Öğretmen adaylarının akran zorbalığına ilişkin görüşlerinin hikayeleştirilmiş durumlar ile incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim döneminde ve okullarda yaşanan en yaygın problemlerden biri akran zorbalığıdır. Zorba davranışın olduğu durumlarda ise okullarda en yetkili kişiler öğretmenler ve okul idarecileridir. Bu sebeple öğretmenlerin zorbalığa karşı bakış açıları ve tutumları oldukça önemlidir. Buna yönelik, araştırmada öğretmen adaylarının akran zorbalığına bakış açıları ve müdahale etme düzeylerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırmada akran zorbalığına ilişkin kullanılan veri toplama aracı Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 371 öğretmen adayına uygulanmıştır. Çalışmada karma araştırma yöntemi çalışılmıştır. Öğretmen adaylarının akran zorbalığına bakış açılarını ve zorbalıkla baş etme stratejilerini cinsiyet ve bölüm değişkenleri ile ilişkisini ortaya koymak adına Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın, nitel boyutunda ise ilgili veri içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonuçlarında, öğretmen adaylarının akran zorbalığı türlerine ilişkin bölüm değişkenine göre anlamlı farklılık bulunurken, cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılığa rastlanılmamıştır. One of the most common problems experienced in the education period and schools is peer bullying. In cases of bully behavior, teachers and school administrators are the most authorized in schools. For this reason, teachers' perspectives and attitudes towards bullying are very important. In this regard, the aim of this study was to reveal the pre-service teachers' perspectives on peer bullying and their intervention levels.The data collection tool on peer bullying used in the study was applied to 371 prospective teachers studying at the Faculty of Education, Niğde Ömer Halisdemir University. In the study, mixed research method was used. The data was analyzed with the Mann Whitney U test and Kruskal Wallis H test in order to reveal the pre-service teachers' perspectives on peer bullying and their relationship with gender and department variables. In the qualitative dimension of the research content analysis was used. While there is a significant difference in the results of the study regarding the variable of the department, no significant difference was found depending the gender variable.
Collections