Zıtlık kavramının sanatın araç olarak kullanımıyla heykel sanatında sorgulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Zıtlık kavramının sanatın araç olarak kullanımıyla heykel sanatında sorgulanması isimli bu çalışma, düşünce-tasarım-uygulama olarak üç aşamada, dört bölümde oluşturulmuştur. Yaşamın karşıtlıklardan oluştuğunu diyalektik bir tavırla ilk kez Herakleitos anlatmaya çalışmıştır. Onun ardından günümüzdeki dualizm düşüncesine kadar zıtlık kavramı insan yaşamının değişmez bir parçası olmuştur. Bu çalışmanın çıkış noktası insan yaşamsallığına dair zıtlık kavramının sorgulanışının, ifade edilişi -izleyiciye aktarımı- dir. Bu amaçla Ducamp'ın sanatın araç olarak kullanımı üzerine düşünceleri araştırılır. Akımlar arası yaklaşımın oluşum koşullarının ardından, kavramsal tasarım aşamasında Kavramsal Sanat'ın düşünceyi sanat nesnesinden öncelikli olarak ele alışından yararlanılır. Biçimsel tasarım aşamasında Soyut Sanat'ın geometrik formlarından ve Bauhaus'un temel sanat öğeleri içinde yer alan somut-görüntü öğelerinden faydalanılmıştır. Uygulama aşamasında, soyut-geometrik-biçimsel bir yaklaşımla oluşturulan heykeller, Kavramsal Sanat'ın metinsel yaklaşımı, kolâj ve Sözcük Sanatı'nın yardımıyla, akımlararası bir yaklaşımla uygulanmıştır.Anahtar kelimeler; Zıtlık, Soyut Sanat, Temel Sanat Öğeleri, Kavramsal Sanat, Sözcük Sanatı, Akımlararası Yaklaşım.Anahtar sanatçılar; Marcel Duchamp, Joseph Kosuth. This work which name is the inquiry of opposition idea at sculpture art by using of art as a mediator is composed of three parts which are thinking-imagining-practice and by four chapters. First time with a dialectic behaviour Herakleitos trys to tell that life is comprised of oppositions. After him till the present days dualism idea, opposition concept is an unchangeable member of world life. Starting point of this work is to denote -transference to spectator- the inquiry of opposition concept about world life. For his purpose, Duchamp?s ideas about `using art as a mediator? are analysed. After the creation stages of trend-ship approach, conceptually imagining stage is benefited by Conceptual Art?s idea about putting thinking above art-object. Formal imagining stage is benefited by geometrical forms of Abstract Art and the concrete-image elements which are in the basic design elements of Bauhaus. At the practice stage, sculpters which created by abrstract-geometrical-formal approach are practiced by the help of Conceptual Art?s text approach, collage and Word Art with trend-ship approach.Key Words; Opposition, Abstract Art, Basic Design Elements, Conceptual Art, Word Art, Trend-Ship Approach.Key Artists; Marcel Duchamp, Joseph Kosuth.
Collections