Growth strategies of Pepsico Inc.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Oz: PepsiCo, Inc. Şirketi 1893 yılında keşfedilen Pepsi-Cola formülü ile şirketleşmiş ve zamanla dünyanın en büyük şirketlerinden biri haline gelmiştir. PepsiCo'nun hikayesi tüm şirketler için önemli dersler içerir. Özellikle de büyük pazarlarda, pazara hakim dev bir rakibe karşı mücadele veren şirketler PepsiCo'nun örneğinde kendilerine dersler bulacaklardır. PepsiCo Inc., büyüme matrisinin dört boyutunu da kullanarak büyümeye yönelmiştir: diversifikasyon, küreselleşme, yeni ürünlerin piyasaya sunulması, ve pazarda konuşlanmasındaki farklar. Yakın geçmişte, şirket dikkat çeken yaratıcı stratejileri ile bu büyüme politikalarını hayata geçirmiştir. Şirketin iş alanları açısından içeceklerden başka restoran ve çerezlere de diversifikasyonu son yıllarda şirkete çok yararlı olmuştur. PepsiCo'nun pazarda `yeni neslin seçimi` olarak konuşlanması geçmiş yıllar için yerinde olmuşsa da, şirket bu sloganı değiştirerek daha geniş pazara ve daha olgun müşterilere de hitap etmeyi amaçlamaktadır. m Abstract: PepsiCo, Inc. has been founded on the invention of Pepsi-Cola in 1893, and has grown into one of the largest corporations of the globe. The history of PepsiCo is especially significant in the sense that it illustrates how a small firm can utilize innovative and daring strategies to succeed in a large market, with a giant and well-established leading competitor. PepsiCo, Inc. has sought to grow through all of the four dimensions of the growth share matrix: diversification, globalization, positioning, and new products. The corporation has utilized remarkably innovative strategies in bringing these policies to life. The diversification of the company into restaurants and snack foods to complement its beverage business has proved fruitful. Its positioning as the 'choice of the new generation1 has been a commendable one for the past years, however, the company has decided to abandon it for a more encompassing positioning, to include the aging market in its target segment.
Collections