Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Subject "Academic achievement"
Now showing items 1-7 of 7
-
5E Öğrenme Modeli uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarına, ekolojik ayak izi farkındalıklarına ve sürdürülebilir çevreye yönelik tutumlarına etkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada 5E öğretim modeli uygulamalarının 8. sınıf öğrencilerin enerji dönüşümleri ve çevre bilimi ünitesinde akademik başarılarına, sürdürülebilir çevreye yönelik tutumlarına ve ekolojik ayak izi farkındalıklarına ... -
Bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin fen akademik başarısına, fene yönelik tutum ve motivasyona etkisinin incelenmesi: Bir meta analiz çalışması
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin fen akademik başarısına, fene yönelik tutum ve motivasyonlarına etkisini Meta-analiz yöntemi kullanarak genel etki büyüklüğü hesaplanmıştır. Bu hesaplama çalışmalarında, ... -
Fen eğitiminde argümantasyon temelli öğretimin etkililiği: Meta-analiz çalışması
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-27)Araştırmanın amacı Türkiye'de 2007-2018 yılları arasında yapılan fen derslerinde Argümantasyon Temelli Öğretim (ATÖ) kullanan çalışmaların bulgularını meta-analiz yoluyla birleştirerek akademik başarı, bilimin doğası, ... -
Fen eğitiminde oyun temelli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarı ve derse yönelik tutumuna etkisi: Bir meta-analiz çalışması
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-15)Bu çalışmanın amacı 2005-2018 yılları arasında yapılan Oyun Temelli öğrenmenin mevcut sisteme kıyasla öğrencilerin fen akademik başarısına ve fen dersine yönelik tutumuna etkisini meta analiz yöntemiyle genel etki büyüklüğünü ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin genelleme becerilerinin incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-26)Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin genelleme becerilerini sınıf ve akademik başarıya göre incelemek ve genelleme becerisinde farklı görsellerin etkisini araştırmaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum ... -
Öğretmen adaylarının dijital bağımlılığı ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu tez çalışmasında öğretmen adaylarının dijital araçlara bağımlılığının akademik başarıya etkisinin neler olabileceği üzerine çalışılmıştır. Bu çalışmada demografik bilgiler, dijital bağımlılık düzeyi ile alt faktörleri ... -
Robotik kodlama temelli Scratch programının başarı, erişi ve kalıcılık düzeyine etkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim ve öğretim yılında Kayseri ili Yahyalı ilçesinde bir ortaokulda ...