TEZLER: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 100
-
Appropriation of Maçka building of İTU
(KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)oz Bu çalışma, devlet kuruluşlarıyla iş dünyasının ilişkilerini incelemektedir. Bu doğrultuda IMKB, İTU ve Hazinenin, Maçka binasının kullanım hakkı konusundaki anlaşmazlikları ele alınmıştır. Maçka binası 36 yıldır İTÜ ... -
International marketing strategies of Ekom-Eczacıbaşı in the Russian market
(KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)Rusya' nin piyasa ekonomisine geçmesiyle birlikte Batı Avrupa ülkeleri ile Rusya arasındaki ticaret hacminde belirgin bir artış kaydedilmiştir. Rusya' nin yakın komşusu Türkiye, bu gelişmenin getirdiği avantajlardan ... -
Strategic analysis for İzocam
(KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)oz İzocam lisansı, yüksek teknolojik ürünleri ve izolasyon bilincini geliştirme çabaları ile 1990 'lamı ortalarına kadar pazara hakim oldu. Hafif ve hacimli ürünlerin yüksek nakliye maliyetlerinden doğan tabii bir ... -
Growth strategies of Pepsico Inc.
(KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)Oz: PepsiCo, Inc. Şirketi 1893 yılında keşfedilen Pepsi-Cola formülü ile şirketleşmiş ve zamanla dünyanın en büyük şirketlerinden biri haline gelmiştir. PepsiCo'nun hikayesi tüm şirketler için önemli dersler içerir. ... -
Effect of equity rights issues on stock prices in the Istanbul Stock Exchange
(KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)Oz Sermaye artırımlarının hisse senetleri fiyatları üzerindeki etkileri hakkındaki teoriler, `nötr fiyat etkisi`, `pozitif fiyat etkisi` ve `negatif fiyat etkisi olmak üzere, üç ana gruba ayrılır. ABD gibi gelişmiş sermaye ... -
Strategic analysis for Arçelik
(KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)öz Bu tezin amacı Türkiye'nin en büyük sanayi şirketlerinden biri olan Arçelik'in geriye dönük olarak yapısını inceliyerek bugünkü durumunu belirlemek, ileride uygulaması gereken stratejileri ortaya koymaya ... -
A Study of strategy, organizational design and human resource systems in public-private partnerships. The New York city partnership
(KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)oz Kamu-özel sektör ortaklıkları, başta Amerika Birleşik Devletleri olmak üzere, şehirlerin önemli sorunlarını çözmeğe yönelik kar amacı gütmeyen yeni bir kuruluş türü olarak gittikçe artan bir önemle ortaya çıkmaktadır. ... -
Review of organizational fit for Arthur Andersen
(KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)OZ: Çalışma öncelikle Arthur Andersen Yönetim Danışmanlığı Bölümü'nü servisleri, kaynaklan, stratejileri ve müşterilerinin profili açısından tanıtmaya çalışmaktadır. Daha sonra, danışmanlık servisleri için Türkiye ... -
Application of total quality management in Computer Information Technology Department of Koç University
(KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)oz Bu çalışma Koç Üniversitesi'nin Bilgi İşlem Merkezi'nde Toplam Kalite uygulanmasına yöneliktir. Bu uygulamanın gerekliliğinin ve kullanıcıların tatmin derecesinin saptanması için bir anket çalışması yapılmıştır. ... -
Relocation of the leather sector in Kızılçeşme and its implications
(KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)Öz Kazlıçeşme tarihi çok eskiye dayanır. Deri sektörünün sorun yaratmaya başlaması da Osmanlı imparatorluğu zamanına dayanmaktadır. Zamanla dericiler, doğal kaynakları, taşımacılık ve yerinin çok elverişli olması gibi ... -
Doğsan and its business strategy
(KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)oz Bu çalışmanın amacı steril cerrahi ameliyat ipliği dalında faaliyet gösteren üretici bir şirket için stretejiler geliştirmeye çalışmaktır. Anlatılan şirket 25 yıllık, ulusal bir aile şirketi olup üretim ve pazarlama ... -
Strategic audit of TOFAŞ: A Koç Holding / FIAT Sp.A. joint venture
(KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)OZ: Türk otomobil pazarının lideri Tofaş, strateji, yapı, proses ve yönetim felsefesi açılarından incelenmiştir. Avrupa Topluluğu ile gerçekleşecek olan gümrük birliği öncesinde mükemmeliyete ulaşmak Tofaş'ın rekabet ... -
The Use of information technology in Tofaş
(KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)Öz Bu raporda, Avrupa'da yürütülmekte olan ATT (Advanced Information Technology in Design and Manufacturing) projesi baz alınarak, Türkiye'deki otomotiv sektörü ve özellikle de Türk Otomobil Fabrikaları A.Ş. ... -
Strategic audit of a computer firm
(KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)oz Türkiye bilgi teknolojisi sektörünün önde gelen bilgisayar firmalarından birisi, bilişim hizmetlerine daha çok ağırlık verebilmek amacı ile firmanın yapısını yeniden değerlendirme aşaması ile karşı karşıyadır. Makro-mikro ... -
Competitive strategy for consumer electronics business in Turkey
(KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)oz Türk elektronik endüstrisinin başta gelen sektörü, tüketici elektroniğidir. Bu tez söz konusu sektörü ve sektörün önde gelen üreticilerinden birini incelemekte ve rekabetçi bir strateji için öneriler geliştirmektedir. ... -
Strategic analysis for Hewlett packard
(KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)oz Hewlett Packard yada kısaltılmış ve yaygın bilinen adıyla HP, Türkiye ofisini 1989 yılında açarak yerel pazarda yerini aldı. HP Teknik Sistemler Satış Bölümü, geçen 7 yıllık süre zarfında, Türk Teknik Sistemler Pazarının ... -
UCB PHARMA AŞ`nin stratejik analizi
(KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)oz Bu projenin amacı Türkiye ilaç piyasasına yeni bir yatırım olarak giren uluslararası bir ilaç şirketinin Türkiye organizasyonunun kuruluş aşamasını ve daha ilerideki dönemlerinin incelemesini yapmaktır. Şirketin analizi ... -
Strategic analysis for Deka Elektronik Ltd.
(KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)öz Deka Elektroteknik beyaz eşya sanayiinin devi Arçelik için elektrik komponentleri, kablo grupları ve ah montaj parçalan üreten bir yardımcı sanayi firmasıdır. Mühendislik ve İmalat Güvencesi ve Lojistik Deka'nm ... -
Algısal haritalar ve ürün konumlandırma: Türk otomobil pazarı için bir uygulama
(KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)oz Günümüzün iş dünyasında herhangi bir ürün kategorisi, pazar payı kapmak için kıyasıya yanşan birçok markayı içermektedir. Bir şirketin böylesine rekabetçi bir ortamda ayakta kalabilmesi için tüketicinin gereksinimlerini ... -
Strategic analysis for `Marks & Spencer
(KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZ Tüketici nezdinde Marks & Spencer (M&S) özel alışveriş için gitmeye değecek ve ihtiyaçlarını karşılayacak uzun vadeli bir merkez olarak, Türkiye'de ilk akla gelecek mağaza olarak konumlandı. Bu merkez, ...