EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 140
-
Türkiye`de Sosyal Bilgiler eğitimi yönünden demokratikleşme ve insan hakları (2003-2013)
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada eğitim fakültelerinin Sosyal Bilgiler eğitimi programlarında yer alan derslerin içerik yönünden incelemesi yapılarak, demokrasi ve insan haklarına ait unsurların ve verilen değerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. ... -
İstanbul ili ölçeğinde tarihi mekânların ortaokul sosyal bilgiler dersi tarih konularının öğretimindeki yeri ve önemi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Tarihi mekânların bir öğretim materyali olarak sosyal bilgiler dersi bünyesindeki tarih ünitelerinin öğretiminde kullanımının programdaki birçok kazanımın gerçekleştirilmesi ve öğrencilerin bu dersin hedefleri arasında yer ... -
English as an international language and a need for English for specific cultures in English language teaching coursebooks
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İngilizce'nin bir uluslararası ve dünya dili olarak bütün dünyaya yayılmasıİngiliz Dili Eğitimi alanında ciddi tartışmalara neden olmuştur. Günümüzde İngilizcekonuşan kişiler anadili İngilizce olanlardan daha çok ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarına yönelik görüşlerinin ve deneyimlerinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Özel eğitim hizmetleri günümüzde ağırlıklı olarak kaynaştırma yöntemiyle sağlanmaktadır. Örgün eğitim kapsamında; dezavantajlı 220.649 öğrencinin 161.295 kişilik büyük bir bölümü kaynaştırma yöntemiyle genel eğitim ... -
Matematiksel yeteneği tanılama modeli
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın ilk amacı matematikte üstün zekalı ve yetenekli öğrencileri belirlemek için geliştirilen Matematikte Benzerlik ve İlişki Temelli Düşünme Modeli'nin (MBİTD-M) geçerliğini incelemektir. Araştırmanın ... -
Pour un modèle d`acquisition de la compétence interprétative en didactique du FLE
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Yabancı Dil olarak Fransızca öğretiminde, Avrupa Diller Ortak Başvuru Metni kaynak alınarak A1 düzeyinde hazırlanan yöntem kitapları arasından seçilen `Amis et Compagnie 'deki söz eylemlerin göstergebilimsel ... -
Utilisation des gestes coverbaux en classe de FLE
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez çalışması kapsamında, Türkiye'de yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde, öğretmenlerin sözlü söylemine eşlik eden ve eğitsel amaçlarla kullanılan el-kol devinimleri irdelenmiştir. Öğretmenlerin sözlü söylemlerine ... -
Ortaokul öğrencilerinde davranış problemleri ile sosyal beceriler arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Gelişim dönemlerinin barındırdığı zorluklarla içinde yaşanılan çevrenin olumsuz özellikleri bir araya geldiğinde ve buna sosyal becerilerin yetersiz gelişimi de eklendiğinde ergende başa çıkması güç bazı duygusal ve ... -
Summerhill Okul Modeli`nin Türk eğitim sistemi içerisindeki okullarda uygulanabilirliğinin yönetim süreçleri açısından incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, alternatif ve demokratik bir okul örneği olan Summerhill Okulu' nda ve Türk eğitim sistemindeki okullarda gerçekleşen yönetim süreçlerinin belirlenmesi ve Summerhill Okul Modeli' nin Türk eğitim ... -
İlkokul birinci sınıf öğrencilerine yönelik `görsel okuma eğitim programı` geliştirilmesi ve etkililiğinin sınanması
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ilkokul birinci sınıf öğrencilerine yönelik görselokuma eğitim programının yapılandırılması ve etkililiğinin sınanmasıdır. Ayrıca okulöncesi eğitim alma, cinsiyet, anne-baba çalışma durumu, bilgisayar ... -
Üstün ve normal zihin düzeyine sahip öğrencilerde içsel - dışsal motivasyon ve benlik saygı düzeyi arasındaki ilişki
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma üstün ve normal zeka düzeyine sahip öğrencilerin içsel-dışsal motivasyon düzeyleri ile benlik saygısı düzeyi arasındaki ilişkiyi ve içsel-dışsal motivasyon ile benlik saygısı düzeylerini çeşitli değişkenler ... -
Genel kimya düzeyinde gerçek ve sanal laboratuvar ortamlarında gerçekleştirilen rehberli sorgulamaya dayalı etkinliklerin öğrenme sürecine etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sunulan tezde, Genel Kimya düzeyindeki konulara yönelik gerçek ve sanal laboratuvar ortamında gerçekleştirilen rehberli sorgulamaya ve geleneksel yaklaşıma dayalı deneysel etkinliklerin fen bilgisi öğretmen adaylarının ... -
The effects of computer assisted language learning (CALL) on vocabulary teaching
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-26)Bilgisayar destekli dil öğrenimi, yabancı dil öğreniminde ve öğretiminde giderek daha büyük bir role sahip olmaktadır. Yabancı dil öğreniminin olmazsa olmazlarından olan sözcük öğrenimi ve öğretimi için bir alternatif ... -
Okul öncesi dönem çocuklarında duygu düzenleme becerileri ile akran ilişkilerinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma okul öncesi dönem çocuklarında duygu düzenleme becerileri ile akran ilişkilerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, İstanbul ilinden farklı sosyo-ekonomik düzeyler dikkate alınarak seçilen ... -
Fen bilimleri öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri`nin kullanımına yönelik tutum ve öz - yeterlik algılarının incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Fen Bilimleri öğretmen adaylarının Bilgi ve İletişim Teknolojileri'nin kullanımına yönelik tutum ve öz-yeterlik algı düzeylerini incelemek ve bazı demografik özellikler açısından değerlendirmektir. ... -
Bazı öğretim yöntemlerinin öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkilerinin araştırılması
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-20)Yapılan çalışmanın amacı, Fen Bilgisi Öğretmenliği 1. sınıf öğretmen adaylarına yönelik Genel Fizik Laboratuvarı-1'de uygulanmış olan Tahmin-Gözlem-Açıklama ve Sorgulamaya Dayalı Öğrenme yöntemlerinin öğretmen adaylarının ... -
Fen eğitiminde kavramsal değişim yaklaşımına dayalı öğretim tekniklerinin öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerine etkisi: Meta-analiz çalışması
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-20)Bu araştırmada, fen eğitiminde kavramsal değişim yaklaşımına dayalı öğretim tekniklerinin öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerine etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden ... -
Arkadaşlık becerilerini geliştirme programının üstün zekalı öğrencilerin arkadaşlık ilişkilerine etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim dördüncü sınıfa giden üstün zekâlı öğrencilerin arkadaşlık ilişkilerini geliştirmek amacıyla bir program hazırlanmasını ve hazırlanan bu programın arkadaşlık ilişkilerine etkisinin sınanmasını ... -
Beşinci sınıf türkçe ders kitaplarındaki şiirlerin `çocuğa görelik` ilkesi doğrultusunda incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-23)Eğitim ve öğretimin istenilen amaçlar doğrultusunda gerçekleşebilmesi için hedef kitlenin özellikleri dikkate alınmalıdır. Türkçe Ders Kitapları hazırlanırken seçilen metinlerin yaş seviyesine uygunluğu eğitim ve öğretimin ... -
Psikolojik danışma ve rehberliğin tarihsel ve karşılaştırmalı temelleri
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Amerika Birleşik Devletleri; İngiltere gibi Avrupa ülkeleri ile diğer yandan Türkiye etrafında, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik'in tarihsel arka planı, ki Psikoloji'nin bir alt dalıdır, ile ...