Now showing items 261-280 of 5825

    • Tarım kesiminin finansmanı ve Avrupa Birliği ile Türkiye`nin karşılaştırılması 

      Zeytinoğlu, Şükran (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Tarım, ülkelerin ekonomileri içinde önemli yer tutan bir sektördür. Ülkelerin besin ihtiyaçlarım karşılamanın yanı sıra, sanayi açısından gelişebilmenin önemli bir ayağım oluşturabilmektedir. Dışarıya karşı bir birlik ...
    • Enflasyonun mali tablolar üzerindeki etkileri ve bu etkilerin mali analize yansımaları 

      Öztürk, Murat (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Türkiye'de enflasyon, uzun yıllardan beri en önemli ekonomik sorunlardan biri olarak ağırlığını korumakta ve arzulanan hedeflerden uzak bir seyir izlemektedir. Günümüz Türkiye'sinin en çok tartışılan ekonomik ...
    • İMKB ulusal 30 endeksi ile oluşturulan portföyün risk ölçümü ve bir uygulama 

      Sunar, Vahit (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ill Tez Özeti Sermaye piyasasında işlem gören hisse senetlerini hem belirli bir kabul derecesinde risk üstlenerek kazanç sağlama, hem de şirket ekonomilerine katkıda bulunarak şirketlerin gelişmesini sağlayan fınansal ...
    • Orman mühendislerinin kendini gerçekleştirme ve iş doyum düzeyleri 

      Uzun, Hamdi (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu araştırmanın amacı orman mühendislerinin kendini gerçekleştirme ve iş doyum düzeyleri arsındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma, Orman Bakanlığfnın Ankara, İstanbul, Kocaeli ve Adapazarı il merkezlerindeki kurumlarında ...
    • Ulusçuluğun günlük yeniden üretiminde yazılı basının rolü 

      Özçarikçi, Başak (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışma ulusçuluk ideolojisi ve yazılı basın arasındaki ilişkiyi ele almaktadır. Modernist ve etno-sembolist araştırmacıların görüşlerine dayanarak, ulusçuluk bazı ekonomik, politik ve toplumsal etkenlerin ...
    • Bankalardan dış ticaret hizmetleri alan işletmeler bu hizmetlerden ne ölçüde tatmin olmaktadır. 

      Kaya, Seçkin Tenzile (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tezde, Akbank'ın dış ticaret departmanından kurumsal müşterilerin ihracat- ithalat- kambiyo hizmetleri ve bu hizmetleri gerçekleştirirken kullandığı teknolojisi, ayrıca muhabir bankalarla olan ilişkileri sırasında ...
    • Yakup Kadri Karaosmanoğlu`nun İkdam gazetesinde 1919-1922 yılları arasında yazmış olduğu makalelerin çevirimi-incelenmesi 

      Ardali Büyükarman, Didem (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada Yakup Kadri Karaosmanoğlu'nun İkdam gazetesinde 1919-1922 yılları arasında yazmış olduğu makalelerinden, daha önce Osmanlıcadan bugünkü yazıya aktarılmamış olanlarının çevirisini yaptık. Yakup Kadri'nin ...
    • Platon`un devlet ve toplum anlayışı 

      Yalçin, Yusuf (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET PLATON'UN DEVLET VE TOPLUM ANLAYIŞI Felsefe tarihinin önemli filozoflarından biri olan Platon, toplumsal çalkantıların yoğun olduğu bir dönemin filozofudur. Felsefeye önemli katkılar sunmuştur. Öğretmeni olan ...
    • Avrupa bütünleşme sürecinde parasal birlik, aday ülkeler ve Türkiye`nin konumu 

      Bayraktar, Yüksel (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ill ÖZET II. Dünya Savaşı sonrası, dünyanın birçok yerinde ekonomik bütünleşme örnekleri artmaya başlamıştır. Farklı bütünleşme aşamaları içinde parasal birlik, en başarılı bütünleşme örneği olan AvrupaBirii^nin (AB) ...
    • Kocaeli ilinde (kır-kent ayrımında) hanehalkı tüketim harcamalarının analizi 

      Çalişkan, Şadan (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tüketim harcamaları, iktisat teorisinin en popüler konularından birisidir. Tüketim harcamaları ile ilgili çalışmaların başlangıcı, 18. Yüzyılın sonlarına kadar gitmekle birlikte; iktisatçıların tüketim konusu üzerinde ...
    • Reklam ortamı olarak internet ve medya planlaması 

      Budak, Yusuf (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İLETİŞİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI İLETİŞİM YÜKSEK LİSANS PROGRAMI REKLAM ORTAMI OLARAK INTERNET VE MEDYA PLANLAMASI ÖZET Bu çalışmada temel amaç, Internet reklamlarının türleri ...
    • Perakendeci markalarını tercih etmede etkili olan tüketici özellikleri ve tutumları 

      Bozkurt, Atakan (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VI ÖZET Ticaretin ilk yıllarında, malların diğer mallardan ayrılabilmesi için işaretlenmesi ile başlayan ınarJcalamaf gelişim, değişim ve yoğun rekabet nedeniyle günümüzde işletmelerin pazarlama, stratejilerinin ayrılmaz ...
    • Örgüt kültürünün verimlilik üzerindeki etkilerinin araştırılması 

      Dursun, Fatih (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VII ÖZET `Örgüt Kültürünün Verimlilik Üzerindeki Etkilerinin Araştırılması` adlı bu çalışmada örgüt kültürü kavramı incelenerek örgütün verimliliği üzerindeki etkisi ortaya konmaya çalışılmıştır. Çalışmanın temel amacı, ...
    • Stok kontrolü kararlarının alınmasında kullanılan metotlar ve uygulamalar 

      Gayretli, Bülent (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VI ÖZET Stoklar işletmelerde faydalı birtakım işlevleri yerine getirirken aynı zamanda birtakım maliyetlerin ortaya çıkmasına neden olurlar. Stoklar, işlem, emniyet, spekülasyon, belirlilik, üretimde düzgünlüğü sağlama ...
    • Haberin magazinleşmesi ve Reha Muhtar haberciliği 

      Sari, Erkan (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET İnsanlığın haberleşme ve bilgi edinme çevresinde örgütlenerek bir elektronik bilgi toplumu oluşturmakta olduğu günümüzde haber, toplumlar için çok büyük önem taşımaktadır. İnsanlar haberler ile çevrelerinde olup biten ...
    • Keşif dönemindeki mühendislerin kariyerleri: Ampirik bir araştırma 

      Karacaer, Bora (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Rekabet ortamının kızıştığı günümüzde işletmeler için en önemli sorunun kaliteli eleman bulmak ve bunları elde tutabilmek olduğu bir gerçektir. İşletmelerin ayakta kalabilmesinin öncelikli yolunun üretim ve ürünün ...
    • Siyaset pazarlamasında seçmen davranışları 

      Akyüz, Burcu (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      V ÖZET Siyaset pazarlaması siyasi parti ve adayların amaçlarına ulaşmalarını gerçekleştirmek üzere; seçmenlerin istek, arzu, ihtiyaç ve beklentilerini göz önüne alarak, seçmenlerin tatminine yönelen, ürün ve hizmetlerin ...
    • Toplam kalite felsefesinin işletmelerin sosyal sorumluluklarına etkisi 

      Kaleli, Nilay (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET İşletmeler, kuruluş amaçlan arasında ömürlerim sonsuz kılmak isterler. Bu amacı gerçekleştirebilmek için ise satılabilir ürün ya da kullanılabilir hizmeti, sürekli olarak arz ederek, müşterilerini tatmin etmek ...
    • Cezanın nitelikleri ve amaçları 

      Bayrak, Emek (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VII ÖZET `Cezama-, Nitelikleri ve Amaçları` ismini taşıyan çalışma; üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; cezanın tanımına, cezaya yöneltilen eleştirilere ve cezanın niteliklerine, ikinci bölümde ise; cezanın amaçlarına ...
    • Siyasi parti liderlerinin kişilik özelliklerinin seçmen tercihleri üzerindeki etkisi 

      Alniaçik, Ümit (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Siyasetin temelinde iktidarı elde etmek ve buna dayanarak toplumu yönetmek yatmaktadır. Günümüzde yönetilenlerin de siyaset sürecinde söz sahibi olmalarıyla birlikte, iktidarı elde etme işi bir ikna yarışı haline ...