Siyasi parti liderlerinin kişilik özelliklerinin seçmen tercihleri üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Siyasetin temelinde iktidarı elde etmek ve buna dayanarak toplumu yönetmek yatmaktadır. Günümüzde yönetilenlerin de siyaset sürecinde söz sahibi olmalarıyla birlikte, iktidarı elde etme işi bir ikna yarışı haline gelmiştir. Siyaset sahnesinin aktörleri bu yarışta artık çeşitli pazarlama tekniklerinden de yararlanmaktadırlar. Bu çalışmada, iktidar yansında çok önemli bir rol oynayan siyasi parti liderlerinin kişilik özelliklerinin, seçmen tercihleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde siyjiset pazarlamasının ortaya çıkışı, gelişimi ve siyasi partiler açısından önemi incelenmiş, daha sonra mal ve hizmet pazarlaması ile siyaset pazarlaması arasında karşılaştırmalar yapümıştır. İkinci böramdelse, siyasi parti liderlerinde olması beklenen kişilik özellikleri üzerinde durulmuş ve bu konu ile ilgili Kocaeli ilinde yapılan bir uygulama sunulmuştur. Uygulamada, seçmenlerin bir siyasi parti liderinde olmasını bekledikleri kişilik özellikleri ve bunların önem sıraları belirlenmiştir. Bu önem sıralamasının, seçmenlerin yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim düzeyi, çalışma durumu, gelir düzeyi ve hane halkı büyüklüğü gibi demografik özelliklerine göre değiştiği saptanmıştır. Daha sonra, Türkiye'deki sekiz siyasi liderin on ayrı kişilik özelliği bakımından seçmenlerce nasıl algılandıkları incelenmiştir. Bu inceleme sonunda, liderlerin kişilik özelliklerinin seçmenlerce farklı farklı algılandığı saptanmıştır. Bu saptamadan sonra, araştırma kapsamında incelenen siyasi parti liderlerinin hangi kişilik özellikleri itibarı ile güçlü, hangileri itibarı ile zayıf algılandıkları belirtilmiştir. Buna göre AKP lideri Recep Tayyip Erdoğan araştırma kapsamında incelenen on kişilik özelliğinin sekizi itibarıyla rakiplerine göre daha iyi durumda algılanmaktadır. Siyasi parti liderlerine seçmenlerce zayıf ve güçlü algılanan özellikleri ile ilgili öneriler sunularak çalışma bitirilmiştir. ABSTRACT The concept of the politics is based on being the party in the power, and governing the community by this power. Nowadays, as the governed people became the desicion makers, the work of being the party in power became a competition of persuasion. The actors of politics are now using the marketing technics in this competition. In this study, personality traits of political party leaders, which plays an important role on the competition, has been examined. The concept of political marketing, its appearance, progress and the importance of this issue for political parties has been examined in the first section. Also, political marketing and traditional goods and services marketing have been compared in this section. In section two, the personality traits, which are expected to be carried by the political leaders, have been considered and a field research, which had been conducted on this subject in Kocaeli, has been put forward. As a result of the field research, the personality traits which are expected by the voters to be carried by the political leaders are determined and they are put in order regarding their levels of importance defined by the respondents. It is also stated that, the levels of importance of these traits are changing according to demographics of the respondents, such as gender, age, maritial status, education level, work status, family income and household size. Then, it is investigated that, how do the respondents percieve eight Turkish political leaders about their ten different personality traits. It has been found that this political leaders are percieved by the respondents discrepancy about this ten traits. After this statement, strong and weak percieved traits of the leaders are defined. According to the results, Recep Tayyip Erdoğan the leader of AKP, is the highest percieved leader about eight personality traits out of ten. The study has been completed by giving spesific suggestions to the political leaders about their strong and weak points.
Collections