Müzik Eğitimi Anabilim Dalı`nda öğrenim gören öğrencilerin müzik dinleme ve çalma alışkanlıklarının incelenmesi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Eğitim Fakültelerinin Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören öğrencilerin, belirlenen değişkenlere göre müzik dineleme ve çalma alışkanlıklarının incelenmesidir. Araştırma nicel araştırma yöntemi ile yapılmıştır. Araştırmanın amacına ulaşabilmesi için uzman görüşleri alınarak öğrencilerin görüşlerini almaya yönelik anket formu hazırlanmış olup, yapılan istatistikler sonunda elde edilen bulgular tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören, 1. 2. 3. 4. sınıf öğrencileri olmak üzere toplam 102 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler doğrultusunda, öğrencilerin dinledikleri müzik türleri ve çalgıları ile çaldıkları müzik türleri arasında paralel bir ilişki olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sanat, Müzik, Müzik Eğitimi, Çalgı Eğitimi, Müzik Beğenisi, Müzik Dinleme, Müzik Türleri, Müzik Dinleme ve Çalma. The purpose of the study was to determine the listening and playing habits of the students studying at the Music Education Department of the Faculties of Education according to the variables determined. The quantitative research method was employed in the study. To attain the target of the study, expert opinion was received, questionnaire forms were prepared to receive the students' opinion, and the results obtained through statistics were transferred to the tables and interpreted. The research group of the study was comprised of 102 students in total from 1st, 2nd, 3rd and 4th grades in the programme of Music Education at Niğde Ömer Halisdemir University. According to the data obtained in the study, the music genres the students listened to are found to be directly related to the music genres they play with their instruments.Keywords: Art, Music, Music Education, Instrument Education, Music Taste, Music Listening, Music Genres, Music Listening and Playing.
Collections