A Study of strategy, organizational design and human resource systems in public-private partnerships. The New York city partnership
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz Kamu-özel sektör ortaklıkları, başta Amerika Birleşik Devletleri olmak üzere, şehirlerin önemli sorunlarını çözmeğe yönelik kar amacı gütmeyen yeni bir kuruluş türü olarak gittikçe artan bir önemle ortaya çıkmaktadır. Bu yeni birimlerin yönetim, stateji, yönetim planlaması ve insan kaynaklan sistemleri açısından farklı yönleri bulunmaktadır. Bu tez New York Şehri Ortaklığını (New York City Partnership) incelemekte, işletimine ait belgeler ortaya koyarak stateji, organizasyon planlaması ve insan kaynakları sistemi arasındaki en uygun düzenleme hakkında tavsiyeler sunmaktadır. New York Şehri Ortaklığı, New York şehrinde ekonomik ve sosyal atmosferi iyileştirmek üzere özel sektörden 200 liderin oluşturduğu bir kuruluştur. Bu kuruluş ekonomik gelişme, eğitim reformu, orta gelir grupları için makul fiatlı konut, kamu güvenliği ve liderlik eğitimi konularında politikalar üretir ve programlar uygular. New York Şehri Ortaklığı, New York Ticaret ve Sanayi Odası ile bir afBliyasyon içindedir. Buradaki yöntem ve konular dört öğeden oluşmaktadır: (1) sektör, rakipler ve diğer önemli kamu-özel sektör ortaklıklarının analizi; (2) bu tür organizasyonlara ait jenerik stratejilerin geliştirilmesi; (3) New York Şehri Ortaklığını' nın halen geçerli olan stratejisi, organizasyon planlaması ve insan kaynakları sisteminin analizi; ve (4) bu analizin sonuçlarına göre yapılması gereken değişiklikler için tavsiyeler.New York Şehri Ortaklığı halen hem bir `network`, hem de bir analizci firma yapısı karakteristiklerini içermektedir. Bu melez yapı, kuruluşu karmaşık bir hale getirmekte ve verimli çalışmasını sınırlamaktadır. En yüksek bir verimliliğe ulaşabilmek için, New York Şehri Ortaklığı bir `network` kuruluş stratejisi benimsemelidir. Kuruluşun temel amacı, iş grupları ve şehre ait kritik konulara yönelik stratejiler üretmek ve koalisyonlar kurmak üzere, bir katalizör görevi olmalıdır. İkinci bir düzeyde, Ortaklık program yürütmek stratejisinden vazgeçerek proje bazında çalışmalıdır. Diğer taraftan, Ortaklığın lobicilik açısından analizci firma türü faaliyetleri kendisine bağlı bir alt kuruluş haline getirilen New York Ticaret ve Sanayi Odası tarafından yürütülmelidir. Bu yeni stratejiyi uygulayabilmek üzere, Ortaklık organizasyon planlamasını ve insan kaynaklan sistemini bir network firmasının faaliyetleri ile uyumlu hale getirecek şekilde yeniden yapılandırmalıdır. vı ABSTRACT Public-private partnerships have an ever-growing importance in addressing major problems in cities, particularly in the US, as a form of non-profit organization. These new entities have special features in terms of management, strategy, organizational design and human resource systems. This thesis studies the New York City Partnership, documents its operations and makes recommendations on the most appropriate fit of strategy, organizational design and human resource systems. The New York City Partnership is an organization of 200 private sector leaders dedicated to improving the economic and social climate in New York City by conducting advocacy and running programs in economic development, education reform, affordable housing, public safety and leadership development. The Partnership currently is affiliated with the New York Chamber of Commerce and Industry. The methodology and material consist of four elements: (1) an analysis of the industry, competitors and other major municipal public-private partnerships; (2) the development of a generic strategy for this form of organization; (3) an analysis of the New York City Partnership's current strategy, organizational design and human resource systems; and (4) recommendations for change in each of these areas. XllNew York City Partnership currently has characteristics of both a network and an analyzer firm. This hybrid identity makes the organization complex and limits its effectiveness. To achieve maximum effectiveness, the New York City Partnership should adopt a network organization strategy. Its main purpose should be to serve as a catalyst, generating strategies and building coalitions to address issues critical to the business community and the city at large. On a secondary level, the Partnership should eliminate its current strategy of running programs and adopt the strategy of working on a project basis. Its analyzer firm activities for business advocacy should be carried by the Chamber of Commerce and Industry as a subsidiary of the Partnership. In alignment with this strategy, the Partnership should restructure internally, implementing the organizational design and the human resource systems of a network firm. IV
Collections