Çağdaş sanat ortamında sesin bir materyal olarak değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geçtiğimiz yüzyılda sanat anlayışının geçirdiği köklü değişimlerle birlikte 'ses'in ön plana çıkarıldığı anlatım biçimleri gündeme gelmiş bulunmaktadır. Sesin katılımıyla bazı sanat disiplinlerinde geleneksel üretim şekillerinin dışına çıkılmış, disiplinlerarası oluşumlar kendini göstermiş, böylelikle modern yüzyılla beraber sesin de kullanıldığı sanatsal alanın kapsamı oldukça genişlemiştir. 'Çağdaş Sanat Ortamında Sesin Bir Materyal Olarak Değerlendirilmesi' başlıklı bu çalışma, ses olgusunun sanatçılar için önemsenen bir malzemeye dönüşümünü, sanatsal pratikler içerisinde bir ifade ve anlatım aracı olarak kendisine yer buluşunu, bir materyal olarak yenilikçi biçimlerde değerlendirilişini saptamak ve çağdaş sanat ortamında yapıt üretim süreçlerine katılımını incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde sese ilişkin bilimsel yaklaşımlara ve bilgilere yer verilmiş; ses kavramı, fiziksel ve algısal yönleri açısından incelenmiştir. İkinci bölümde ses sanatsal bir bağlamda ele alınmış, 'ses sanatı' ifadesinin doğurabileceği sorunlara değinilmiş; 20. yüzyılın ilk çeyreğinden başlayarak sesin artistik bağlamda genişletilmesine katkıda bulunan önemli avangart sanatçılar ve akımlar üzerinde durulmuş; 1950 sonrası dönemden günümüze uzanan süre zarfında konuya ilişkin çalışmalar üreten çeşitli sanatçı örnekleri ve uygulamaları incelenmiş, sesin sanatsal bir doğrultuda kullanım olanakları değerlendirilmiştir. As the concept of art has gone through radical changes within the past century the forms of expressions that brings forward the use of 'sound' has been made contemporary. Traditional achievements in some of the art disciplines have been altered with the integration of sound and as a result interdisciplinary art forms have manifested. Thus, a wider range of art forms including sound has been achieved during the modern century. This study, entitled 'The Evaluation of Utilizing Sound as a Material in Contemporary Art' explores the concept of sound becoming a tool for artists, its assimilation into the artistic practices as a form of expression and description, and to determine how it is evaluated as a tool in innovative forms while exploring its contribution to composition phases as a tool in contemporary art. In the first section of this study attention is given to scientific approaches and facts relating to sound; concept of sound, physical and sensory aspects have been investigated. In the second section sound has been investigated in relation to its artistic form, probable issues that may arise from the expression 'sound art' has been considered; attention is given to prominent artists and movements that contributed to increasing the range in which artistic sound is used starting from the first quarter of the 20th century; various artists works and implementations from 1950 to contemporary times, regarding this concept have been investigated and the possible implementations of the use of artistic sounds have been evaluated.
Collections