Yurt dışından Türkiye`ye dönüş yapan ailelerin çocuklarının Türkiye`deki eğitim sürecine entegrasyonunda değer ve tutumlarının etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET m AraşömıatfeTürkiye^^ hlzmeüerinin, yurt dışından dönen öğrencilerin uyum sağlamalarına yardıma ©İma durumları ortaya kona rak entegrasyonlarının sağlanmasına yönelt hangi eğitim direnlemelerinin yaprimasma gereksinim duyul duğu ortaya konmak is&ertmiştif, Bu amaçla araştırma için yurt dışından dönen öğrencilerin yoğun olarak Mundukfan öMİar olan Almanca eğitim veren Anadolu Useterinde rehber öğretmenlere ve straf öğret menlerine, yurt dışından dönen e^rendtere ve velerine anket uygulaması yaplm^ar. «raştîiTnamE! yönlendiren nıpotsz şöyledir; ukui renöaniK ruzmetsennı yürüten görevli lerin (rehber öğretmenler ve sınıf öğretmenleri) yurt dışından dönen öğrencilerin uyumlarının sağlanması KOnusunuâ egium gotTitenteıen, yurc ojşıncıan oonen ogrsnewenn Kişıseı, sosyal ve egnwnie Hyiıı sorurnarı hakkında onlara yardıma olamamalarına ve buna oöre onların okula ve dotevısıvia tsooium vasamına uvum -_£__1MJM-_-...n- J.-.. ılın, i, İmi. MMİM--!- i^__i_-_- ^l-------- -»-8 i,,, _ j_ 1Ll W I]`.j.1 ali- uıJ. »w££~İ«MmL». r I t ı» ? I â I ? I ? f ? 1 1 II J i! JS İ Ufa.»- uı saylamalarına yaraıma oımana yecersiz Kaimaiarma yoı açrnatuaaır, ıvsuiirnıı gozıemıe oesıreKieaiyimız hipotezimiz, anket sonuçtenyla doğrulanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; -Rehber öğretmenler ve sınıf öğretmenlerinin büyük çoğunluğu hizmet öncesi dönemde (üni versite eğitimi) ve görev sırasında (hizmet içi eğitim seminerleri, paneller / seminerler v.s.yoluyla) yurt dı- şjndan dönen öğrencilerin uyumlarının sağlanması konusunda eğitim almamışlardır. -Rehber öğretmenler ve sınıf öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun yurt dışından dönen öğren- enerin DUHjnöuKıarı eager OKUttarm renDeriiK servısıenyıe yurt oışınaan aonen ogrenenerm uyumlannın sağlanması konusunda ışbirhgı yapma imkanları yoktur. -Rehber öğretmenteln ve sınıf öğretsnnenlerinin büyük çoğunluğuna rehberlik ve Araştarma Merkezleri yurt dışından dönen öğrencilerin uyumlannın sağlanması konusunda yardıma olamamaktadır. -Rehber öğretmenler ve sınıf ögretoıenlerinin büyük çoğunluğu yurt dışından dönen öğrenci lerin ailelerinin durumian hakkında bilgileri yoktur. Büyük çoğunluğu uyumlannın sağlanması konusunda öğrencilerin valileriyle işbirliği yapamamaktadır. İP»- Hif Smıfaı. m-Iii ı. wa «..?*..? '1^11111 fcm ? ? ı ?? - IIBı ıı îi.ı. l>vnl.W>l« au». nalı aJ&a a «... »öW -J.-.- X.» Jü.».***» JS&aMıus. - KenDer öğretmenler ve smır ogrennenıennın ouyuK çogunıugu yun, oışınaan »önen ogren- cüeri tanımak, sorunlarını saptamak için anketftest uygulamaları yapamarnatedır. -Yurt dışından dönen öğrencilerin büyük çoğunluğunun okul kuraHanyla ilgili, o^retmenteriyle ilgili, Türkiye'de yetişmiş arkadaşlanyla ilgHi, oku!da!ü ders dışı sosyal İsabetlerle ilgili, okul dışındaki sos yal v@ kültürel fea^etbde ilgili, gelecekle dgiS beldentibriyle ilgili, ailevi ve özel konularla ilgili, yurt dışın da edindikleri beceri ve yetendderirtin §di0ri]mesiykâ ikjiii sorunları vardır. Öğlencilerin büyük çoğunluğu öu sorunıan naKninoa okui renoerıiK oiniTHnoen ^renow ogreErneriîı^ ve swot ogretSTMsrnen^ yaraim < - Yurt dışından dönen öğrencilerin velilerinin büyük çoğunluğunun çocuklarıyla ilgili sorun-terf varaır.VMlenn «iyuK çogunıugu çocuKlarının sorunları naRKmda oku! rtatlsssniK îsınmıyie şöıriigı içinde yardımlsşamamakisdir. Rehber öğretmen ve sınıf öğreiroenlerinin yurt dışjrıdan dönen öğrencilerin uyumlarının sag- bnması («muşunda kültürler arası eğitim arttayısi Üe gerek üniversitedeki öğrentmieri sırasında gerek gö-rev sırasında' hsanrıet 19 eglüm seminerleri, paneller /semifierİer v.s. yoluyla eğitim göYreıeferinm ve ÜgÜf konuda8.1.`.ı}.-,1,,.-S,,;1 mâ '-`, I,;t ? a I ?< -ay i,2...t.?. I»``' i i- I i i t VSSSH2IK5, sosyaı nızrnct: uzmanı, sosyoıc^ gıoı uzmanıana, ııgra Kurumiarıa ışoınıgı naımoe yar~aırnîaşaraK çalışrna'annın sağlanması gerekrnekt^lr. ANMfTAR MEÜmiEEs Yurt Bışmâam B&mm Öğmndler, İHtegrasf on, SCöItfiritBr ârasî Eğmm, Öğrenci §C§#l§llk Hlmm^mi, RehiîfirllStv 'Sotyal Hizmetler IV mmwm hi the research, it was aimed, by bringing up the status of the school guidance services, wracn taKes places witnin ine sajoenc personality services in ı unxey, in neıpttıg trie students wno nave relumed from abroad to get adapted, to find out what kind of educational regulations have to be carried out in ensuring their integration. For this purpose, inquiries has been performed to the guide teachers, class teachers, students who have returned from abroad and Öıeir guardians in the college providing eoucation in werman wnere ore students wno nave returnea rrorn aoroaa exist intsnssveiy. Here is the hypothesis directing our research, `Not having a training about the adapta tion of the students who have returned from abroad has caused the guide teachers and class teachers remain incapable in being helpful to the students who have returned from abroad in their individual, social ano eaucaaonai prooierns ana tnererore in tneir aaapraaon to tne scnooi ana consequenuy me communal life. `Our hypothesis which has been supported by our participated observation, has been proved by the results of the inquiries. According to the results obtained from the research: - The majority of the guide taachers and class teachers has not taken, neither in Öıe pre-educstion period (university degree) nor during their work (by in-service training seminars, panels /seminars ete.), an education on the ensuring the adaptation of the students who have returned from abroad -The majority of the guide teachers and class teachers have no possibility to make a co-operation with the guidance services of other schools where the students who have returned from abroad exist in the respect of ensuring the adaptation of the students. - The Guidance and research Centers can not be helpful to the majority of the guide teacners ano class teacnersıin ine respect or ensuring me aaapcaaon or trie smoents. -The majority of the guide teachers and dass teachers have no information about the conditions of the families of the students who have returned from abroad. Most of them can not make a co-operation with the guardians of the students in their adaptation. -The majority of the guide teachers and dass teachers can not perform inquiries /tests sn order to ce well inrormeu aoout tne stuaeras ano oetermine tneir prooierns. - Most of the students have problems related to the rules of the school, their teachers, their schoolmates who have grow in Turkey, the social activities out of lesson in the school, the social and curcurai activities outside the school, their expectations about the future, their familial and private problems and the development of thlr skills and abilities they have acquired in abroad. Most of the students can not receive any help regarding these problems from the school guidance unit (guide teachers and dass teachers). - Most of the guardians of the students who have returned from abroad have problems with respect to their children. Most of the guardians can not work together in co-operation with the school guidance unit in respect to the problems of their children.It must be ensured the guide teachers ami class teachers to be trained, with a con cept of interculturai education, during both their education in the university and their work through in- service training seminars, panels/seminars etc., with respect to ensuring the adaptation of the sfcu- dents who have returned from abroad, and to work in co-operation, in the relevant subject, with the guardians, expats such as the specialist of social services and sociologists and associated institutions. THE He T WOiura: TÎ88 SuMMtma WHO fg£3¥® NMDUUrtMfl iTOIn msTQm&r MXW§T3aW3nf Intserculfaira! Education, Stssdsnt PsrsonaSif^ Services, Chndancq, SödaS Serröss
Collections