Fen bilimleri öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri`nin kullanımına yönelik tutum ve öz - yeterlik algılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Fen Bilimleri öğretmen adaylarının Bilgi ve İletişim Teknolojileri'nin kullanımına yönelik tutum ve öz-yeterlik algı düzeylerini incelemek ve bazı demografik özellikler açısından değerlendirmektir. Araştırma 2014-2015 eğitim-öğretim yılı güz döneminde İstanbul'da iki devlet üniversitesinde öğrenim gören 375 Fen Bilimleri öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kişisel bilgi formu, Kabakçı-Yurdakul, Ursavaş ve Becit-İşçitürk (2014) tarafından geliştirilen Öğretmen Adaylarının Teknoloji Kabul ve Kullanımları Ölçeği, Günbatar (2014) tarafından geliştirilen Bilgi ve İletişim Teknolojileri Tutum Ölçeği ile Ekici, Taşkın-Ekici ve Kara (2012) tarafından geliştirilen Bilişim Teknolojileri Öz-yeterlik Algısı Ölçeği veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.Verilerin analizinde SPSS 20.0 paket programı kullanılmıştır. ANOVA, Scheffe testi, Pearson Korelasyon Momentler Katsayısı Analiz Tekniği kullanılmıştır ve anlamlılık düzeyi olarak 0.05 ve 0.01 esas alınmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının Bilgi ve İletişim Teknolojileri kabul ve kullanım, tutum ve öz-yeterlik düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik kabul ve kullanımları ile tutumları arasında pozitif yönde istatistiksel anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Ayrıca tutumları ile öz-yeterlik algıları arasında pozitif yönde istatistiksel anlamlı bir ilişki saptanmıştır. The purpose of this study is to examine science teacher candidates' attitudes and self-sufficiency perceptions about Information and Communication Technologies' usage and evoluate in terms of certain demographic characteristics.The participants of the study consist of 375 pre-service science teacher registered to two state universities in İstanbul in the autumn semester of 2014-2015. In the study, individiual information form, Preservice Teachers' Acceptance and Use of Technology Scale developed by Kabakçı-Yurdakul, Ursavaş & Becit-İşçitürk (2014), Information and Communication Technology Attitude Scale developed by Gunbatar (2014) and Information and Communication Technologies' Self-Efficacy Perception Scale developed by Ekici, Taskın-Ekici & Kara (2012) were used as data collection tools. In the study, relational screening model was used.SPSS 20.0 Package program was used for data analysis. ANOVA, Scheffe test and Pearsons' correlation coefficient analysis technique were used and 0.05 and 0.01 are considered as the significance level. According to the findings, it was found that preservice teachers' acceptance and use of information and communication technologies', attitude and self-efficacy levels are high. There is statistically significant positive correlation between the teacher candidates' information and communication technologies' acceptance and use and attitude. There is also statistically significant positive correlation between the teacher candidates' information and communication technologies' attitude and self-efficacy.
Collections