Now showing items 1-20 of 52

    • Çağdaş sanat ortamında sesin bir materyal olarak değerlendirilmesi 

      Elitaş, Bariş (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Geçtiğimiz yüzyılda sanat anlayışının geçirdiği köklü değişimlerle birlikte 'ses'in ön plana çıkarıldığı anlatım biçimleri gündeme gelmiş bulunmaktadır. Sesin katılımıyla bazı sanat disiplinlerinde geleneksel ...
    • Resimde beden bedende resim 

      Belice, Meral (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tez kapsamında ?beden?in ilk tarihlerden günümüze uzanan gösterimleri ile birlikte; kültürel değerlerin de etkisiyle şekillenerek ortaya çıkan çeşitli anlatım biçimleri ifade edilmiştir. Bununla birlikte değinilecek insan ...
    • Soyut ritmik formların heykel plastiğindeki yeri ve kişisel denemeler 

      Tanrikulu, Hasan Taylan (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu araştırma metninde, soyut-ritmik formların heykel plastiğindeki yeri konu olarak ele alınmıştır. Konunun çerçevesi içinde soyut ve ritim kavramları irdelenmiş ve heykel plastiğinde soyutun ve ritmin nasıl ilişki içinde ...
    • P. I. Tchaikovsky Keman Konçertosu` nun yoruma yönelik incelenmesi 

      Erengönül, Gamze (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      P. I. Tchaikovsky Keman Konçertosu nun Yoruma Yönelik İncelenmesi? başlıklı tez çalışması, konçertonun sadece yorum ve teknik araştırması değil, aynı zamanda konçertonun yazılış dönemi ve şartlarını sorgulayan, bu konçertoda ...
    • Resimde çoğaltımın sanat nesnesinde yarattığı anlam kayması ve Kitsch 

      Gürler, Zehra (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çoğaltma olgusu, doğadaki ilk karşılığını yansımayla açıklar. Zamanla yansımanın yapay bir düzleme taşınmasıyla çoğaltma, kopyalamayı da kapsamış olur. Bu bağlamda çoğaltmanın tarihsel akışına değinilmiş ve bu akışta ...
    • Zıtlık kavramının sanatın araç olarak kullanımıyla heykel sanatında sorgulanması 

      Ebcim, Alparslan (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Zıtlık kavramının sanatın araç olarak kullanımıyla heykel sanatında sorgulanması isimli bu çalışma, düşünce-tasarım-uygulama olarak üç aşamada, dört bölümde oluşturulmuştur. Yaşamın karşıtlıklardan oluştuğunu diyalektik ...
    • Kamusal alanda sanat eserinin kalıcılığı ve Mersin Kültür Parkı`nın değerlendirilmesi 

      Çevik Aladağ, Şerife Arzu (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Kamusal Alanda Sanat Eserinin Kalıcılığı ve Mersin Kültür Parkının DeğerlendirilmesiBu çalışma, kamusal alanda, sanat eserinin kalıcılığını, belirleyen, `sanatçı, izleyici-kullanıcı, kent yöneticisi' üçgeni içerisinde ...
    • Mekân algısının sanat eseri üzerindeki etkilerinin ürün ve kuramsal bağlamda incelenmesi 

      Demir, Görkem (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Mekân Algısının Sanat Eseri Üzerindeki Etkilerinin Ürün ve KuramsalBağlamda İncelenmesi` adlı bu araştırmada hedeflenen, heykelin tabiatı gereği bağlamınıoluşturan mekânın, bir sanat eseri üzerinde ne gibi etkiler yaratacağı; ...
    • W. A. Mozart flüt konçertolarının yoruma yönelik incelenmesi 

      Oyan, Selin (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      `W. A. Mozart Flüt Konçertoları‟nın Yoruma Yönelik Ġncelenmesi` baĢlıklıbu tez çalıĢması, Flüt konçertolarına müzikal olarak özgün bir yorum getirmenin yanısıra, eseri çalmak isteyen flütistlerin gerek teknik gerekse yorum ...
    • Reklam iletisinin görsel anlatımında kokunun etkisi 

      Güç, Hatice Merve (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Reklam iletisinin görsel anlatımında koku, algılama üzerine kuruludur. İletilerin, alımlayıcının `koku algısı'nı harekete geçirebilmesi, alımlayıcı belleğinde var olan koku imgelerinin ortaya çıkarılması ile sağlanır. ...
    • Günümüz Türk figüratif resminin geleneksel sanatla ilişkisi 

      Hisarli, Gaye (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Kişisel kazanımlar ve insan ömrü dikkate alındığında kişisel kazanımlarla kıyaslanamayacak kadar büyük bir tarihsel geçmişi ve açılımı olan toplumsal birikimlerin ve yine dönerek bunların birbirini beslemesiyle oluşan döngü ...
    • Hekelde konstrüktif uygulamalar ve yapısal çözümlemeler 

      Gündüzalp Ölmez, Nihan (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İnşa biçimi ve tekniği olarak ortaya çıkan konstrüktif yapı, sanatsal dizgedebiçimsel olarak karşılığını bulmuştur. Bu biçimsel yapının düşünsel sürecinin incelenmesi,hazırlanan konunun kısa bir özetidir.Modern dönemin ...
    • Gitara başlangıçta sağ ve sol el teknikleri metodlarının incelenmesi araştırılması 

      Korucu, Hale (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışma eğitimli bir gitarist olmak için gerekli olan temel tekniklerin önemi üzerinde duruyor. Enstrüman öğrenmeden önce farklı araçlar ve metotları anlayabilmemiz için farklı bakış açıları edinmemiz gerekir. Amacımızın ...
    • 17. ve 18. yüzyılda keman çalma teknikleri 

      Kollo, Isabelle Monique (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      `17. ve 18.yy'da Keman Çalma Tekniklerinin Gelişimi` başlıklı bu tezde, Barok dönemi kapsayan iki yüzyıllık bir süreç incelenmiştir. Bu süreçte keman ve keman yayının gelişen müzik formlarına paralel olarak geçirdiği ...
    • Güncel sanat anlayışına bağlı olarak Türkiye`de gelişen sivil sanat inisiyatifleri 

      Düzel, Kutlu Alican (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu araştıma içerisinde, günümüzde kurumsal yapılanmaların dışında yer alan sanatçı gruplarının çalışma biçimleri ve var olma sebepleri üzerine oluşturulmuştur. Bu bağlamda Türkiye'de güncel sanat ortamını oluşturan ...
    • Basılı gazete sayfalarında bir tasarım elemanı olarak beyaz alanlar 

      Demirkiran, Yalçin (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Gazete sayfalarında bir tasarım elemanı olarak beyaz alan kullanımının Türkiye'de50'ye yakın ulusal gazetede göz ardı edildiğinin bilgisi, tezin çıkış noktasınıoluşturmaktadır. Ayrıca alan yazına ilişkin yapılan ...
    • Resimde ekspresyonist bir tavır olarak figüratif yaklaşım 

      Yildirim, Sezen (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      `Resim Sanatında Ekspresyonist Bir Tavır Olarak Figüratif Yaklaşım` adı altında ele alınan konu üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde; figürün tanımı, tarihsel süreç içindeki değişimi, ikinci bölümde ...
    • Soyut resmin günümüz resim sanatı pratiğinde süreç sanatına dönüşümü 

      Avci, Mehmet Aydin (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      `Soyut Resmin Günümüz Resim Sanatı Pratiğinde Süreç Sanatına Dönüşümü' adlı bu tez çalışmasının ilk bölümünde incelenmiş olan sanattaki soyut algı mantığı ve resim olgusundaki soyutluk bağlamı; önemi ve farklı yaklaşım ...
    • Resim sanatında dokunsal etkinin malzeme deneyimi ile ilişkilendirilmesi 

      Güray, Zeynep (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Dokunma, malzeme ve deneyim kavramlarının `resim sanatı` bağlamında bir araya geldiği bu tez kapsamında, mağarada yer alan resimlerden başlanarak sırasıyla sanat tarihi içerisindeki dönemler ve ardından 20. yüzyılın ...
    • Sürreal figürde hareket ve boşluk 

      Alp, Ayşe (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada önce birbirinin karşıtı olan gerçek ve gerçeküstü kavramlarıtanımlanmış ve tarihsel süreç içinde bu tanımların sanatsal karşılığı irdelenmiştir. Ayrıcaprimitif dönemden günümüze kadar gerçek ve sürreal kavramları, ...