Soyut resmin günümüz resim sanatı pratiğinde süreç sanatına dönüşümü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Soyut Resmin Günümüz Resim Sanatı Pratiğinde Süreç Sanatına Dönüşümü' adlı bu tez çalışmasının ilk bölümünde incelenmiş olan sanattaki soyut algı mantığı ve resim olgusundaki soyutluk bağlamı; önemi ve farklı yaklaşım örnekleri üzerinden öncü sanatçıları ve konuyla ilgili felsefi yorumlar ışığında açıklanmaya çalışılmıştır.İkinci bölümde ise sanatta süreç bağlamı, sanatın sürecinden, süreç sanatı uygulamalarına dek genişleyen bir bakış açısında ele alınmıştır. Bu bölümde, süreçsel yaklaşımlarda sanatın farklı açılardan kuşattığı hayatın algı sınırındaki çözülmeler ve bu yöndeki yeni sanatsal tavırlar, örnek sanatçıların üretimleri üzerinden tespit edilmeye çalışılmıştır. `Süreçsel yaklaşım'; modernizimde ve sonrasındaki postmodern tartışma ortamlarında gittikçe artan yeriyle bu araştırmada, güncel gerçekliğin sanatla katedilmesi adına dikkat çeker.Son bölüm, önceki iki bölümde incelenmiş, soyutluk ve süreçsellik bağlamları ışığında, anlamı sonuç eserden çok üretim sürecinin paylaşılmasında arayan bir yaklaşımı irdeleyen ve deneyimleyen ?Aşkoluşum-Süreç'' resimlerinin çözümlenmesine ayrılmıştır. In the first part of this thesis called `The Transition Of Abstract Painting Into Process Art In The Practice Of Contemporary Painting Art, it?s tried to be explained the logic of the abstract perception in art and the abstraction context in the fact of painting, in light of its importance, at different approaches of the pioneer artists and philosophical comments about the subject.In the second part, the context of art is discussed in a point of view widening from the process of art to process art. In this part it?s tried to be identified the disassociations in the border of perception of life which the art compasses in different respects in process approaches. And it?s also tried to be explained the new artistic approaches in this manner by the creations of sample artists. `Process Based Approach? comes out in this research with its exponential place in the discussion backgrounds of modernism and postmodernism in the name of covering of contemporary reality by art.The last part is for the analyze of ?Aşkoluşum-Süreç (Process)? paintings examining and experiencing an approach which is searching for the meaning in the sharing of creation process rather than in the final work, in light of the contexts of abstraction and process approach which were taken in hand in the first two parts.
Collections