Fen bilgisi dersinde argümantasyon destekli senaryolar ile öğrencilerin performanslarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Fen Bilgisi dersinde tartışmacı söylem destekli argümanlar kullanarak öğrencilerin argüman oluşturma düzeylerine etkisi araştırılmaktadır. 2018-2019 eğitim öğretim yılında Niğde Özel Çözüm Eğitim Kurumunda öğrenim gören farklı iki şubedeki öğrencilerden çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Çalışmanın deney grubunda 24, kontrol grubunda 24 olmak üzere 48 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Ortalama 5 hafta süren uygulamada; deney grubu öğrencileri 8. sınıf `Besin Zinciri ve Enerji Akışı` konusunu argümantasyon etkinlikleri ile işlerken; kontrol grubu öğrencileri bu üniteyi MEB Fen Bilgisi öğretim programına göre argümantasyon dışı etkinliklerle işlemişlerdir. Çalışmada tartışmacı söylem destekli argümanların öğrenenlerin argümantasyon düzeylerini nasıl değiştirdiğini araştırmak üzere karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizi hem nitel hem de nicel olarak yapılmıştır. Nicel analizler için deney ve kontrol grubuna uygulanan ön-son test puanları, nitel analizler için deney grubu öğrenenlerinin argüman düzeylerini çalışma yapraklarında geliştirdikleri argümanlardan ve görüşme formundan elde edilen veriler kullanılmıştır.Araştırma sonuçları, deney ve kontrol grubunun kavramsal anlamalarını ünite süresinde geliştirip olumlu yönde artış göstermiştir. Deney grubunun tartışma düzeylerini ünite boyunca geliştirdiği; kontrol grubu öğrencilerinin ise bu becerileri geliştiremediği görülmüştür. Deney grubu öğrencilerinin tartışmacı söylem destekli senaryolar ile argüman düzeylerinde ilerleme olduğu da gözlemlenmiştir.Sonuç olarak grup içi performansları karşılaştırılmasında hem de akran birlikteliğiyle argümantasyon becerilerinin öğrenilmesinde tartışmacı söylem destekli senaryolar ile argüman oluşturmanın etkili bir yöntem olduğu bulunmuştur. The study aims to investigate the effect of scenarios based on argumentative discourse on students' performance at science classes. The participants of the study consisted of 48 secondary-school students attending a private course in Niğde in 2018-2019 educational year. In the experimental process lasting 5 weeks, while the experimental group studied the target objectives via scenarios based on argumentative discourse, the control group was taught the objectives in-question via activities pre-determined in national curriculum.The study was designed as a mixed study in which quantative and qualitative methods were used respectively. Depending on this, the data analysis was done by using quantative and qualitative analysis. As a result of the analysis of the gathered data, the performance and argumentation levels of the students in experimental group were found to be higher than those of the students in control group. In conclusion, teaching science classes with scenarios based on argumentative discourse has a positive effect on the abilities of students' setting arguments and enhancing cooperative learning.
Collections