KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 381-400 of 8682
-
5-11 yaş arası çocukların zihin teorisi ve yaratıcılık yetenekleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, temel eğitime devam etmekte olan 5-11 yaş arası çocukların zihin teorisi ve yaratıcılık yetenekleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve buna bağlı olarak bu yeteneklerin bazı demografik özelliklerle ... -
Branş değiştirerek ilköğretim matematik öğretmenliğine geçen öğretmenlerin geçiş sürecinde yaşadıkları: Öyküleyici bir çalışma
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Kişilerin ve toplumun gelişmesinde eğitimin önemi büyüktür. Eğitim, ancak, gerekli yeterliliklere sahip, nitelikli öğretmenler tarafından yapıldığında verimli olacaktır. Öğretmenlik mesleğinin genel yeterlilikleri olduğu ... -
Beden eğitimi öğretmenlerinin öğretimsel liderlik davranışlarının incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim sisteminin vazgeçilmez bir parçası olan beden eğitimi dersi ve geleceğin başarılı sporcularını yetiştirecek olan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin öğretimsel liderlik özellikleri, eğitim sisteminin verimliliği açısından ... -
Spor işletmelerinde algılanan hizmet kalitesi üzerine bir araştırma
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-15)Hizmet işletmelerinin sundukları hizmetin kalitesi ile hizmeti alanlar tarafındanalgılanan hizmetin kalitesi arasında farklılıklar olabilmektedir. Bu açıdandeğerlendirildiğinde sunulan hizmetin sunum kalitesi ön plana ... -
Öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme becerilerindeki gelişimin öğretim süresi boyunca incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı, öğretmen adaylarına yansıtıcı düşünmeyi öğretip geliştirmelerine yardımcı olurken, yansıtıcı düşünmenin öğretim süreci boyunca gelişimini ortaya koymaktır.Bu araştırma, incelenen durumun özeliğinden ... -
Ortaöğretim geometri dersi öğretim programının öngördüğü değişimin uygulamadaki yansımaları
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkiye'de bir ihtiyaç olarak ortaya çıkan ortaöğretim geometri dersi öğretim programı (GDÖP) geliştirme çalışmaları 2009-2010 yılları arasında gerçekleştirilmiştir. 2010 yılında dokuzuncu sınıftan başlamak üzere ... -
Yatılı bölge ortaokullarında okuyan öğrencilerde kaygı, yalnızlık, öz - yeterlik ve akademik başarı arasındaki ilişkiler
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-05)İkamet edilen yerlerdeki nüfusun az olması okullaşmayı sınırlandırmaktadır. Bu sınırlılığı aşmak ve buralarda yaşayan öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için yatılı bölge okulları açılmıştır. Daha önce ilkokul ... -
Tarihi mekân kullanımıyla ilgili tarih öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi: Trabzon örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)1970'lerle beraber teknolojik ve ekonomik açıdan gelişmiş dünyada, öğretmen merkezli ve öğrencinin pasif olduğu anlayıştan, öğrencinin sorguladığı, kanıt topladığı, yorumladığı ve sonuçlar çıkardığı aktif ve `öğrenci ... -
Beden eğitimi öğretmeni adaylarının epistemolojik inançları, akademik öz-yeterlikleri ve öğrenme yaklaşımları
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmeni adaylarının epistemolojik inançları, akademik öz-yeterlikleri ve öğrenme yaklaşımlarını bazı değişkenlere göre incelemek ve aralarındaki ilişkileri belirlemektir. Araştırmada, ... -
Beden eğitimi öğretmeni adaylarının mutluluk ve zindelik düzeylerinin incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; Beden Eğitimi Öğretmeni adaylarının mutluluk ve zindelik düzeylerini bazı değişkenlere göre incelemek ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu; Karadeniz Teknik Üniversitesi ... -
Üniversite öğrencilerinin psikolojik yardım alma tutumlarının bağlanma stilleri, kişilik özellikleri ve bazı sosyo demografik değişkenler açısından incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Üniversite öğrencilerinin psikolojik yardım alma tutumlarını etkileyen pek çok değişken bulunmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı, üniversite öğrencilerinin psikolojik yardım alma tutumlarını bağlanma stilleri, kişilik ... -
Meslek yüksekokulu öğrencilerinin bilgisayar destekli ortamda `limit-süreklilik` konusundaki öğrenmelerinin SOLO taksonomisine göre değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günlük yaşamımızın bir parçası olan eğitimin amacı sadece bilen değil, öğrenen, eleştirel düşünen, sorgulayan, yenilik getiren ve yeniliklere ayak uyduran bireyler yetiştirmektir. Buna paralel olarak matematik eğitimi de ... -
Matematik öğretmeni adaylarının geometrik düşünme alışkanlıklarını geliştirmeye yönelik tasarlanan öğrenme ortamının değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yaşadığı çevreyi tanıma ve değişen yaşam koşullarına ayak uydurma çabası insanoğlunun var olduğu günden bugüne geometriyi kullanmaya yöneltmiştir. Başlangıçta günlük ihtiyaçları karşılama şeklinde kullanılan geometri ... -
Süreç temelli yazma öğretiminin hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrencinin yazma becerisine etkisinin incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmada hafif düzeyde zihinsel yetersizlik tanısı olan bir 4.sınıf öğrencisinin yazma becerisini geliştirmek amaçlanmıştır. Bu çalışmanın problemini ise; araştırmacının sorduğu 'Yazma konusunda sorun yaşayan ... -
Sanat eğitimi alan ortaokul, lise ve üniversite öğrencilerinin sanat eğitimi kavramına ilişkin metaforları
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-29)Bu araştırma, sanat eğitimi alan ortaokul, lise ve üniversite öğrencilerinin sanat eğitimi kavramına ilişkin sahip oldukları metaforları ortaya çıkarmak için yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim-öğretim ... -
Sınıf öğretmenlerinin eğitimde değişim hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-29)Bu araştırma; sınıf öğretmenlerinin eğitimde yapılan değişimler hakkında görüşlerini tespit etmeyi, yapılan değişimlerle karşılaştıkları sorunları ve çözüm önerilerini belirlemeyi amaçlamaktadır.Nitel araştırma yaklaşımı ... -
Matematik öğretmeni adaylarının ispatlama becerilerini geliştirmeye yönelik tasarlanan öğrenme ortamının değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İspat kavramı birçok matematikçi ve matematik eğitimcisi tarafından matematiğin kalbi olarak nitelendirilmektedir. Geleneksel olarak matematiksel bir ifadenin doğrulanması şeklinde algılanan ispatın açıklama, ilişkilendirme, ... -
Matematik öğretmeni adaylarının soru sorma davranışlarının gelişiminin incelenmesi: Bir ders imecesi çalışması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı ders imecesi çalışmaları boyunca matematik öğretmeni adaylarının soru sorma davranışlarındaki gelişimi incelemektir. Bu gelişimin incelenmesi soru sormanın öğrenmeyi yönlendirme, öğrenilen bilgileri ... -
Ortak bilgi yapılandırma modeline uygun geliştirilen öğretim materyalinin üstün yetenekli öğrencilerin asit-baz kavramlarını anlamaları üzerine etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-14)Öğrenmelerin anlamlı olmadığı, bilgilerin ezber yolu ile elde edildiği durumlarda; kavramların tam olarak anlaşılamaması, alternatif kavramların oluşması, günlük hayattaki olayların doğru yorumlanamaması ve kullanılamaması ... -
Disiplinlerarası fen öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınma konusundaki gelişimlerine etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-29)Bu çalışmanın amacı, 7. sınıf öğrencilerinin disiplinlerarası yaklaşımla geliştirilen sürdürülebilir kalkınma için eğitime yönelik gelişimlerinin Fen ve Teknoloji dersi merkezli olarak Sosyal Bilgiler, Din Kültürü ve Ahlak ...