Now showing items 541-560 of 4054

    • 20. yüzyılda natürmort ve nesne 

      Alemdar, Melihat (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET 20.yy sanatının en önemli özelliği, çizilen ya da boyanan imgenin mutlaka gerçek dûnyadakine benzemesi gerekmediğidir. Fovizmde biçimde deformasyona gidilmiş, natürmortun konusunu oluşturan nesneler yüzey, kontur ve ...
    • Geleneksel Türk sanatlarımızda astar dekorlu seramikler 

      Tokaç, Özkan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      n ÖZET Toprak sanatlarında astar ile dekorlama en eski ve en yaygın süsleme yöntemlerinden biridir. Seramikte astar olarak bilinen madde kuru kil ve suyun eşit olarak kanştırılmasıyla elde edilen; yan sıvı, akıcı, ince ...
    • XVII. yüzyılda portre 

      Kiliçdoğan, Arzu (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ill ÖZET 17. yüzyılda Avrupa, sanatsal, sosyal ve siyasal yaşam bakımından önceki dönemlere kadar dayanan bir dizi bunalımlarla doludur. Feodal İlişkilerin çözülmesi ve kapitalizmin hızla ilerlediği bir dönemde, bu süreç, ...
    • Günümüz Konya yöresi (merkez) geleneksel keçe yapımı 

      Kazar, Mustafa (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Keçe ve Keçecilik konar göçer toplulukların, dolayısıyla Türklerin en eski el sanatlarından birisi olmuş ve Türklerin elinde daha da geliştirilerek günümüze kadar getirilebilmiş, bugün ise yok olmak üzere olan Ata ...
    • Türkiye`de banknotun tarihsel süreç içinde gelişimi ve tasarımı 

      Tekbaş Tanyu, Nazan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      m ÖZET Banknot, ekonomik büyümenin bir sonucu olarak kullanımdaki para miktarının artmasıyla birlikte ilk olarak 18. yy'ın ikinci yansından itibaren batıda kullanılmaya başlanmıştır. Banknotun, Türkiye'deki ilk ...
    • Topkapı Sarayı`ndaki halı seccadelerden bir grubun incelenmesi 

      Kurtuluş, Tuba (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ill ÖZET ( TOPKAPI SARAYI'NDAKİ HALI SECCADELERDEN BİR GRUBUN İNCELENMESİ ) Bu çalışmada; orijinleri ve devirleri belirlenememiş otuz yedi adet olan Topkapı Sarayı halı seccadelerinden, kılaptansız dokunmuş on dört ...
    • Cengiz Tanç`ın müziği ve yenilikçi kimliğiyle çağdaş Türk müziğindeki yeri 

      Yurtseven, Gürsel (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Cengiz Tanç'ın yenilikçi kimliğiyle çağdaş Türk müziği içindeki yerini belirlemek için yapılan bu çalışmayla ailesi, öğrencileri ve yakın çalışma arkadaşlarından, personel özlük dosyasından ve hakkında yapılan yayınlardan ...
    • Bir alt kültürün dışlanma mekanı: Ülker Sokak 

      Selek, Pinar (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Beyoğlu'nun Cihangir semtinde, travesti ve transeksüel alt kültürünün uzun bir süredir yaşadığı Ülker sokakta, Habitat toplantısı başlamadan hemen önce, medyaya olduğundan farklı yansıyan bir sosyal çatışma yaşandı ...
    • Sakarya Büyük Kaynarca (Topçu) köyü Şeyh Muslihuddin Camii ve haziresi 

      Sülüngür, Emine Tülay (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Şeyh Muslihuddin Camisi ve Haziresi Sakarya iline bağlı Kaynarca ilçesinin Büyük Kaynarca Köyünde bulunmaktadır. Büyük Kaynarca Köyünün bulunduğu coğrafi bölge Sultan Orhan döneminde(1326) Türk topraklanna katılmıştır. ...
    • Doğu geleneğinde aslan ve batı geleneğinde meslek simgesinin sanat tarihindeki değişen ikonografisine bir bakış 

      Aytekin, Can (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Modernizmin kriziyle belleğin önemi tekrar gündeme gelmiştir. Mitlerin ve 'Simge Ambarı' olan toplulukların zamanla kaybolabileceği fikri tamamen geçersizdir. Belleğin aslına kişisel bir sahadan ziyade ...
    • Seramik sıhhi tesisat gereçlerinin gelişim süreci içinde karşılaştırmalı üretim sistemleri 

      Dönmez, Güner (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET Tuvaletperverler, uygarlığın yazıyla değil, ilk tuvaletle başladığını ileri sürerler. İ.Ö. 3000 yılında kullanılan ilk tuvaletlerden, 20. yüzyılın yüksek teknoloji ürünü tuvaletlere kadar, bu kavramın ilginç bir ...
    • Klasik Osmanlı Dönemi (16. yy. ve 17. yy.) saray dokumalarının motif gelişimleri ve kompozisyon sistematiği 

      Uğurlu (Başarir), Servet Senem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VI ÖZET Klasik Osmanlı Dönemi (16.yy.ve 17.yy) Saray Dokumalarının Motif Gelişimleri ve Kompozisyon Sistematiği Başlığında ele alman çalışmada, Osmanlı devletinde, dokumacılık sanatının geleneksel boyuttan, Saray Dokumaları ...
    • Rus ekolünde postromantizm ve piyano 

      Gökşen, Z. Gülden (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Avrupa'da Fransız ihtilali ile ortaya çıkan romantizm Schumann, Chopin ve Liszt ile altın çağım yaşamıştır. Bu üç büyük besteci gerek piyanonun teknik imkanlarım, gerekse timsal gücünü sonuna kadar kullanmışlardır. ...
    • Sosyolojide bir ekol: Mübeccel Belik Kıray 

      Özen, Ünal (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET Yüksek lisans tezimde ülkemiz sosyoloji tarihinde önemli bir yere sahip olan Mübeccel Belik Kıray'ın hayatını, Türk sosyoloji tarihinin gelişimini, onun Türk sosyoloji tarihindeki yerini, ortaya koymuş olduğu ...
    • Propaganda afişlerinin tarihsel gelişimi: Başlangıcından 68`e 

      Rizvanoğlu, Kerem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ill ÖZET (PROPAGANDA AFİŞLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ: BAŞLANGICINDAN 68 'E) Günümüzde propaganda, ikna edici iletişim veya siyasal iletişim kapsamında ele alınan temel bir akademik başlık olarak yer almaktadır. Propaganda ...
    • Kaşkay Türklerinin tarihi 

      Cavanşir, Babek (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      examples of their poems were shown. Then, some examples of Qashqai folk literature were provided. ÖZET Bu tez giriş ve yedi bölümden oluşturulmuş, İran'da yaşayan Kaşkay Türkleri hakkında hazırlanmış kapsamlı bir ...
    • 20. yüzyıl resim sanatında portre 

      Kara, Erdal (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-19)
      Ill ÖZET Bir resim türü olarak portre, sanat tarihinin başlangıcından itibaren günümüze değin etkinliğini sürdürmüştür. Bu metnin ilk bölümünde sanat tarihinin başlangıcından on dokuzuncu yüzyıla kadar, Portrenin oluşum ...
    • Bir kentsel etnografya denemesi: İstanbul`dan göçerlik anlatıları 

      Yavuz, Nuran (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışmanın amacı göçene ilişkin kalitatif sosyolojik mikro araştırmalara farklı bir vurguyla yaklaşmaktır. Göçene `yerleşik olmayan` tanımlaması dışında ve yerleşik tarafından tanımlanmış olan `yer` bağlamı dışında ...
    • Yurt dışından Türkiye`ye dönüş yapan ailelerin çocuklarının Türkiye`deki eğitim sürecine entegrasyonunda değer ve tutumlarının etkisi 

      Yakut, İnci (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET m AraşömıatfeTürkiye^^ hlzmeüerinin, yurt dışından dönen öğrencilerin uyum sağlamalarına yardıma ©İma durumları ortaya kona rak entegrasyonlarının sağlanmasına yönelt hangi eğitim direnlemelerinin yaprimasma gereksinim ...
    • Mekan ve espas asal öge olarak ele alan sanat yapıtları 

      Rona, Lebriz (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET Mekan, üç boyutu ile ölçülebilir, aynı zamanda ölçülemeyen boyutları ile varsayılabilir, duyularla kavranabilir bir gerçekliktir. Temsil etme ve var olma ilişkisinin çağdaş sanatların ana sorunlarından biri durumuna ...