Robotik kodlama temelli Scratch programının başarı, erişi ve kalıcılık düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim ve öğretim yılında Kayseri ili Yahyalı ilçesinde bir ortaokulda öğrenim gören 7. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma grubu; 28'i deney, 28'i kontrol grubu olmak üzere toplam 56 öğrenciden oluşmaktadır. MEB 7. sınıf İngilizce öğretim programı çerçevesinde `Biographies` ünitesi `Simple Past Tense` konusunun öğretiminde, deney grubunda robotik kodlama temelli Scratch programı işe koşulmuş, kontrol grubunda ise yine aynı öğretim programı çerçevesinde yapılandırılmış sınıf ortamında ders kitabında yer alan etkinlikler uygulanmıştır. Deneysel uygulama, 4 haftada toplam 8 ders saati üzerinden gerçekleştirilmiştir.`Biographies` ünitesi `Simple Past Tense` konusunun öğretimi sonunda deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin başarı, erişi ve öğrenmedeki kalıcılık düzeylerinin belirlenmesi amacıyla, araştırmacı tarafından veri toplama aracı olarak Başarı Testi hazırlanmış ve uygulanmıştır. Veri toplama aracında yer alan soru maddeleri, MEB 7. Sınıf İngilizce öğretim programının ilgili ünite ve konusu altında yer alan kazanımlar esas alınarak araştırmacı tarafından oluşturulan belirtke tablosuna uygun şekilde hazırlanmıştır. Ayrıca ilgili alan uzmanlarının görüşleri de alınmıştır. Veri toplama aracının güvenirlik katsayısı Cronbach Alpha değeri 0,86 bulunmuştur. Deney ve kontrol gruplarının başarı, erişi ve kalıcılık düzeylerinin belirlenerek ön ve son test olarak her iki gruba uygulanan başarı testi puan ortalamalarının karşılaştırılmasında Bağımlı ve Bağımsız Örneklem T-Testi kullanılmıştır.Araştırma sonunda; robotik kodlama temelli Scratch programının kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin son test başarı puanları ortalamalarının ön test başarı puanları ortalamalarına göre anlamlı derecede arttığı, yapılandırılmış sınıf ortamında ders kitabında yer alan etkinliklerin kullanıldığı kontrol grubu öğrencilerinin de aynı şekilde son test başarı puan ortalamalarının ön test başarı puan ortalamalarına göre anlamlı derecede arttığı belirlenmiştir. Ancak bu artış deney grubundaki artışa oranla daha düşük kalmıştır. Deney grubundaki öğrencilerin erişi ve kalıcılık puan ortalamaları ile kontrol grubundaki öğrencilerin erişi ve kalıcılık puan ortalamaları karşılaştırıldığında ise deney grubunda yer alan öğrencilerin puan ortalamalarının kontrol grubunda yer alan öğrencilerin puan ortalamalarına göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu bulunmuştur.Anahtar kelimeler: Scratch, Akademik başarı, Erişi, Kalıcılık, İngilizce öğretimi. The aim of this study is to research the effect of robotic coding-based Scratch software on students' achievement, achievement level, and retention in learning in 7th grade English lessons.In this study, experimental design, one of the quantitative research methods, was used. The study group of the research consists of 7th grade students studying in a secondary school in Yahyalı district of Kayseri province in the 2020-2021 academic year. The study group consists of 56 students, 28 of which are in the experimental group and 28 are in the control group. The experimental group was taught English using the robotic coding-based Scratch program, and the control group was taught English using the textbook linked to the Ministry of National Education's (MEB) curriculum. The study was carried out over a total of 8-course hours in 4 weeks.In the research, the Achievement Test developed by the researcher was applied as a data collection tool.In the analysis of the data obtained from the research; Independent groups t-test and dependent group t test were used to compare the mean scores of the experimental and control groups in the pre-test and post-test.At the end of the research; while the average of the post-test achievement scores of the experimental group students who were taught English using the robotic coding-based Scratch program increased significantly compared to the averages of the pre-test achievement scores, the averages of the post-test achievement scores of the control group students who were taught English using the textbook linked the MEB curriculum increased compared to the averages of the pre-test achievement scores but it was determined that there is a significant difference in favor of the experimental group. Likewise, when the achievement level scores and retention in learning scores are examined, it is seen that there is a significant difference in favor of the experimental group.This shows that English teaching supported by the robotic coding-based Scratch program is effective in increasing academic achievement, achievement level and retention in learning.Key Words: Scratch, Academic achievement, Achievement level, Retention, Teaching English as a foreign language.
Collections