Fen bilimleri dersinde kullanılan STEM eğitimi etkinliklerinin dördüncü sınıf öğrencilerinin `aydınlatma ve ses teknolojileri` ünitesindeki öğrenmelerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, fen bilimleri dersinde kullanılan STEM eğitimi etkinliklerinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin `Aydınlatma ve Ses Teknolojileri` ünitesindeki öğrenmelerine etkisini incelemektir. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmanın deseni, deneysel desenlerden eşleştirilmiş seçkisiz desen olarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Konya il merkezinde bulunan bir ilkokulun dördüncü sınıfında öğrenim gören 50 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma gruplarını oluşturan sınıflar, randomizasyon yoluyla deney (N=25) ve kontrol grubu (N=25) olarak atanmıştır. 10 hafta süren uygulama sürecinde; deney grubunda bulunan öğrencilerle fen bilimleri dersine entegre edilmiş STEM eğitimi etkinlikleri ile dersler yürütülürken, kontrol grubundaki öğrencilerle mevcut öğretim programına devam edilmiştir. Çalışmanın verileri; `Aydınlatma ve Ses Teknolojileri` ünitesindeki öğrenmeleri incelemek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan `Başarı Testi` ve STEM eğitimine ilişkin öğrenci görüşlerini almak amacıyla yine araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. `Aydınlatma ve Ses Teknolojileri` ünitesindeki öğrenmelerin analizinde, değişim yüzdesi ve IBM SPSS Statistics 20 yazılımı kullanılmıştır. STEM eğitimine ilişkin öğrenci görüşlerinin analizi ise betimsel analiz yoluyla gerçekleştirilmiştir.Araştırma verilerinden elde edilen sonuçlara göre; kontrol ve deney grubundaki öğrencilerin denkliğini incelemek amacıyla uygulama öncesinde gruplara ünite testi uygulanmış ve grupların birbirlerine denk seviyede olduğu saptanmıştır. Uygulama sonrasında yapılan son testte yer alan tüm sorulara ilişkin doğru yanıtlar karşılaştırıldığında, deney grubunun tüm sorulardaki doğru yanıtının kontrol grubundan fazla olduğu tespit edilmiş; son test puan ortalamalarında ise gruplar arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. STEM eğitimi etkinliklerine ilişkin yapılan görüşmelerde ise öğrenciler, uygulama sürecinde bazı zorluklarla karşılaştıklarını ifade etseler de genellikle STEM eğitimi etkinliklerinin; eğlenceli olduğunu, diğer derslerini olumlu etkilediğini, mühendisliğe karşı olumlu bakış açısı geliştirdiğini ve günlük hayatla ilişkili olduğunu bildirmişlerdir. Araştırma bulguları dikkate alındığında STEM eğitimi etkinliklerinin, öğrencilerin `Aydınlatma ve Ses Teknolojileri` ünitesindeki öğrenmeleri üzerinde olumlu etkisi olduğu ve buna bağlı olarak akademik başarılarını artırdığı belirlenmiştir. The aim of this research is to examine the effects of STEM education activities used in science lessons on primary school fourth grade students' learning in the `Lighting and Sound Technologies` unit. The study, in which the quantitative research method was used, was designed as random sampling of matched pairs. The study group of the research consists of 50 students studying in the fourth grade of a primary school located in the city of Konya. The classes constituting the study groups were assigned as experimental (N=25) and control group (N=25) through random sampling. During the 10-week implementation period, while the STEM education activities integrated into the science lesson were conducted with the students in the experimental group, the current curriculum was continued with the students in the control group. The data were collected by using the `Achievement Test` prepared by the researcher to assess the learning in the `Lighting and Sound Technologies` unit, and the interview form prepared by the researcher to get students' opinions on STEM education. The percentage of change and IBM SPSS Statistics 20 were used in the analysis of learning in the `Lighting and Sound Technologies` unit. The analysis of student views on STEM education was carried out through descriptive analysis.According to the results obtained from the research data, a test about related unit, was applied to the groups before the application to examine the equivalence of the students in the control and experimental groups, and it was determined that the groups were at an equal level to each other. To examine the equivalence of the students in the control and experimental groups, a pre-test was applied to the groups before the implementation, and it was concluded from the data obtained that the groups were at an equal level. When the correct answers to all questions in the post-test after the implementation were compared, it was concluded that the number of correct answers of the experimental group in all questions were higher than the control group, and there was a significant difference between the groups in favor of the experimental group in the post-test mean scores. In the interviews about STEM education activities, on the other hand, although the students stated that they encountered some difficulties in the implementation process, they generally reported that STEM education activities were fun, had a positive effect on their other lessons, developed a positive perspective towards engineering, and were related to daily life. As a result, it was concluded that STEM education activities had a positive effect on students' learning in the `Lighting and Sound Technologies` unit and correspondingly increased their academic success.
Collections