Spor işletmelerinde algılanan hizmet kalitesi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hizmet işletmelerinin sundukları hizmetin kalitesi ile hizmeti alanlar tarafındanalgılanan hizmetin kalitesi arasında farklılıklar olabilmektedir. Bu açıdandeğerlendirildiğinde sunulan hizmetin sunum kalitesi ön plana çıkmaktadır. Hizmetişletmeleri kapsamında değerlendirilebilecek olan spor işletmeleri için de sunulan hizmetinkalitesi önem arz etmektedir. Spor işletmelerinde algılanan hizmet kalitesini belirlemeyeyönelik olarak hazırlanmış olan bu çalışma Ankara İlinde fitnes hizmeti sunan sporişletmelerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini spor salonlarına üye 205 kişioluşturmaktadır. Üyelerin 114'ü erkek, 91'i bayandır. Bu çalışmada veri toplama aracıolarak Lam'ın (2000) geliştirdiği ve Gürbüz ve diğ. (2005) tarafından Türkçeye uyarlanıpgeçerlik güvenirlik çalışması yapılmış olan `Service Quality Assessment Scale` (HizmetKalitesi Değerlendirme Ölçeği) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerindeğerlendirilmesinde SPSS paket programından yararlanılmıştır. Araştırmadan eldeedilen sonuçlara göre soyunma odasında beklenen hizmet kalitesinde 48 yaş ve üzerikatılımcılar diğer üyelere göre daha memnundur. Ayrıca bekar üyelerde evli üyelere göresoyunma odası kalitesinde daha yüksek sonuçlara sahiptir.Anahtar Kelimeler: Spor işletmeleri, hizmet kalitesi, kalite There might be differences in the perception of the quality of service between theservice given by the service business and the service receivers. In terms of this point, thequality of the service comes into prominence. The quality of the service is also matters forthe sports business which can be considered as a service business. This study which is todetermine the perceived service quality in sports business was conducted in the businesswhich offer fitnes service in Ankara. The sample of the study was formed by the 205member of the gyms. 114 of the members are male and 91 of them are female. As a datacollection tool, ''Service Quality Assessment Scale'' developed by Lam (2000) andadapted into Turkish by Gürbüz et al. (2005) and for which studies for validity andreliability done was used. The evaluating of the data gained by the survey, SPSSpackage was used. According to the results of the study, in terms of expected servicequality in changing rooms, members who are 48 years old and above are more satisfiedthan the other members. Also, single members have higher results in terms of servicequality in changing rooms than married members.Key words: sports business, service quality, quality
Collections