Soyut ritmik formların heykel plastiğindeki yeri ve kişisel denemeler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma metninde, soyut-ritmik formların heykel plastiğindeki yeri konu olarak ele alınmıştır. Konunun çerçevesi içinde soyut ve ritim kavramları irdelenmiş ve heykel plastiğinde soyutun ve ritmin nasıl ilişki içinde olduğu açıklanmıştır.Araştırma çerçevesinde, soyut ve ritim kavramları temel alınarak kavram eşleşmesi diyalektik açıdan incelenmiştir. Soyut sanatın, evrenin ritmik düzeniyle olan ilgisinden hareketle gerçekliğin hallerine göndermeler yapılmıştır. Görsel örneklerle kavram ikilemesinin oluşturduğu anlam sanat alanından heykel plastiği üzerinden tanımlanmaya çalışılmıştır. Araştırma kapsamında soyut ritmik formların heykel plastiğindeki yerine yapısalcı bir çözümleme ile değinilmiştir. Konuya, kavramın ne olduğu sorusuna aranan cevaplarla başlanmış, soyut ve ritim kavramları iki ana başlık olarak irdelenmiştir. Soyut başlığı altında bir kavram olarak soyutun ne olduğu, soyutu kavramada insan algısının geçirdiği tarihsel süreç, soyut sanatın temelleri, doğuşu ve evrimi incelenmiştir. Ritim başlığı altında ritmin ne olduğu, ritmin diyalektik doğası, mitoloji ile ilişkisi ve analojik açılımları incelenmiştir. Genel olarak plastik sanatlarda ve özel olarak heykel plastiğinde ritmin soyut kavramıyla ilişkisi incelenmiştir. Uygulamalar ve Denemeler kısmında, gerçekleştirilen heykeller üzerinden tanımlamalar yapılmış ve denemeler gerçekleştirilmiştir.Günümüz gerçekliğinde bilmek, bilgiye ulaşmak; kırk yıl gibi yakın zaman aralığında hem teknolojik anlamda hem bilim alanında yaşanan büyük değişim ve dönüşümlerle çok kolay bir hal almış ve insan gündelik yaşamında, ihtiyaç duyabileceği her bilgiye doğrudan ve kolayca ulaşabilme yetisine erişmiştir. Bu duruma rağmen, insanın bildiği ve bilebileceği her gerçeğin sınırlarının temelinde duran düzenin ritmi ve soyutluğu insan algısının temelinde yatan mantık ilkelerinin ötesinde bir gerçeklikle temellenmektedir. Bu anlam karmaşası içinde sanat, özgün diliyle bakış açıları yaratır. Bu çalışmada gerçekleştirilmiş olan tanımlamalar ve örneklemeler sanatın varlığı ve işlevinin önemini vurgulamaktadır. Gerçekliğin bilinebilen sınırlarında hareket eden insanın sınırlarını her alanda zorlamasını ve geliştirip değiştirebilmesini sağlamak açısından önem arz etmektedir. Buradan hareketle araştırmada heykel sanatına dair incelemeler aynı zamanda bilim ve felsefe alanında yaşanan gelişmelerden de örneklerle incelenmiştir. Çalışma kapsamında gerçekleştirilen heykeller, yapılan performans ve konuya hâkim sanatçı ve kişilerle gerçekleştirilen görüşmeler konunun örneklenmesinde ve tanımlanmasında kullanılmıştır. Araştırma kapsamında soyut ritmik formlardan oluşan heykeller beş yıllık deneyimler ve denemeler sonrasında, sekiz aylık bir süreçte gerçekleştirilen heykellerden oluşan sekiz günlük bir sergiyle izleyiciye sunulmuştur. Serginin son günü düzenlenen performansla son iş parçalanmış ve kaidelere yerleştirilen parçalar ayrı ayrı heykeller olarak izleyiciye hediye edilmiştir. In this researchment text, the subject was the place of abstract rhytmic forms in scupture plastic. The terms of abstract and rhytm were examined and the relation between abstract and rhytm was explained.With the frame of researching it was maintained the terms of abstract and rhytm and the term of matching were examined with the dialectic wiev. Dispatches were sent to the state of reality about abstract art related to rhytmic order of universe. The meaning of visual samples and the terms over sculpture plastic were described.With in the scope of researchment abstract rhytmic forms in the sculpture plastic were examined with structural solutions.The concepts of abstract and rhythm were discussed as two main topics. First, the meaning of abstract, it?s historical process through mankind, the base of abstract art. How it borned and it?s evolution were examined. Next, the meaning of rhytm, the dialectical nature of rhytm, it?s relation between mythology and analogic evoutions were examined under the rhytm topic. Generally plastic arts and particularly sculpture plastic were discussed with the relation between abstract and rhytm.After the big progress in both technology and science, reaching the knowledge in as close as 40 years interval, has become very easy to achieve. Nowadays it has been very easy to reach formation and knowledge due to technology and science. People are able to reach formation they need. Even though, the order of rhytm and abstraction of reality is based beyond logic principles, with in the meaning confusion, art creates original opinions. At this work, the function and existence of art was clerified by descriptions with examples. It is important for the people to improve themselves. Researchments about the sculpture art were researched with examples from science and philosopy. The sculptures made within this work, performing and interviews made with experts and artists were used for descriptions and exemplify of the subject.In this researchment, sculptures which were created from abstract forms were displayed after lots of experiments. They lasted in five years. These sculptures were created in eight months and they were displayed for eight days. On the last day of the exhibition, the last work broken in to pieces and the pieces were given to spectators as a gift.
Collections