İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde web 2.0 animasyon araçları kullanımının çeşitli değişkenlere etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde web 2.0 animasyon araçlarının kullanılmasının öğrencilerin fen bilimleri dersi akademik başarılarına, temel becerilerine, fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına ve motivasyonlarına etkisini incelemektir.Araştırmanın çalışma grubunu, Konya ili, Selçuklu ilçesindeki, 15 Temmuz Şehitleri İlkokulunun dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada ön-test – son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen uygulanmıştır. Çalışma grubunu oluşturan sınıflardan biri deney (26) diğeri kontrol (29) grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak, Gökhan UYANIK (2014) tarafından geliştirilen `Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutum ve Motivasyon Ölçekleri` kullanılmıştır. Bunun yanında Aydoğdu ve Karakuş (2015) tarafından Türkçe'ye uyarlaması yapılan, Padilla, Cronin ve Twiest tarafından geliştirilen 'Temel Beceriler Ölçeği' ile araştırmacı tarafından geliştirilen 'Akademik Başarı Testi' kullanılmıştır. Bu araçlardan elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programı ile analiz edilmiştir.Araştırmada elde edilen verilerin analizi ile ulaşılan sonuçlar:1.Deney ve kontrol gruplarına ön-test olarak uygulanan veri toplama araçlarından, öğrencilerin almış oldukları ön-test puan ortalamaları karşılaştırıldığında grupların birbirine denk oldukları görülmektedir.2.Powtoon aracı ile oluşturulmuş animasyon videolarla desteklenerek konuların işlendiği deney grubu ile MEB fen bilimleri ders kitabındaki etkinliklere bağlı kalınarak, önerilen yöntem ve tekniklerle konuların işlendiği kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı testinden aldıkları son-test puan ortalamaları karşılaştırıldığında; deney grubu lehine anlamlı düzeyde farklılık çıkmıştır. (t(55)başarı=-2,23, p<0,05) Buna göre, akademik başarı üzerinde, web 2.0 animasyon video destekli yaklaşımının, önerilen yöntem ve tekniklerin kullanıldığı öğretim yaklaşımına göre daha etkili olduğu söylenebilir.3.Uygulanan öğretim süreçleri sonunda deney ve kontrol gruplarına son-test olarak uygulanan temel beceri ölçeği (t(55)Beceri=–,730, p>0,05) ile fen bilimlerine yönelik tutum (t(55)tutum=–,730, p>0,05) ve motivasyon (t(55)motivasyon=,149, p>0,05) ölçeklerinden alınan son-test puan ortalamaları karşılaştırıldığında, son-test puan ortalamaları arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır. Bu yönüyle deney ve kontrol gruplarına uygulanan öğretim süreçleri, öğrencilerin temel becerileri ve fen bilimlerine yönelik tutumları ve motivasyonlarında herhangi bir farklılaşma yaratmamıştır.Bu çalışmadan elde edilen bulgular ışığında, farklı kademelerdeki sınıflar için farklı web 2.0 araçlarıyla desteklenen konular ya da dersler geliştirilip daha uzun süreli uygulanması ile WEB 2.0 araçlarının öğrencilerin temel becerileri ve fen bilimlerine karşı tutum ve motivasyonlarına etkileri araştırılabilir önerisi getirilmiştir.Anahtar kelimeler: Web 2.0 araçları, PowToon Animasyon Aracı, Animasyon kullanımı The aim of this study is to investigate the effects of using web 2.0 animation tools in science course of elementary school 4th grade students on academic achievements, basic skills, attitudes and motivations towards the science course. The sample group of this study consists of the fourth grade students of 15 Temmuz Şehitleri Primary School in Selçuklu district of Konya province. Semi-experimental pattern with pretest-posttest control group was applied. One of the classes that make up the study group is determined as the experiment (26) and the other as the control (29) group.`Attitude and Motivation Scales towards the Science Course` developed by Gökhan UYANIK (2014) were used as data collection tools. In addition, 'Basic Skills Scale ', which was developed by Padilla, Cronin and Twiest and adapted to Turkish by Aydoğdu and Karakuş (2015), and `Academic Achievement Test` developed by the authors of this thesis were used. The data obtained from these tools were analyzed with SPSS 15.0 package program.The results obtained through the analysis of the results obtained in the study:1.When the average scores obtained from the tools applied to the experimental and control groups as pre-tests are compared, it is seen that the groups are equivalent.2.When the averages of post-test scores of students, who are in the experimental group where the subjects are covered with the support of animation tools created with the powtoon tool, are compared with the averages of the post-test scores of students, who are in the control group where the subjects are covered with proposed methods and techniques of MEB science textbook by adhering the activities of related book; there was a significant difference in favor of the experimental group. (t(55) success=-2,23, p<0,05) .According to this finding, it can be said that web 2.0 animation video supported approach is more effective on academic success than teaching approach using the proposed methods and techniques by MEB. 3.When the average points of post-tests namely point basic skill scale (t(55)Skill=–,730, p>0,05), and attitude (t(55)attitude=–,730, p>0,05) and motivation (t(55)motivation=,149, p>0,05) against science that were applied as a post-test for control and experimental groups were compared, no significant difference was obtained at the end of applied teaching processes. In this respect, teaching processes applied to experimental and control groups did not create any difference regarding to students' basic skills and their attitudes and motivations towards science. The effects of WEB 2.0 tools on students' basic skills and their attitudes and motivations towards science can be investigated by development and long term application of different subjects or courses that are aided by different WEB 2.0 tools for grades at different levels.Keywords: Web 2.0 tools, PowToon Animation Tool, Use of Animation
Collections