Fen eğitiminde oyun temelli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarı ve derse yönelik tutumuna etkisi: Bir meta-analiz çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı 2005-2018 yılları arasında yapılan Oyun Temelli öğrenmenin mevcut sisteme kıyasla öğrencilerin fen akademik başarısına ve fen dersine yönelik tutumuna etkisini meta analiz yöntemiyle genel etki büyüklüğünü hesaplamaktır.Aynı zamanda tutum ve başarı değişkenlerinin, Fen Alanı, Sınıf Düzeyi ve Coğrafi Bölge moderatörleri de ele alınmıştır Bu sebeple konu alanında yapılmış olan çalışmalar incelenerek belirlenen ölçütleri karşılayan 37 çalışma akademik başarı ve 12 çalışma da fen dersine yönelik tutum için meta analize dahil edilmiştir. Bu çalışmadaki meta analiz sonuçları değerlendirildiğinde Oyun Temelli Öğrenmenin öğrencilerin akademik başarı üzerindeki etki büyüklüğü 0, 913 olarak hesaplanmıştır. Ulaşılan etki büyüklüğü Cohen (1988) ve Thalheimer ve Cook (2002) sınıflamalarına göre etki büyüklüğü `geniş düzey` olarak açıklanmaktadır. Sonuç olarak oyun temelli öğrenme, mevcut öğretim sistemine göre fen dersindeki akademik başarı üzerinde anlamlı bir etkiye sahiptir. Oyun temelli öğrenmenin öğrencilerin fen dersine yönelik tutumları üzerindeki etki büyüklüğü 0,540 olarak hesaplanmıştır. Ulaşılan etki büyüklüğü ise Cohen (1988) ve Thalheimer ve Cook (2002) sınıflamalarına göre etki büyüklüğü `orta düzey` olarak açıklanmaktadır. Sonuç olarak ise oyun temelli öğrenme, mevcut öğretim sistemine göre fen dersine yönelik tutum üzerinde anlamlı bir etkiye sahiptir. Araştırmaya dahil edilen çalışmalarda ayrıca Oyun Temelli öğrenmenin öğrenme alanlarına, çalışmaların yapıldığı bölgelere ve sınıf düzeylerine göre karşılaştırmalı etki büyüklükleri hesaplanmıştır.Çalışmada ulaşılan sonuca göre Oyun temelli öğrenme, öğrencilerin dersteki akademik başarılarına ve tutumlarına olumlu yönde etki etmektedir. The aim of this study is to calculate the effect of game based learning on the academic success of students and their attitudes towards science course compared to the current system with the method of meta analysis. For this reason, 37 studies that met the criteria determined by the study in the subject area were included in the meta-analysis for academic achievement and 12 studies for attitude towards science.When the meta-analysis results of this study were evaluated, the effect size of Game Based Learning on academic achievement was calculated as 0, 913. The effect size is explained by Cohen (1988) and Thalheimer and Cook (2002). As a result, game-based learning has a significant effect on academic achievement in the science course according to the current teaching system. The effect size of play-based learning on students' attitudes towards science course is calculated as 0.540. The effect size is explained as Cohen (1988) and Thalheimer and Cook (2002). As a result, game-based learning has a significant effect on attitudes towards science course according to current teaching system. In the studies included in the study, comparative effect sizes were calculated according to the learning areas of the Game Based learning areas, the regions where the studies were conducted and the class levels.According to the results of the study, game-based learning positively affects the students' academic success and attitudes in the course.
Collections