NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 121-140 of 3342
-
Özel yetenekli öğrencilerde müzeye dayalı sanat eğitiminin öğrencilerin sanatsal becerilerine, tutumlarına, yaratıcı ve uzamsal düşünme becerilerine etkisi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Özel yetenekli çocukların eğitimlerinin önemi gün geçtikçe artmaktadır. Toplumların geleceği olarak görülen bu çocukların eğitimleri de onların ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde özel olmalıdır. Çalışmamız, okul dışındaki ... -
Die wirkung der pragmalinguistik auf den daf unterricht
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Çağımızın bir gerçeği olan `küreselleşme`, yaşamın birçok alanında farklı kültürlerleve dillerle temasa geçmeyi neredeyse zorunlu kılmıştır. Ortak bir dil kullanımı, farklı dillerdeninsanların birbirleriyle iletişim ... -
Ses eğitiminin hedef davranışları doğrultusunda öğretimsel bir araç olarak imajinasyon kavramı
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada, ses eğitimi sürecinde ses eğitimcilerinin kullandığı imajinasyonlara dayalı eğitim yaklaşımını ele alarak yorumlamak ve ses eğitiminin temel öğeleri doğrultusunda imajinasyonlarla hedeflenen davranışları ... -
Hugo Wolf Liedlerinin ses eğitiminde kullanımına yönelik teknik ve içerik analizi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada Hugo Wolf'un Goethe- Lieder Band I albümünde yer alan Lied'lerin ses eğitiminde kullanımına ilişkin teknik ve içerik analizinin yapılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmacı Hugo Wolf ... -
Grafik tasarım eğitimi alan lisans öğrencilerinin hazır imge kullanımına yönelik tutumları
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada grafik tasarım eğitimi alan lisans öğrencilerinin hazır imge kullanım, tutum ve algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda çalışma karşılaştırmalı ilişkisel tarama modeli temelinde yürütülmüştür. Bu ... -
Piyano eğitiminde öğretim etkinlikleri modelinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma Robert Mills Gagné'nin öğretim etkinlikleri modeline göre tasarlanmış piyano eğitiminin öğrencilerin akademik başarı ve piyano çalma davranışlarına etkisinin incelemesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma ... -
Çocuk koro eğitiminde Orff yaklaşımının etkisi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Her insanın ilk çalgısı sesidir ve çalgıların en mükemmeli insan sesi olarak kabul edilir. İnsan sesinin en etkin bir biçimde kullanıldığı alanlardan biri olan korolarda kaliteli ve özgün eserler ortaya koymak, bu alanda ... -
Güzel Sanatlar liselerinde 11 ve 12. sınıf öğrencilerinin bağlama eğitimi öğretim programının incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, Güzel Sanatlar Liseleri 11 ve 12. sınıf bağlama dersi öğretim programının incelenmesine yönelik yapılan çalışmaları içermektedir. Araştırma, GSL 11. ve 12. sınıf öğrencilerinin, bağlama dersi öğretim programında ... -
Keman eğitimcilerinin iki keman için yazılmış eğitim-öğretim materyallerinin işlevselliğine ilişkin görüşleri
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma nitel çalışma yöntemlerinden faydalanılarak, keman eğitimcilerinin, iki keman için yazılmış eğitim-öğretim materyallerinin işlevselliğine ilişkin görüşlerine ulaşmayı konu alan betimsel bir araştırmadır. Keman ... -
Sanat eğitiminde proje temelli öğrenmenin öğrencilerin ilgilerine, başarılarına ve görüşlerine etkisi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Çağımızda eğitim nitelikleri, içinde bulunulan durum ve zaman bağlamında şekillenmektedir. Bireysel ve toplumsal gelişme, bilgi ve becerilerin ilerlemesiyle mümkündür. İnsan bilme ve öğrenme merakı sayesinde zamanın ... -
Öğretim etkinlikleri modeli'nin piyano eğitimi sürecine etkisinin incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma öğretim etkinlikleri modeline uyarlanmış temel piyano eğitimi dersinin öğrencilerin piyanodaki temel teknik davranışlarına ve temel piyano dersine karşı olan tutumlarına etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. ... -
Türkiye'de lisans düzeyinde mesleki müzik eğitimi veren kurumlardaki vurma çalgılar eğitiminin uzman görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Günümüzde Batı ülkelerinde vurma çalgılar üzerine birçok akademik, metot ve egzersize yönelik yayınlar ve araştırmalar olmasına rağmen bu durum geleneksel Türk müziği alanında bakirliğini halen korumaktadır. Vurma çalgıların ... -
Yurdal Tokcan eserlerinin ud eğitimine yönelik incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Günümüzün icra anlayışında aranan klasik icranın dışındaki tınılar, geleneksel icra anlayışı ile birlikte denenmeye başlanmış ve teknik anlamda yeni arayışları beraberinde getirmiştir. Sürekli gelişim içerisinde olan icra ... -
Viyolonsel çalgısının lisans eğitimi süreci ile mesleki hayat içerisinde edinilen bilgi ve tecrübelerin karşılaştırılması
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Müzik eğitiminin önemli boyutlarından biri olan ve çalgı eğitiminin içerisinde yer alan viyolonsel eğitimi, ülkemizde bulunan lisans düzeyinde birçok müzik eğitimi kurumunda yapılmaktadır. Viyolonsel eğitimi veren öğretim ... -
Lise öğrencilerine yönelik orman ekosistemi tutum ölçeği geliştirilmesi ve farklı değişkenler açısından tutumlarının analizi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, lise düzeyinde orman ekosistemi tutum ölçeği geliştirerek, okullarda öğrenim gören öğrencilerin orman ekosistemine yönelik tutumlarını farklı açılardan analiz ederek açığa çıkarmaktır. Araştırmanın ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM farkındalıkları, STEM görüşleri ve STEM odaklı argümantasyon becerilerinin incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Yeni bir öğretimsel yaklaşım olan STEM; fen, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerinin bir ders içerisinde bir arada öğretilmesini kapsayan, bireylere bilim insanlarının, teknologların, mühendislerin sahip oldukları ... -
Fen bilimleri eğitiminde nanobilim ve nanoteknoloji üzerine yapılmış tez ve makalelerin içerik analizi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada fen bilimleri eğitiminde nanobilim ve nanoteknoloji konularında yapılmış olan tez ve makale çalışmalarının içerik analizlerinin yapılması amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup ... -
Fen bilimleri öğretmen adaylarının nanoteknolojiye yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada fen bilimleri öğretmen adaylarının nanoteknolojiye yönelik tutumlarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve akademik başarı düzeyi değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışma nicel ... -
Biyoloji öğretmen adaylarının canlı çeşitliliği ve orijini hakkındaki görüşlerinin saptanması
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, biyoloji öğretmen adaylarının canlı çeşitliliği ve orijini hakkındaki görüşlerini saptamaktır. Araştırmaya Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen ... -
Ortaokul matematik öğretmeni ve 7. sınıf öğrencilerinin problem çözme süreçlerinin zihnin geometrik alışkanlıkları bakımından incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Geometri, bireyin günlük hayatta karşılaştığı problemleri akıl yürütme ile çözüme ulaşmasını sağlayan matematiğin alt öğrenme alanlarından biridir. Bu nedenle birey, geometri kazanımlarını sadece sınıf ortamında değil; ...