Browsing TEZLER by Title
Now showing items 114-133 of 427
-
Hacı Bektaş Veli felsefesine eğitsel bir bakış
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-09)Anadolu'nun önemli düşünürlerinden biri olan Hacı Bektaş Veli, yaşadığı dönemde toplumun eğitilmesine büyük katkı sağlamıştır. Bu araştırmada, Hacı Bektaş Veli'nin insan eğitimiyle ilgili düşüncelerini ortaya ... -
Halı desinatörlüğü dalı öğrencilerinin mesleki yeterliliklerinin belirlenmesi: DACUM tekniği
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-01)Bu çalışmanın amacı çağın gereksinimlerine, sektöre cevap verebilecek düzeye erişmesi açısından mesleki ve teknik lise halı desinatörlüğü dalına yönelik mesleki yeterliklerinin belirlenmesidir. Bu yeterlikler yönelik mesleki ... -
Hayat bilgisi dersi öğretim programlarının Çocuk Hakları Sözleşmesinin eğitim hedefleri maddesi açısından incelenmesi: Tarihsel bir analiz
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-05)Bu araştırmada, Türkiye'de hazırlanan Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programları (HBÖP), Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme'nin (BMÇHS) Eğitimin Hedefleri maddesi açısından incelenmiş olup, programlarda ... -
Hayat bilgisi dersinde yaşam becerilerinin kazandırılmasına yönelik öğretmen görüşleri
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-19)Yaşam becerilerinin kazandırılmasında Hayat Bilgisi dersinin rolünü belirlemek amacıyla yapılan bu araştırma karma yöntem modeline göre desenlenmiştir. Araştırmanın nicel bölümünde betimsel araştırmalardan tarama modeli ... -
II.Meşrutiyet Döneminde İstanbul`da Yayımlanan Başlıca Mecmualardaki Eğitim Bilimleri ile İlgili Makalelerin Değerlendirilmsi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)II. Meşrutiyet Dönemi, Tanzimat Döneminde daha çok Batıdan ithal edilerek geliştirilmiş fikir ve uygulamaların güçlenerek ve olgunlaşarak Cumhuriyet?e aktarıldığı, hızlı değişimlerin olduğu, Osmanlı?nın en mecalsiz kaldığı ... -
Integration of lean method in English language teaching and learning: A new perspective for elt methodology
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, yalın öğrenme yöntemini tanımlamak, yöntemin İngilizce öğrenme ve öğretme süreçlerine ne kadar uyarlanabileceğini ve eğitsel süreçler üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Öğretmenler yalın öğrenme ... -
Investigating the digital readiness for academic engagement of international university students
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-14)`Bana söylerseniz unuturum. Bana öğretirseniz hatırlarım. Beni dâhil ederseniz öğrenirim.` Benjamin FRANKLIN. Dijital teknolojiler, öğretme öğrenme sürecinde öğrencilerin aktif katılımı için bilinir. Bu nedenle dijital ... -
Irak`ta İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin, kendini düzenleme ve öğrenme stratejilerinde motivasyonun rolü hakkında bir araştırma çalışması
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı İngilizce öğrenen Iraklı öğrenciler (EFL) arasında motivasyonun öz-düzenleme becerileri ve dil öğrenme stratejilerindeki rolünü araştırmaktır. Bu amaçla Irak Kerkük Üniversitesi İngilizce bölümünden 125 ... -
Iraqi EFL teachers` and learners` preferences of corrective feedback in oral communication
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Iraklı öğrencilerin, sözel düzeltici geri bildirimlerini, öğretmen tercihleri ve cinsiyet değişkeni açısından karşılaştırarak incelemektedir. 36 maddeden oluşan paralel ... -
Iraqi EFL teachers` beliefs and practices of multimedia in ELT classes
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Teknoloji hayatımızda önemli ve kaçınılmaz bir yer tutmaktadır, özellikle eğitim alanında, öğretim tekniklerinin geliştirilmesi ve arttırılmasında büyük bir rol oynar. Dil öğreniminde multimedyanın öğrenci başarısı üzerinde ... -
Iraqi high-school efl students` and teachers` attitudes towards written feedback in writing classes: A case of Suleymaniyah and Erbil
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Irak'ta ve özellikle Süleymaniye ve Erbil'de bulunan lise öğretmenve öğrencilerinin yazı derslerinde yazılı olarak geri bildirim yapılmasındaki davranışlarınınaraştırılmasıdır. Bu araştırmada ... -
İlişkide bilişsel çarpıtma, evlilikte problem çözme, evlilik uyumu ve tölerans arasındaki ilişki
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-14)Bu araştırmada ilişkiye dair bilişsel çarpıtma, evlilikte problem çözme, tolerans düzeyi ve evlilik uyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bununla birlikte yapılan araştırmada cinsiyet, yaş, eşlerin eğitim ... -
İlk ve ortaokullardaki paylaşılan liderlik ile pozitif psikolojik sermayenin bazı değişkenler açısından incelenmesi ve aralarındaki ilişkisi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-14)Bu araştırmanın amacı, ilk ve ortaokullardaki paylaşılan liderlik ve öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye düzeyinin ölçülmesi, bu iki değişkenin ilişkisinin incelenmesi ile öğretmenlerin pozitif psikolojik sermayelerini ... -
İlkokul 3. sınıf Türkçe ders kitabındaki etkinlik soruları ile düşünme rutinleri sorularının kendini yazılı olarak ifade etme kazanımları doğrultusunda karşılaştırılması
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-15)Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı 3. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan metin etkinlikleri soruları ile düşünme rutinleri sorularının, kendini yazılı olarak ifade etme kazanımlarını sağlaması yönünden ... -
İlkokul 4. sınıf `saf madde ve karışım` konusunun öğretiminde 5e modeli ile desteklenen bağlam temelli öğretim yönteminin öğrencilerin kavramsal anlamalarına, fene yönelik tutumlarına ve bilgilerinin kalıcılığına etkisinin incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez çalışması; 4. Sınıf `Saf Madde ve Karışım` konusunun öğretiminde 5E modeli ile desteklenen bağlam temelli öğretim yönteminin öğrencilerin kavramsal anlamalarına, fene yönelik tutumlarına ve bilgilerinin kalıcılığına ... -
İlkokul 4. sınıf değerler eğitiminde yaratıcı drama yönteminin etkisi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-05)Bu araştırmanın genel amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerine `Sorumluluk`, `Saygı`, `Sabır` değerlerinin kazandırılmasında yaratıcı drama yönteminin etkisini belirlemektir. Araştırma, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin argüman haritaları kullanımının eleştirel düşünme becerilerine etkisinin incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-02)Bu araştırmanın amacı, Türkçe dersinde geleneksel eğitim-öğretim süreci yerine, argüman haritaları destekli bir eğitim-öğretim süreci oluşturarak argüman haritalarının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yön konusundaki kavram yanılgıları (Birecik ilçesi örneği)
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-01)İlkokul 4.sınıf öğrencilerinin yön konusundaki kavram yanılgılarını belirlemek amacıyla yapılan araştırma, Şanlıurfa ili Birecik ilçesindeki resmi ilkokullardan seçilen 14 okulda öğrenim gören 301 öğrenci ve bu öğrencilerin ... -
İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarının ve okuma hızlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamabaşarılarına ve okuma hızlarına etki eden çeşitli değişkenler (cinsiyet, anne-babaeğitim durumları, okul öncesi eğitim alıp-almama durumu ve sosyo-ekonomikdüzey) ... -
İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin ve yazma hızlarının incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-05)Bu araştırmanın amacı, ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin yazma becerilerini ve yazma hızlarını çeşitli değişkenler (kullanılan el, cinsiyet, okulların sosyo-ekonomik düzeyi, okul öncesi eğitim alma durumu ve yaş) açısından ...