. Araştırmada nicel araştırma modellerinden olan yarı deneysel araştırma ... -
Lise öğrencilerine yönelik çöl ekosistemi tutum ölçeği geliştirme çalışması ve farklı değişkenler açısından analizi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, lise düzeyinde çöl ekosistemi tutum ölçeği geliştirerek, öğrenim görenöğrencilerinin çöl ekosistemine yönelik tutumlarını farklı değişkenler açısından analiz etmektir. Araştırmanınçalışma grubu, 2020-2021 ... -
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının blok tabanlı programlamayı kullanma süreçleri ve tasarlanan öğrenme ortamlarının incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının; Matematik Dersi Öğretim Programı'nda (Ortaokul 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) yer alan kazanımların öğretiminde blok tabanlı bir programlama aracı olan ... -
Fen bilimleri dersinde kullanılan STEM eğitimi etkinliklerinin dördüncü sınıf öğrencilerinin `aydınlatma ve ses teknolojileri` ünitesindeki öğrenmelerine etkisi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın temel amacı, fen bilimleri dersinde kullanılan STEM eğitimi etkinliklerinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin `Aydınlatma ve Ses Teknolojileri` ünitesindeki öğrenmelerine etkisini incelemektir. Nicel ... -
Matematik öğretmen adaylarının mesleki beklentilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Mesleki beklentiler, öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumlarının meydana gelmesini sağlayan bir kavram olarak ele alındığında bu beklentilerin ne düzeyde olduğu ve öğretmen adaylarının üniversiteden mezun olduktan ... -
Danimarka, Finlandiya, İsveç, Norveç ve Türkiye eğitim sisteminde ilkokul öğretim programları ile eğitim –Öğretim uygulamalarının girişimcilik becerisi açısından karşılaştırılması
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada, Danimarka, Finlandiya, İsveç, Norveç ve Türkiye'nin ilkokul eğitim sistemi içerisinde öğretim programlarında ve derslerde girişimcilikle ilgili kazanımlar, içerikler, öğrenme – öğretme yaklaşımları, ölçme ... -
Yaratıcı Çocuk Özellikleri Ölçeği'nin geçerlik-güvenirlik çalışması ve 48-72 aylık çocukların yaratıcı özellikleri ile liderlik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Yaratıcılık; yaratıcı birey, yaratıcı süreç ve yaratıcı ürün ilişkisi ile dinamiğini koruyan bir kavramdır. Bu başlıklar yaratıcılık farklı açılarını ve hareketliliğini kapsar. Liderlik 3-6 yaşlar aralığında kendini gösteren ... -
Anne baba tutumları ile okul öncesi dönem çocuklarının problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı anne baba tutumlarının okul öncesine devam eden çocukların problem çözme becerileri ile ilişkisinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modeli kapsamında tasarlanan araştırmanın evrenini 2019-2020 eğitim ... -
Sosyal bilgiler dersinde finansal okuryazarlık becerisinin kazandırılmasında farklılaştırılmış öğretim etkinliklerinin etkisi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı; ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinin `üretim, dağıtım ve tüketim` öğrenme alanı öğretiminde `Farklılaştırılmış Öğretim Etkinliklerinin` öğrencilerin beceri temelli akademik başarısına, finansal ... -
48-72 aylık çocuklarda saldırganlık yönelimi ve öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, okul öncesi eğitimi alan 48–72 aylık çocukların saldırganlık yönelimleri ve öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ayrıca çocukların öz düzenleme becerileri ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının vatandaşlık algıları
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Ülkelerin ana amaçları arasında mevcut yönetim sistemiyle uyumlu vatandaşlar yetiştirmek vardır. Bu vatandaş yetiştirme süreci, ilgili devletin paradigmasına bağlı olarak şekillenir. Dünyada çeşitli vatandaş tipleri ... -
Ahmed Âsım'ın `Numûne-i İnşâ` adlı eserinde yazma becerisinin öğretimi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Dilin insan yaşamındaki rolü son derece önemlidir. Çünkü insanlığın ürettiği tüm bilgi birikimi yeni kuşaklara dil vasıtasıyla aktarılmaktadır. Bundan dolayı ana dili eğitimine yüzyıllar boyunca önem verilmiş ve bu alanda ... -
Türkiye'de yayımlanan çocuk dergilerindeki söz varlığının belirlenmesi: Doğan Kardeş Dergisi örneği
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Türkçe eğitiminin amacı, öğrencilerin temel dil becerileriyle birlikte üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesidir. Bu becerilerin gelişmesi de öğrencilerin söz varlığının zenginliğiyle yakından ilgilidir. Ülkemizde ... -
6.sınıf sosyal bilgiler dersi EBA video ve sorularının sosyal bilgiler programıyla uyumunun incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Teknolojinin eğitimde etkin kullanımını sağlamak amacı ile FATİH Projesi 22.12.2010 tarihinde eğitim alanında bir yenilik olarak Milli Eğitim Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığı aracılığı ile başlatılmıştır. FATİH Projesi ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim sürecine uygun materyal ve kaynak kullanımı hakkındaki görüşleri
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)İletişim ve teknoloji öncelikli olan bu çağda, devletler; eleştirel ve pratik düşünebilen, kendi toplumunun ve dünya toplumlarının problemlerini analiz edebilen, çözüm üreten, girişimci, katılımcı ve özgüven sahibi bireylere ... -
Akıl ve zeka oyunları öğretiminin bilgi işlemsel düşünme becerileri erişisine etkisi ve bu konuda öğrenci görüşleri
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)`Dijital çağ` olarak adlandırılan 21. yüzyılda günlük hayatımızın büyük bir kısmını teknolojik ürünlerin sunduğu hizmetler oluşturmaktadır. Tüm bu hizmetler sayesinde bilgi hızla üretilmekte, yayılmakta ve değişime uğrayıp ... -
Okul öncesi müzik eğitiminde Kodaly yaklaşımı temelli bir müzik öğretim programı tasarısı
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada okulöncesi müzik eğitimin önemine değinilerek okulöncesi dönemde Kodaly yaklaşımı temelli bir müzik öğretim programı tasarlanması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Kodaly yaklaşımının temel ilkeleri, ...